Jaksatko juosta/hölkätä 10 km
pysähtymättä? Jos et, kuinka pitkän matkan jaksat?
Kommentit (23)
en tiedä, enkä uskalla edes kokeilla etten masentuisi ;(
Matka ei tapa vaan vauhti ;o)
vai millä?
Semmoinen 7km menisi varmasti, vikat 3km ovat vielä arvoitus, mutta hyvänä päivänä varmaankin 10km onnistuisi myös. Vauhtina semmoiset 8.5 - 9km/h
t. Vasta kuukauden juossut
mutta se on aika pitkälti siitä kiinni millaista sykettä pitää yllä. Itsekin uskon satunnaislenkkeilijänä jaksavani, kunhan syke on riittävän matala. Tosin vauhti ei välttämättä ole kovin paljoa kävelyvauhtia kummempi...
vai millä?
Muutaman minuutin yli tunti menee aikaa.
Juoksulenkit vaihtelee 8-19km välillä.
Tälle kesälle olen juossut 2 puolimaratonia.
Ja juoksua olen harrastanut n. puolitoista vuotta ja aloitin rapakunnosta.
Aikaa menee n.48 min. Jaksan juosta myös 42.2km, ja siihen menee aikaa alle 4 tuntia. Olen kyllä aika paljon harjoitellut...
Todistetusti 1/2 maraton menee, mutta uskoisin jaksavani kokomaratoninkin.
Olen hölkännyt juoksumatolla 700m, vauhdilla 7-7,5km/h ja siitäkin olen tosi ylpeä! Keväällä jaksoin hölkätä juuri ja juuri minuutin.
Pisin matka tähän asti on ollut noin yhdeksän kilometriä, ja otin muutaman kävelyaskeleenkin välillä. Näin, vaikka olen jo puolentoista vuoden ajan juossut keskimäärin 3 kertaa viikossa. Ikä varmaan vaikuttaa, ja se, etten ole pyrkinyt määrätietoisesti kunnon kohottamiseen vaan kulutan lähinnä kaloreita ja poistan stressiä.
Olen aina ollut lyhyen matkan juoksia. Juoksen siis lujaa lyhyen matkan, mutta en jaksa pitkää matkaa juosta. Maksini tällä hetkellä ilman kävelyä välillä tai pysähtymistä on n. 2km. En varmasti jaksa pidemmälle.
"miten pitkälle / kauan jaksaisit hölkätä nyt suht. tasaisella tiellä" jne.
Sanoisin, että jos ei olisi pitkiä ylämäkiä tai muuten rankkaa maastoa, niin jaksaisin tuon 10 kilsaa - jos tankkaus olis mennyt putkeen eikä mikän paikka alkais krempata. Varmaan vauhti olis luokkaa 8-9 km/h, eli aika hissukseen. En ole pariin vuoteen säännöllisesti hölkännyt, ehkä kerran kuussa lenkillä käynyt... :(
ja toukokuun lopussa juoksin (hölkkäsin) naistenkympin n. 1 h:ssa. Kesän aikana jatkoin hölkkäämistä kolme kertaa viikossa ja syyskuun eka viikonloppu juoksin puolimaratonin. Aika ei ollut päätähuimaava (2 h 10 min), mutta tavoitteena olikin jaksaa hölkätä koko matka ilman pysähtelyjä.
Voittaja fiilis :))))
Nyt kuumeessa, jää harjoittelu vähäksi aikaa. Ei silti harmita, kun ehdin kympin jo juosta :)
Nyt kuumeessa, jää harjoittelu vähäksi aikaa. Ei silti harmita, kun ehdin kympin jo juosta :)
t: 15
Olen sen pari kertaa tänä kesänä juossut, mutta edelliskerrasta on jo pari kuukautta. Juoksen yleensä n.6 km kolmisen kertaa viikossa.
Jaksaminen ei ole ongelma vaan muut asiat: mahaan koskee (ilmeisesti ruokailu pielessä?), kylkeen pistää (hengitän väärin? Keskittymällä hengittämiseen yleensä helpottaa, mutta joskus on vaan pakko luovuttaa).
Ja vauhti on todella hidas, kiire ei ole. :)