Onko tämä ruokavalio terveellinen+voiko tällä laihtua?
Tässä alla siis yhde päivän syömiseni. Lounas ja päivällinen vaihtelee, eivät aina ole siis samoja.
Aamupala: 2viipaletta ruisleipää, 4tl 40% kasvirasvalevitettä, 2viipaletta juustoa, 4vipaletta leikkelemakkaraa, 6viipaletta kurkkua, 3dl kahvia, 2dl maitoa, omena
Lounas: 2dl riisiä, 2dl broiler-kasviswokkia, n. 200g salaattia (kurkku-paprika-ananas tmv), 2viipaletta ruisleipää, 4tl 40% kasvirasvalevitettä ja juomana 3dl rasvatonta piimää tai vettä
Välipala: 3dl kahvia, 2dl maitoa, 2dl jogurttia, banaani
Päivällinen: 3dl ruokaisaa salaattia, juomana vettä
Iltapala: 2viipaletta ruisleipää, 4tl 40% kasvirasvalevitettä, 4viipaletta leikkelemakkaraa, 6viipaletta kurkkua, 3dl kahvia, 2dl maitoa, omena
Näiden lisäksi syön kasviksia sen verran, että tulee se 0,5kg täyteen ja vettä juon 2-3litraa, hellepäivinä enemmänkin.
Käyn lenkillä (kävellen reippaasti) joka päivä ja lenkin pituus on riippuen päivästä 8-10km.
Haluaisin siis laihtua ja mietin, että onko ruokavalio ok sen suhteen. Haluaisin sen myös olevan suht terveellinen. Painan nyt 85kg ja tavoitepaino on 65kg, 20kg siis haluan laihtua, mutten oleta, että se tapahtuu hetkessä.
Entä osaisko joku laskea edes arviolta paljonko yhden päivän ruokiini kuluu kaloreita?
Kommentit (26)
Itse käytän leivän päällä 5% sulatejuustoa. En myöskään syö välipaloja koskaan enkä leipää ruuan kanssa. En liho enkä laihdu, joten jos ottaisin rasvan mukaan, niin varmaan alkaisi paino nousta.
Välipalat pois ja kun on pieni nälkä päällä koko ajan, niin eiköhän sitten ala laihtuakin.
Olen siis nyt reilu kolme viikkoa (huomenna 4viikkoa) mennyt tällä ruokavaliolla ja liikuntamäärällä. Paino on laskenut kolmessa viikossa 5,5kg, lähtöpainoni siis oli 90,5kg. Pituutta 170cm. Tiedän, että alkuun paino voi laskea nopeastikin kunnes sitten tasaantuu ja välillä voi olla jopa paikoillaan.
Olen joskus valion sivuilla sillon kun niillä oli vielä ravintoainelaskuri niin laskenut jotakuinkin tuon aloituksessa kirjoittamieni ruokien mukaan paljonko menee kaloreita, tosin sillon laitoin ruokajuomaksi veden. Ja muistaakseni kaloreja meni sen mukaan, oisko ollu 1300kcal. En tiedä sit pitikö paikkaansa.
Jogurtit ei ole mitään sokeripommeja. Banaania en voi vaihtaa porkkanaan, sillä olen sille allerginen. Hedelmien ja kasvisten käyttö on minulla muutenkin rajoitettua, sillä olen niistä monille allerginen.
Mietinkin sitä, että sitten kun alan lähestyä tavoitepainoani niin pitääkö siinä vaiheessa vähentää ruokavaliota? Jatkossakin tulen käymään lenkillä, en vain tämän laihdutuksen ajan.
Joku ehdotti juoksua, se ei ole minulle mahdollista, polveni ei sitä siedä. Polvileikkaus epäonnistui enkä ihan heti suostu uuteen, kivut sen jälkeen oli ihan järkyttävät.
ja hyvää asiaa niiden terveellisyydestä. Kannatta tutustua artikkeliin!
Leikkeleitä menee ap:llä myös runsaasti. Niitä kannattaa vähentää ja käyttää leivän päällä tomaatinsiivuja tms kevyen leikkeleen kera.
eli kaloreina n. 1500 kaloria. Painonvartijoissa jos olisit, niin saisit syödä vain 23-24 pistettä. Mutta kyllähän tuolla ruoalla laihtuu, tosin hitaasti -mikä ei huono asia ole.
Itse käytän leivän päällä 5% sulatejuustoa. En myöskään syö välipaloja koskaan enkä leipää ruuan kanssa. En liho enkä laihdu, joten jos ottaisin rasvan mukaan, niin varmaan alkaisi paino nousta.
Välipalat pois ja kun on pieni nälkä päällä koko ajan, niin eiköhän sitten ala laihtuakin.