Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö naapuri luvatta mun langatonta nettiliittymää?

Vierailija
16.09.2009 |

Kun kone on alkanut herjata että windows on huomannut ristiriitaa toisen verkossa olevan ip-osoitteen kanssa.

Teen naapurista rikosilmoituksen, jos näin on.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luvaton käyttö ei periaatteessa pitäisi olla mahdollista.

Vierailija
2/6 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä nyt rikosilmoitusta lähtisi tekemään. Soita vaikka ensin palveluntarjoajalle, ja kysy mitä tuo tarkoittaa. Meillä ei kerrostalossa asuessa ollut suojattu salasanalla, mutta verkossa oli sellaiset asetukset, että vain meidän omilla koneilla pääsi sinne. Tuo on ilmeisesti (?) varmin keino.

Uskon, että poliisilla on oikeasti parempaakin tekemistä, kuin ratkoa tällaisia asioita. Yritä toista kautta ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi suojaamattomuus on se jota ehdotetaan laittomaksi, ei suojaamattomien yhteyksien käyttö.

Oletko varma, ettei teillä itsellänne ole esim. kämmentietokonetta tai kännykkää, joka yrittää ottaa yhteyttä?

Vierailija
4/6 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

bluutuutti auki niin ne voi etsiä yhteyksiä keskenään

Vierailija
5/6 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja virrat poissa, enkä ole laittanut siihen vielä tämän langattoman verkon asennustietoja. Siis, saanko minä tuomion jos naapuri käyttää mun verkkoani jonka minä olen epähuomiossa unohtanut suojata?

Vittu mikä oikeusvaltio, taatusti teen rikosilmoituksen naapurista jos luvaton käyttö paljastuu.

Vierailija
6/6 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on IP-konfliktista. Palveluntarjoajalla on DHCP-serveri, kone joka "liisaa" IP-osoitteita käyttäjille ja uusii niitä myös aika-ajoin. Jos on käynyt niin että tuo IP:n "varausaika" on mennyt umpeen ja osoite on annettu toiselle, niin saattaa tulla tilanne jossa esim osoitteen aiemmin varannut ei ole uudelleenkäynnistänyt koneettaan ja kone saattaa edelleen yrittää käyttää sitä vanhaa IP:tä jonka DHCP on jo antanut eteenpäin. Hankala selittää mutta jotakuinkin noin...

uudelleenkäynnistys voipi auttaa tai komentoriviltä (start - run - cmd) annetut ipconfig /release ja ipconfig /renew komennot voivat tuoda avun. Siis command promptiin komento ja enter perään, ensin tuo ipconfig /release ja enter, sitten ipconfig /renew ja enter.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä