Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivähoito ja keikkatyö

Vierailija
12.09.2009 |

Jouduin irtisanotuksi (olen nyt vasta 4 viikkoa työttömänä). Mulla 1 lapsi, 4 v (olen totaali-yh, isä ei pidä mitään yhteyttä).

Olen pitänyt nyt kesälomankin jälkeen vanhan sopimuksen mukaisen kokopäivähoitopäivän (7.30-17), kun mulla on ollut kaikenlaista työkkärissä rämppäystä, olen käynyt haastatteluissakin ym. Käytännössä olen vienyt kahdeksaksi ja hakenut 15 aikaan pois.

Nyt kun työkkäriasiat ym. on hoidettu, olin aikeissa muuttaa kuun vaihteessa hoitoaikasopparia niin, että olisi 8 poissaolopäivää kuukaudessa eli 2 viikossa (johtaja on luvannut heti kokopäivähoitopaikan, kun työllistyn).

Olin aatellut ottaa säännöllisen poissaolon, mutta kun juttelin tästä kävi ilmi, että joku muukin on osaviikkoinen (äidillä on vauva kotona), ja jos otan saman päivän minkä hän, eli perjantain, ryhmään tulee todennäköisesti uusi lapsi :-/.

Jos otan epäsäännöllisen poissaolon, niin ehkä eivät voi ennakoida sitä niin tehokkaasti. Varsinkin kun olen menossa viikoksi lokakuussa vanhempieni luo lapsen kanssa, niin siinähän jo tulee vapaata kummasti siihen tähän kuukauteen.

Sitten viime viikolla tuli vielä sekoittamaan pakkaa semmoinen juttu, että yksi keikkatöitä välittävä paikka, missä olen käynyt hastattelussa, tarjosi mulle 2 päivän keikan, jonka tietenkin otin. Niitä keikkoja on varmaan jatkossakin ainakin jonkun verran.

Yleensä kuulemma maanantaisin on sairastuneita/sairasloman jatkajia eniten. Joten maanantaita en voikaan valita kovin usein. Ottaisitteko nyt kuitenkin sitten esim. 4 päivää vai 8 päivää kuussa vapaat? Vai ette muuttaisi sopparia ollenkaan?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla