Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys käsityöihmisille!

Vierailija
15.09.2009 |

Voiko kangasta maalata?

Omistan valkoisen kangas-sohvan joka on jo ajansaatossa saanut monenlaisia tahroja..Haluaisin jotain persoonallista olohuoneeseeni ja mietin että onko kangasmaalia olemassa? sis että voisin värjätä sohvani jotenkin maalaamalla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoit sitten, etkä kokeillut? Maalatessa vaikka seiniä maalia roiskuu usein vaatteille niin sehän ei siitä lähde enää millään muulla kuin bentsiinillä - eli pysyy kyllä hyvin kankaassa! Toki maalejakin on erilaisia, mutta uskoisin että hyvin pysyvät. Aion kokeilla itse ;)

Vierailija
2/12 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kangastakin voi maalata, mutta sohvan värjääminen sillä tavalla on hankalaa.

Helpompaa olisi jos saisit siitä sen kankaan irti rungosta. Toinen vaihtoehto on myös ommella/teettää irtopäällinen sohvaan, jolloin saat ihan minkä värisen vaan.

Kangaspainoväreillä voi kangasta maalata mutta ne kiinnittyvät silittämällä, ja sohvan silittäminen lienee aika hankalaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat nimenomaan maalata etkä värjätä?

KAngasta voi värjätä reaktiiviväripigmentistä ja apuaineista sekoitettavalla väriliemellä, ohje löytyy MAija Forssin kirjasta kankaanpainannan uusia tuulia (tai jotain sinnepäin).

Vierailija
4/12 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kangasta ei saa irti sohvasta. . .Yritän etsiä netistä tuon kankaan värjäys ohjeen.

-ap

Vierailija
5/12 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kankaanpainanta värit silittämällä?

Vierailija
6/12 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalattavilla väreillä ei ole sellaista hankauksenkestoa mitä sohvassa pitää olla. Vaihtoehtosi ovat verhoilutta sohvaa uudelleen tai tehdä/teettää irtopäällinen uudesta kankaasta.

t. tekstiiliartenomi

Vierailija
7/12 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kiinnitetään höyryttämällä, mutta se nyt on vielä hankalampaa tehdä sohvalle

Vierailija
8/12 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väri ei tule mitenkään pysymään sohvassa: se on teidän kaikkien vaatteissa ja sohva on kivan laikukas..

Vierailija
9/12 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Taidampa sitten ryhtyä etsimään kangasta jolla päälystän sohvan uudelleen :)

-ap

Vierailija
10/12 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilitko? Pysyikö?

Vierailija
11/12 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvänen aika joo maalaa:D siis ymmärrän kyllä pointin. Ensihätään voit peittää sohvan jollain kivoilla pellavakankailla jne. Meinaatko tehdä päälliset itse? Oon vähän harkinnut mökillä samaa projektia. Ammattilaisella verhoiluttaminen vaan maksaa enemmän kuin uusi sohva, dämed.

Vierailija
12/12 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 08:55"]

Älä hyvänen aika joo maalaa:D siis ymmärrän kyllä pointin. Ensihätään voit peittää sohvan jollain kivoilla pellavakankailla jne. Meinaatko tehdä päälliset itse? Oon vähän harkinnut mökillä samaa projektia. Ammattilaisella verhoiluttaminen vaan maksaa enemmän kuin uusi sohva, dämed.

[/quote]

Pahus, olisit kertonut tuon kuusi vuotta sitten...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi