Opiskelijaäidit! Miten jaksat tehdä kotona koulutehtäviä,
ja häiritseekö lasten äänet jne? Harkinnassa uudet opinnot mutta jaksaminen ja käytännön asiat mietityttää.
Kommentit (9)
Lapset ovat niin pieniä, etteivät anna hetken rauhaa tehdä jotain keskittymistä vaativaa. He menevät nukkumaan klo 20, sen jälkeen teen koulujuttuja.
joten teen kouluhommat heidän ollessa unten mailla. Joskus myös mieheni hoitaa heitä (menee ulos), jotta saan tehdä rauhassa kouluhommia.
joten teen kouluhommat heidän ollessa unten mailla. Joskus myös mieheni hoitaa heitä (menee ulos), jotta saan tehdä rauhassa kouluhommia.
Saan rauhassa tehdä kouluhommia, siivoilla jne :)
Kyllä mä pystyn lukemaan ja tekemään esim. kirjallisia töitä kotona myös lasten ollessa hereillä. Lapset leikkii yläkerrassa ja itte teen hommia alakerrassa. Täytyy tottua siihen, ettei pienet äänet häiritse. En voisi kuvitellakaan, että tekisin opiskeluhommia öisin! Mun elämästä ei tuu mitään ilman kunnon yöunia!
Nyt huomaan tottuneeni ääniin niin, että esim. kirjastolla hiljaisessa lukusalissa en saa enää mitään tehtyä. On ihan liian hiljaista ja pakko istua paikoissa, joissa taustalla pieni hälinä :).
opiskelun alkaessa nuorin oli tasan 1v, seuraava 7,5v sekä kolme vanhempaa 11-15-vuotiaita.
Sain luettua iltaisin ja viikonloppuisin tentteihin ja tehtyä kirjoituksia jne.
Isommista lapsista oli apua, mies vuorotyössä, joten hänestä ei niinkään, nukkui esim. päivällä yövalvomista varten.
Sain apua viikonloppuisin ruuanlaitossa ym. mummojen ottaessa osaa taloustöihin.
Viikolla oli silti aika rankkaa, työmatka oli pitkä ajokortitta. Lähdin aamulla klo.6.15 viemään vaunuissa nukkuvaa nuorinta naapuritaloon hoitoon, soitin ovikelloa jolloin hoitaja tiesi nostaa lapsen sisälle jatkamaan unia minun jo ajaessa polkupyörällä säällä kuin säällä reilun kilometrin päähän junalle, lähti klo.6.45. Pyörän vein iltaisin hoitopaikan pihalle valmiiksi.
Vanhin lapsista haki aina koulusta tultuaan nuorimman hoidosta ja huolehti hänestä kunnes tulin kotiin klo. 17.30, käytyäni matkalla kaupassa. Mies hoiti myös iltapäivisin jos oli vapaalla.
Kuitenkin selvisin, vaikka työ ei ollut helpoimmasta päästä isossa lapsiryhmässä ja usein iltaisin tuli päivän asiat ja tapahtumat mieleen, suunnittelin seuraavaa päivää jne.
Myöhemmin mietinkin jaksaisiko enää samaa tahtia...
Eli yöllä teen.