Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se Espoo-lisä nyt leikattu vai ei?

Vierailija
12.09.2009 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vielä voi vaikuttaa...

Enkä ole löytäyt mistään tietoa ajankohdasta, milloin se tulisi voimaan...

Ei kai se näin nopealla aikataululla vuoden aluksi ehdi.

Vierailija
2/5 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko lesbo-isä leikattu? Surullista tämä lukihäiriöisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

02.09.2009 4:00

Tuki katoaa sadoilta perheiltä

Valtuuston neuvottelukunnan linjauksen mukaan Espoo-lisä poistuu ensi vuonna niiltä perheiltä, joissa äiti hoitaa kotona alle 3-vuotiasta lasta ja muut lapset ovat kunnallisessa päivähoidossa.

Toteutuessaan malli leikkaisi tuen sadoilta espoolaisperheiltä.

Espoo-lisän kaltaista kotihoidon kuntalisää maksetaan vain noin 20 prosentissa Suomen kunnista.

Kunnallisessa päivähoidossa on Espoossa keväällä tehdyn selvityksen mukaan reilut 8800 lasta. Heistä runsaat 660 on sellaisia, joiden perheessä ainakin toinen vanhempi on vanhempain- tai hoitovapaalla tai muuten kotona.

Sosiaali- ja terveyslautakunta käsittelee Espoo-lisän karsimista kokouksessaan 22. syyskuuta.

Vierailija
4/5 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin ennen lapsen syntymää. Nitkuttelin minimituella. Hoisin lastani rakkaudella KOTONA 3 vuotta. Aloitin nyt astettaisen leikkikoulun , jotta siirtymä olisi helpompi kun olen joka päivä töissä. Olimme toivomamme leikkikoulun jonossa yli 2 vuotta. Joten tietenkään paikasta ei enää luovuteta. Harvoja tarhoja Espoossa , jossa pieni , ihmisläheinen ryhmäkoko. Olisin mielellään hoitanut vauvaamme osan viikkoa ja vanha , mutta lapsirakas mummi nuo työpäivät. Nyt sitten kunnalle tulee molempien tarhalasku. Minun matikkapäälläni 2000e kuluja on enemmän kuin tuo 200e kuluja. Kyllä he sen itsekin huomaavat sitten 2010. Työn haussa muuten ihan suoraan kerrotaan millainen uhraus kotonaolo on. Eläkekertymästä puhumattakaan.

Vierailija
5/5 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo päätöshän lisää päivähoitopaikkojen tarvetta valtavasti! Minä esimerkiksi olisin vielä hoitanut 1,5-vuotiasta kotona 4-vuotiaan ollessa osaviikkoisena päiväkodissa, mutta mitään mahdollisuutta siihen ei ole,jos Espoo-lisä minulta poistetaan. Niinpä pienemmänkin on siis aloitettava kunnallinen hoito ja minun palattava työelämään.

Enkä varmaan ole ainoa, joka tällaisen ratkaisun edessä on..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän