Lasten vaelluskengät?
Elikäs Cittarissa näyttää olevan tarjouksessa lasten vaelluskengät (Prosec Jr.), menisivätköhän 2-vuotiaalla välikausikenkinä? Onko liian kuumat/kylmät?
Minkälaisia välikausikenkiä suosittelisit 2-vuotiaalle, mistä niitä saa ja minkä hintaisia?
Kommentit (14)
En harrasta huutista enkä muutenkaan halua ostaa kenkiä sovittamatta. Kiitos kuitenkin vinkistä.
Toki ostan lapselle kunnon kengät. Mutta olisi mukava jos löytyisi laadukkaat ja edulliset. Jos sellaisia ei ole, maksan tietysti laadusta. Olisi tosiaan mukava kuulla kokemuksia! :)
ap
Tarvitsisin todella vähän apua tässä! Jos jotain suuntaa ois että mistä voisi löytyä niin ei tarvitsisi lapsen kanssa kaikkia kauppoja kiertää. :)
ap
Itse olen panostanut talvikenkiin ostamalla goret ja vielä pakkaskengät (parjatut Kuomat). Välikauteen mun mielestä tarttee kuitenkin jotain lenkkareiden/ensiaskelkenkien ja talvikenkien väliin. Meillä on ollut Vikingin välikausigoretkin, mutta käyttöaika on musta sen verran lyhyt että yritän etsiä jonkun halvemman vaihtoehdon. Eli jollain kalvolla olevan kengän Cittarista, Anttilasta ja viimeksi Haloselta. Lidlistäkin on ollut yhdet "wannabe"talvikengät tähän käyttöön. Tulevalle välikaudelle pojalle ehkä mahtuu edelliset ja tyttö tarvitsee uudet. Millään en välikausikenkiin halua laittaa 60€ per nenä (esim. Vikingit) vaan tuolla summalla pitäisi molemmille löytyä kengät. Talvikenkiin sitten panostetaan lähes satanen per nenu.
Minkä merkkisiä kenkiä lapsillasi on ollut?
ap
Mä vilkaisin eilen pikasilmäyksellä ko. kenkiä, mut ne jäi tarkemmin tutkimatta, kun haisivat niin paljon mun nenään (tai en ole varma että oliko ne vai ne vierssä olevat isompien samanmerkkiset kengät, mut kuitenkin).
Itse päädyin ostamaan meidän 2-vuotiaalle toisetkin välikausikengät eli hälle ostin Vikingin goret (ei siis talvi vaan juuri välikausiversiot), ostin just CM:stä plussatarjouksesta, mut hintaa jäi kyllä vieläkin 59 e muistaakseni.
Meillä oli siis ennestään jo pojalle syksyyn Tepsun välikausikengät, jotka on myös vettä pitävät/hylkivät.
Meillä kyllä noita kenkiä muutenkin piisaa, kun tykkään, että kahdet kengät per kausi saisi olla. Täällä pks kun tuo syksy on pelkkää välikautta yleensä syyskuusta joulukuuhun, että nyt ostin sillekin kahdet kengät (joskus on ollut vain yhdet).
Vikingit olisivat varmaan hyvät, ainakin Vinkingit lenkkarit oli lapsella tosi kestävät.
Nyt olisi kuitenkin kiva jos löytyisi hyvät ja edulliset kengät, onko niitä? Millaiseen säähän tuollainen vaelluskenkä on tarkoitettu, kesään, syksyyn?
ap
osta kunnon välikausikengät.
Jos vaelluskengät haluaa niin ne kannattaa ostaa kunnon liikkestä, niitä ei halvalla saa.
Ostimme lapsille vaelluskengät Alpeilta vaellusreissun yhteydessä. Suomessa mm. Partioaitta myy hyviä vaelluskenkiä.
Eli ei siis kannata ostaa niitä Cittarin halpoja. Mutta mitäs sitten suosittelisitte juuri 2-vuotiaalle. Osaisiko joku kertoa ihan tarkkaan merkin, myyntipaikan ja hinnan? Koko 25-26.
Kun ei ne hirveesti vaeltele...
Parhaat vaelluskengät on Lowan. Meindl on kanssa hyvä.
Terveisiä Sveitsistä!
Cittarissa mainostettiin sillä nimellä mutta eipä ne tosiaan taida varsinaiset vaelluskengät olla.
Olisiko lisää vinkkejä?
ap
No mä ostin just 59 e ne Vikingit. Muita hyviä on olleet esim. Addut (joita meillä ollut sekä isolla että pienellä) ja molmmat olleet siis goreja. Ja sitten Timberlandilla on kans, mut ne on vielä kalliimpia. Timbeltä löytyy jopa kokonahkaisia.
Ehkä kannattaa odottaa sokoksen 3+1 ja hullut päivät. Tosin voi olla, niissäkin on vain talvikenkiä eikä odottelu auta.
Sokosta ei löydy. Lähettyvillä on Cittari, Prisma, Halpa-halli ja pari kenkäkauppaa joissa on kyllä ainakin aiemmin ollut varsin suppea valikoima lastenkenkiä...
ap
No ne Vikingit olis hyvät, mut jos ne on liian kalliit, niin huuda vaikka huutiksesta:
http://salattu.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=114149782
Ovat käytettynäkin taatusti paremmat kuin ne Prosecit.
..lastenkenkä verkkokaupassa oli ainakin vähän aikaa sitten vielä ohuemmalla lämminvuorella varustettuja goretex kenkiä/nilkkureita. Sellaset olis aika hyvät. Primigiä tais olla. Se on aika uusi kai, siis se suomalaisnen lastenjalkine verkkokauppa, Katso pikkuajalat.fi