laskutumisesta johtuvat kivut??
Mitä nämä kivut oikein mulla on?? Viikoja on nyt 37+4 ja koko päivän vauva on liikkunut aktiivisesti ja painautunut alaspäin. Kivut on kuin puukolla veistettäisiin eri osiin alaosassa vatsaa ja selkää sekä sisäisesti. Välillä pelkkiä pieniä vihlaisuja ja jomotuksia sekä menkkakipuja. Ja lisäksi vielä vauvan liikkeistä aiheutuvia kipuja ilmaantuu (ainakin luulisin niin) vähän väliä.
Kaikkein huvittavinta on se, että tämä on kolmas lapsemme ja en tunnu vieläkään tietävän mitä nämä kivut on. Olen synnyttänyt tipan avulla edelliset lapset, joten en oikein osaa sanoa mitä nämä ovat, ei edellisissä raskauksissa ollut mitään tälläistä. Etsiikö vauva laskeutumipaikkaa vai mitä ihmettä tämä on? Kivut on ollut kuitenkin koko päivän.
Ja mitä mahdolliseen limatulppaan tulee, sitä ei ole tullut, eikä myöskään mahdollista lapsivettä tihku pois. Pientä limaista vuotoa on ollut, mutta todella vähän.
Olisin kiitollinen pienistä tiedonjyvistä jos jollakin on ollut samankaltaista tilannetta. Onneksi huomenna on kuitenkin neuvola...
Kannattaa kokeilla tommosen jumppapallon päällä istumista. Mulla auttoi noihin kipuihin, meillekin tulossa kolmonen, viikkoja nyt 37+2. Helpottuu olo kun istahtaa sen päälle. Voihan tuo enteillä sulle synnytystä lähipäiville.Olisipa ihana saada itsekin nyytti kainaloon, nyt tuntuu tilanne vain jämähtäneen vaikka viikko sitten joka ilta oli 5-10 minuutin välein säännöllisesti kipeitäkin supistuksia.