Vauvanruoka (8kk) Thaimaanmatkalla
Olemme menossa talvella Thaimaaseen Khao Lakiinlasten kanssa 3 viikoksi. Kannattaako vauvalle (8kk) tuoda korvikkeet ja soseet Suomssta mukaan vai saako hyviä ja turvallisia tuotteita paikan päältä?
Kommentit (4)
Hei!
Itse ottaisin suurimman osan mukaan jo kotimaasta. Valikoima kohteessa on paljon suppeampi, ja saatavuuskin voi välillä olla heikko.
Toki saatavilla on paljon esim. ihania tuoreita hedelmiä, joita voi soseuttaa.
Mikäli sinulla on Finnmatkojen matka varattuna, voit lukea lisää Guide Online -palvelusta täältä: http://www.finnmatkat.fi/Huvi-ja-hyoty/Guide-Online/
Kotimaasta kun otat purkkiruuat mukaan ni hyvin niiden puitteissa pärjäät. Ja kauden hedelmät ovat siellä tosi makeita!
Ainut vaan että siellä on niin kuuma että kannattaa olla neste pitoisia ruokia ja joudut huolehtia koko ajan ettei vauvasi ole paahteessa ja on juonut tarpeeksi.
aasiassa lapset (8 kk) syövät lähes samaa ruokaa kuin vanhempasakin. Purkkiruokia saa kyllä marketeista, mutta paikalliset ruoat ovat tarkoitettuja hyvin pienille vauvoille ja todella hienoksi soseutettuja. Nestlen maitoja saa pulvereina eli voi sekoittaa veteen (vaikka pullotettuun). Joissain harvoissa paikoissa saattaa joskus satunnaisesti löytää Semperin ruokiakin.
Oletko miettinyt että onko järkevää lähteä noin pienen kanssa Thaimaaseen?
Olen matkustellut siellä huomattavasti isompien lasten kanssa, eikä olisi tullut mieleeni viedä noin pienen lapsia Thaimaaseen.
Ruoka kultuuri sekä pöpöt ovat niin paljon erillaisia, että tuon ikäinen Suomalaiset pöpöt omistava lapsi voi vaikka kuolla siellä saamaan ruoka- tai muuhun vatsapöpöön.
Olen itse aloittanut lasten kanssa matkailun ensin vähän lähempää ja pöpöttömissä maissa ja sitä mukaan kun lapset kasvavat ja vastustuskyky kasvaa niin matkustellut pidemmälle ja eksottisimpiin paikkoihin (verrattuna meidän omaan bakteerikantaan.)
Kun aloittaa järkevästi ikä/paikka suhteen matkasuunnittelun, jää nämä ruokaongelmatkin huomattavasti vähämmälle. Purkkiruokia saa kyllä ihan normaalisti paikasta kuin paikasta mutta Thaimaassa en nyt ole paljon niihin törmännyt.
Eihän matkustelu lapsiin lopu, mutta kannattaa ajatella laajakirjoisemmin paikkoja jonne lasta vie. Matkailu avartaa :)