synnytyskätilön muistaminen
Synnytin viikko sitten,kaikki meni hienosti ja kätilö oli epäilemättä maailman ihanin :) nyt haluaisin kiittää häntä jotenkin. Kysyisin ideoita tähän eli miten olette muistaneet teitä hoitaneita kätilöitä? Vai onko tällaista tapaa edes olemassa..?
Kommentit (29)
sinäkin ilmeisesti, ainakin kielitaidosta päätellen?
Kätilö sanoi, että haluan nähdä se onnellisen vanhemman ja lapsen. Vein kahveja ja suklaata. Oli ihana käydä ja vieläkin muistelen tätä ihmistä niin kiitollisena. Valtava merkitys tosiaan ihmisellä, uskomattoman ihanasti sen voi taiten tehdä.
Kätilö sanoi, että haluan nähdä se onnellisen vanhemman ja lapsen. Vein kahveja ja suklaata. Oli ihana käydä ja vieläkin muistelen tätä ihmistä niin kiitollisena. Valtava merkitys tosiaan ihmisellä, uskomattoman ihanasti sen voi taiten tehdä.
Valtava merkitys ihmisellä. Meidän kätilö viisi vuotta sitten oli tosi mukava, muttaa tämän kertainen oli jotenkin "yli-ihminen" :) sai tällaisen panikoijan tsempattua hienosti ponnistusvaiheessa ja epiduraalin vaikuttaessa kertoili hauskoja juttuja, mille vedet silmissä naurettiin.
kyllä toiset jäävät mieleen jostain syystä. Jos on ollut traumaattinen synnytys, jotain vauvan kanssa tms - kyllä niitä muistetaan, aina. On välillä meillekin raskasta mennä kotiin jatkamaan jos esim hoitanut synnytyksen jossa vauva oli kuollut (foetus mortus),- tapahtumia, perhettä ja vauvaa pyörii kyllä mielessä. Meitä auttaa keskusteleminen työkolleegojen kanssa asioista.
Kuoleeko täysiaikaisia vauvoja useinkin synnytykseen?
"lahjoa" jotenkin...Synnytyksessä oli kuitenkin minulla myös lääkäri ja useita hoitajia, kun oli läheltä piti -tilanne. Ja olin tosi kipeäkin, en olisi pystynyt kakkuja tekemään viikkokausiin. Joten tyydyin olemaan ystävällinen ja kiittämään ja sanomaan miten hyvä onni minulla oli että sain heidät synnytykseeni.
mutta vuodeosastolla sattui olemaan yksi ihana joka osasi/viitsi ajatella asioita äidin kannalta. Hänelle lähetimme Stockalta tilatun herkkukorin (italialaistyylistä syötävää), joka siis toimitettiin osastolle paikan päälle. Missään nimessä en halunnut sitä itse viedä, olisin ollut tosi nolo sellaisessa tilanteessa, minusta se olisi vaikuttanut jotenkin kiitoksen kerjäämiseltä. Toisaalta halusin antaa jotain sellaista, joka oli vain tälle ko. henkilölle tarkoitettu, ja jonka hän toivottavasti vei kotiinsa ja nautti siellä. Kukaan toinen ei säväyttänyt osastolla millään lailla, vaan päinvastoin olisin voinut antaa negatiivista palautetta joistakin.
Huom! Sen lisäksi että lähetin ko. kätilölle lahjan, soitin hänen esimiehelleen ja annoin positiivista palautetta! Se ei, yllätys yllätys, ollut ensimmäinen kerta kun hän sai kuulla tästä nimenomaisesta alaisestaan myönteistä palautetta.
Jotkut ovat siellä kutsumusammatissaan. Kiitos Jaana!
Ja minusta se riittää aivan hyvin noin lyhyestä hoitosuhteesta. Voisin viedä jonnekin laitokseen kiitokseksi pitkäaikaisesta hoidosta.