Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup: Missä maassa asuisit jos saisit valita, perustele

Vierailija
14.09.2009 |

olkoon sitten realistinen haave tai ei

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ja minun yhteinen haave. Olen ollut siellä nuorena, kaipuu jäi. Siellä on myös muutamia ystäviä (vanhempieni ikäisiä ja nuorempiakin). Kulttuuri, maisema, kieli, luonto. Ottaisin isäni mukaan, jos hän suostuisi lähtemään.

Vierailija
22/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonnekin muualle pitäisi muuttaa, niin sitten takaisin Suomeen. Suomen huonoin puoli meidän perheelle olisi paljon heikompi elintaso eli tulot putoaisi varmaan ainakin puolella - luultavasti enemmänkin :(.

Mä tykkään kuitenkin asua täällä, joten ei me täältä minnekään muuteta. Mun mieheni on tanskalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa on sopivan kokoinen, ja erittäin kaunis. Parasta on kuitenkin ihmiset, ystävällisä. vieraanvaraisia ja puheliaita. Siellä ulkomaalainen pääsee joukkoon nukaan. Tosin en ole siellä asunut pidempään, mutta oleskelen siellä 3-6 viikko joka vuosi. Hintataso on korkkea, mutta niin on palkatkin. Ainoa ongelma on mun ammatti, sillä ei työtä sieltä irtoa, eli påitäisi keksiä jotain muuta. En ihan sosiaaliavun varaan kykene heittäytymään, sielläkään.

Vierailija
24/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiointi onnistuu myös englanniksi. Kaunista. Sieltä pääsee helposti myös muihin Euroopan maihin ja Englantiin.

Vierailija
25/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla asun nytkin, asunut koko aikuisen ikäni. Mieheni on tanskalainen ja käymme siellä usein. Ymmärtäisin kieltäkin, vaikka en osaa sitä ääntää ollenkaan. Harmi ettei mies entiseen kotimaahansa halua.

Siellä on korkea verotus ja tuulee kylmästi. Mutta muuten ihana maa.

Vierailija
26/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät puolet suunnilleen samat kuin 3:lla, vaikka eri maasta onkin kyse. Täältä on lyhyt matka naapurimaihin ja myös englannilla tulee hyvin toimeen. Ihmiset ovat yleisesti ottaen rentoja ja avoimia, toisaalta myös hiukan röyhkeitä ja kaikkitietäviä (ainakin näin suomalaisen näkökulmasta).

Vierailija
27/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut siella aikaisemmin, kiva maa, kaikki USAn ja monet Euroopan hyvat puolet, muttei niinkaan niita huonoja.

Vierailija
28/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israel, Kreikka, Kreeta, Espanja, Ranska, Italia. Israelin valitsisin jos olisi rauhallisempi maa ja tilanne siellä helpompi.

Vierailija
29/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israel

Kanada

Tanska

Vierailija
30/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunutkin siellä ja viihdyn kuin kala vedessä siinä kulttuurissa. Todennäköisesti muutammekin sinne taas jossain vaiheessa.

Vierailija
31/35 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan top 1. Suomi, mutta jos pitäisi valita joku muu maa niin hyvänä 2 tulee Tšekki ja Espanja.

Tšekki, koska se on mm. pienestä asti ollut lempi maani Suomen jälkeen.

Espanja, koska osaan kieltä ja kultuuria, terve vaan te Espanjalaiset sukulaiset.

Vierailija
32/35 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä. Kansalaisena saisin maapläntin itäsiperiasta ilmaiseksi sillä ehdolla että saan sen tuottamaan. Tämän lisäksi kauneimmat naiset löytyvät Venäjältä.

Vierailija
33/35 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saisin valita niin suomi ehdottomasti

asunu kymmenisen vuotta ulkomailla 6 eri paikassa mutta kaipuu kotimaahan on kova:

-luonto

-ihmiset jättää rauhaan enemmän tai vähemmän

-hallitus on perseestä aina, mutta vois aina olla pahempi

-ihmiset ei esitä

-koulutuksen+yleissivistyksen taso (no jaa, kupla ja kupla, omat vanhat kaverit on jättäny suomen mutta siitä mitä olen kuullu vieraiden ihmisten ja sisarusten kaverien puhuvan ihan hyvällä mallilla ollaan)

-sää :D kesä on aurinkoinen muttei kuuma, talvi tulee vaikka myöhässä. en ymmärrä valitusta siitä :D

-vanhemmat

-korkea elintaso ja pyykkituvat 

-SAUNA

Vierailija
34/35 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa.

Oma rauha, luonto, siedettävät kesälämpötilat, lumi, kohtuuhintaiset asunnot, palvelut, toimivat koulut, jne.

Nykyään asun Etelä-Italiassa, ja muuttaisin mielelläni melkein minne vaan Alppien pohjoispuolelle.

Vierailija
35/35 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin Singaporeen.

Lämmin ilmasto, asiointi englanniksi, hyvät koulut, kivat lomakohteet lähellä, edullinen kotiapu (vaikka muuten onkin kallis paikka), hyvät ravintolat...

Olen asunut suurimman osan elämästäni ulkomailla.

Tällä hetkellä olemme USA:ssa ja mietimme, että vuoden päästä voisi vaihtaa asuinmaata.