YRITTÄJÄT SYYSKUUHUN!!!!
Heipsan!
Olen vähän aikaan elellyt hijaiseloa, kun ei kerran ole mitään kummallista tapahtunut.
Rizza: Syyskuunkin inseminaatio aikeet menivät piapriksi.. =( Olin maanantaina ultrassa ja lauantaista saakka tein ovulaatiotestejä, mutta maanantaihin mennessä ei olleet vielä positiivisia. Viime kuussa oli 16 mm munasolu ja nyt tässä kierrossa suurin munasolu oli vain 7 mm kokoinen... =( Tamofen ei ollut tässä kierrossa tehonnutkaan.
Lääkäri antoi ohjeeksi että seuraavan kierron alussa tuplaan annostuksen ja varaan jälleen uuden ultran ja toivotaan silloin parasta että tamofenit ovat kasvattaneet riittävän kokoiseksi munasolun. Jos näin ei kuitenkaan ole käynyt, niin sitten vaihdetaan lääkitystä ja sen jälkeen taas toivotaan ja odotetaan että jospa se sitten tepsisi niin että päästään vihdoinkin ekaan inssiin. Mutta tosin en nyt halua maalat piruja seinille ja toivon todellakin että tupla-annostus tamofeniä auttaa toivotulla tavalla. Ettei taas kaikki toiveet omasta pikku kääröstä siirry kuukaudella eteenpäin. Vaikka en todellakaan elä pilvilinnoissa että juuri ekasta inssistä tapahtusi raskautuminen. *huokaus*
Niinhän sitä sanotaan että alku aina hankalaa, eikä auta muu kuin elää päivä kerrallaan ja muistaa ottaa jokainen pilleri oikealla päivällä! ("joudun" siis samalla syomään vielä teroluteja, kuukautisvuodon aikaan saamiseksi...) *huokaus*
Täytyy sanoa että mieli oli maanataina lääkärin jälkeen hiukan maassa, katse silti kohti tulevaa positiivisella asenteella!!!!
Sarde: olen todella pahoillani että raskaus ei alkanutkaan!! =( *voimahalirutistus*
Täällä oli aloitettu keskustelu: "kahvipöytä keskusteluista työpaikalla." Täytyy myös sanoa sananen aiheesta. Työpaikallani on tällä hetkellä minun lisäkseni kaksi, joilla vauvakuume vaivaa. Toinen kaveri tosin on saamassa vielä tämän vuoden puolella vauvan ja toisella kova yritys meneillään. Joten vauva-aiheet on aika useasti esillä kahvitauoilla. En kiellä sitä etteikö aihe olisi mieluinen, mutta joskus (varsinkin maanantaina) oli ja on vaikea osallistua keskusteluihin ja kuunella muiden kokemuksia lapsistansa ja synnytyksistä ym.
Kun sen asian haluaa itsekin kokea, eikä olla aina se kuunteleva osapuoli. Toisaalta töissä on kuitenkin helppoa olla, kun olen avoimesti kertonut työkavereille minun ja mieheni vaikeudesta saada lapsia. Kivaa kun saa sieltäkin arvokasta kannustusta, silloin kun sitä tarvitsee. =)
Aurinkoisia syyspäiviä ja toivotaan että meitä kaikkia "YRITTÄJIÄ", onni vielä potkaisee ja päästään täältä palstailemasta tuonne odottavien puolelle!!!!! *haleja ja voimarutistuksia kanssa- sisarille*
-mirggu
Kommentit (43)
Tervetuloa MetteMari mukaan tsemppaamaan ja piinailemaan!
Rizza, jokos olet tehnyt uusia testejä? Varsinainen testipäiväkin on jo ihan hollilla.
Sarde, missäs vaiheessa ne teidän hoidot nyt menevät? Joko on uutta piinailua tiedossa?
ON: Vuoto vaan jatkuu, välillä enemmän ja välillä vähemmän, mut kauniin punaista on eli soittelen päivällä hoitajalle, et voisinko jättää huomisen verikokeen väliin. Joku tossa laitteli, et joutuu odottamaan seuraavaan siirtoon parit kuukautiset. Meille lääkäri lupaili, et heti seuraavassa voidaan yrittää uudelleen. Mulla on kans taka-ajatuksena, et ehdittäis tän vuoden puolella käyttään ne pakkasessa olevat alkiot (2+2), jotta voisin hakea uudet lääkkeet edullisesti, Kelan maksukatto meni jo helmikuussa täyteen.
Tervetuloa mukaan MetteMari! :)
Kjt-78, inhottavaa tuollainen vuoto. Meillä on sama juttu, lääkäri lupasi, että jo seuraavaan kiertoon tehdään toinen PAS ja sitten jos se ei tärppää niin toinen IVF viel tänä vuonna.
Joo kyllä täällä vaan on vielä ihan sama tilanne päällä. Eilen tuli lugesteronin mukana ihan pieni tippa tuhrua, mutta sen jälkeen ei ole tullut mitään. Raskaustestissä on edelleen se viivanpaikka, joten ihan turha tässä on enää pp13 pitää mitään toivoa yllä. Minulla on virallinen testipäivä vasta sunnuntaina pp16, mutta todennäköisesti testaan vielä huomenna tai lauantaina ja lopetan lääkkeet.
Kjt, kyllähän siellä verikokeissa silti kannattaa käydä..näkyis oliko edes kiinnittymisyritystä tms.
Ja Rizzankaan ei missään nimessä kannata lopetella lugeja ennen kuin saat luvan..
Mää täällä "neuvon"..sori..ei vaan yritän vaan kannustaa, ettette nyt jätä väliin verikokeita ja lääkkeitä omin päin. :)
MetteMari, tarviitko Puregonia vai onko sunkin maksukatto jo täys et saat ilmaseks jo?
rizza vinkistä. ehdin jo hätäpäissäni tutkimaan kaapit, ja löysin primolut noria paketin, jotka siis heti aloitin. kymmenen päivää ja johan pitäis alkaa vuotamaan... mun mielestä myös älä lopeta lugeja ennen kuin saat luvan. eihän sitä koskaan tiedä.. voi, kunpa olisit raskaana!!
mulla myös lääkkeissä maksukatto täynnä. pakkasessa siis neljä alkiota, joten jos ne vaan nyt ehditään käyttämään, niin toivoisin uutta keräystä tosiaan tän vuoden puolelle, vähän auttais raha-asioissa. vaikka eipähän ne paljon vaakakupissa paina tän projektin kanssa..
tsemppiä kaikille!!
Täällä aletaan pikkuhiljaa selviämään tästä pettymyksestä vaikka paha mieli on edelleen mutta pahin jo takana.
Tuosta Kelan maksukatosta halusin kirjoittaa. Oysista minulle sanoivat, että mikäli IVF pitää aloittaa alusta niin täytyy jonottaa hoitoihin se normaali hoitojono joka nyt OYS:issa kuulema 6 kk. Hoitojonoon pääsen sitten aikaisintaan pakastealkion siirron jälkeen. Pyysin että saisin lääkereseptit tämän vuoden puolella, koska on kelan maksukatto täynnä, mutta eipä kuulema onnistu. kela vaatii, että hoitopäivät pitää olla määrätty eli jonossa olleessan ei voi lääkkeitä hakea.
Eli ensi vuoden puolelle meillä menee pitkästikkin uusi IVF mikäli pakastealkionsiirrossa ei onnistu. Meillä on pakkasessa vain kaksi non-top alkiota yhdessä erässä. Tiedossa siis uudet 700 € lääkkeet, jippii.
Jannuli
Jannuli, voi kurjuus tuota Kelaa. Meidän kahden on vaan pistettävä toiveet noihin kahteen viimeiseen pakastealkioon, meilläkin on niitä kaksi jäljellä. Kamalaa kuulla, että noin pitkään joutuu jonottamaan. Meillä ei ole jonoja meidän kaupungin julkisella, MUTTA se on huhtikuuhun asti kiinni säästösyistä, joten jos meillä ei tärppää seuraavasta PASista, niin jatkamme yksityisellä seuraavan IVF-hoidon.
Menkat eivät ole vieläkään alkaneet ja tänään jo pp15. Huomenna on virallinen testipäivä, joten pakko varmaan testata vielä aamulla, että saa lopettaa luget. Me jatkamme suoraan seuraavassa kierrossa hoitoja ja kaksi viimeistä alkiota sulatetaan...
Miten muilla hoidot etenevät??
Hei!
Ovat nyt kyllä puhuneet ihan höpöjä. Kela ei tiedä milloin hoito tulee tapahtumaan. Lääkekorvauksen saa vaikka hoitoa ei tulisi koskaan. Ainoastaan laskennallisesti edelliset lääkkeet pitää olla käytettyinä kun hakee lisää lisäkorvattuna. Tiiän tämän koska oon apteekissa töissä. Tässä siis S-k-, ei päässy vanhalla nikillä kirjautumaan.
-blueberry
Ktj-78 joko sinulla oli testi päivä ? Me pidetään tosiaan välikuukausi ja seuraavasta vuodosta mennään passiin.
Meillä pakkasessa 2 ja molemmat siirretään. Pahin on ohi ja miehenikin jo toipunut pettymyksestä. Meillä myös lääkekatto täynnä joten jos pass ei onnistu niin vielä tämän vuoden puolella menemme uuteen keräykseen jotta lääkkeet saadaan ilmatteeks. On tää niin pirun kallista mutta toivotaan, että joskus yrittäminen palkitaan. Viimeksi meillä raskaus alkoi juuri passista vaikka lääkäri kertoikin, että tuoresiirto parasta.
Viime vuoden puolella meillä oli sama tilanne kuin monella muulla täällä. Lääkekatto oli täynnä mutta kun hoito meni alkuvuodelle niin lääkkeitä / reseptiä emme saaneet.
Ollaan käyty yksityisellä mut nyt lähete kunnalliselle puolelle täällä pääkaupunki seudulla. Saa nähdä miten pitkä jono on ?
Jannuli olen pahoillani negasta. Miten teillä hoidot etenee tästä eteenpäin ?
Jaksamista ja tsemmpiä kaikille piinailuun ja yrityksiin ;)
Täällä testattu nega pp16, joten ensi kierrosta meilläkin sulatetaan viimeiset kaksi ja toivotaan, että edes toisen niistä voisi siirtää.
Miten Kjt-78, oletko testannut?
Sarde: Meillä on kaks alkiota pakkasessa yhdessä erässä. Julkisella olemme hoidossa eli kahdet menkat pitää olla välissä. Mutta mulla on yks reissu marraskuussa pahimmoilleen eli en halua siirtoa reissua edeltävällä viikolla eli me odotetaan kolmet menkat ja kokeillaan sitten se PAS (jos selviävät sulatuksesta)
Pahoittelut Rizzalle negasta :-(
Jannulille ja Rizzalle pahoittelut negasta.
Mä joskus hoitojen aikana olen miettinyt lääkkeiden haittavaikutuksia ?
Viime hoidossa vatsa tuli mustelmia täyteen mutta se kait normaalia.
Halauksia ja voimia kaikille...
Rizza, tosi pahoillani negasta. Otettiinko sulla verikoetta? Ajattelin vaan ku sulla ekaks oli heikkoa plussaa ja nyt nega niin yritystä on kuitenkin ollut. Kuten Stinna laittoi niin verikokeessa nähdään, että onko edes kiinnittymisyritystä ollut.
Mulla oli verikoe perjantaina ja tuloksena oli arvo 4 eli jotain yritystä ollut, mutta ei silti onnistunut. Nyt on kunnon menkat päällä. Kuinka kauan teillä on tullut vuotoa PAS:n jälkeen? Tää oli mulle eka PAS. Varmaksi ei nyt tiedetä sit et mikä päivä nää varsinaisesti alkoi, joten hoitaja käski aloittaa ovulaation tikuttamisen ens sunnuntaina.
Kjt-78, meillä ei koskaan oteta verikoetta, mikä on kyllä vähän outoa. Eilisen aamun testi oli juuri sellainen, että ollako viivanpaikka vai eikö olla, mutta lopetin lääkkeet ja nyt vaan odottelen vuotoa. Meillä jatkuu hoidot kuitenkin heti. Minulle on tätä ennen tehty yksi PAS, josta tulin raskaaksi (kkm rv 11+2), joten en osaa sanoa vuodosta.
Sarde, itse olen myös miettinyt noita hormonien määrää ja mitä tekevät kropalle. Minulla on toukokuusta asti ollut estrogeenilaastarit melkein koko ajan käytössä, kun ehdin olla niin pitkään raskaanakin tässä välissä ja nyt taas uudelleen ja uudelleen pitää niitäkin käyttää.
pahoittelut negasta rizza!!
täällä odotellaan kuukautisia, että päästäis sit seuraavaan yritykseen.
Nyt eletään pelottavia aikoja!
Kolmen kuukauden terolut kuuri takana ja yhdet luomumenkat joiden kierron pituus jäi noin 28pv. Nyt menossa toinen luomukierto ja päivät 39/28. Jos olette teroluteja syöneet niin voiko yhtäkkiä kierto pompata pidemmäksi?
Ei uskalla vaan millään vielä testata, ei tahdo särkyneitä sydämiä kummallekin osapuolelle, miehekkeelle ja itselleni.
Pari viikkoa sitten ilmestyi koko ajan oleva vessahätä joka katosi kyllä. Noin 10 päivää sitten nännit alkoivat aristaa ihan kamalasti (tänään kyllä tuntuu loppuneen kipu) ja puolisen viikkoa sitten alkoi mahan nippailut ja hassu painon tunne mahassa. Ihan kuin jännittäisi koko ajan jotakin vaikka ei jännitä!
Mulla kävi juuri niin, että terolut ns. "lakkasi" toimimasta, enkä saanut sillä enää menkkoja..oottelin vkoja.
Sitten siirryttiin järeempään, Primoluteihin.
MUTTA eihän se sitä tarkoita, ettäkö sinulla olisi näin ;) testillä se selviää! PALJON ZEMPPIÄ JA TOIVOTAAN PARASTA!!! +++
Tervetuloa "uusille" mukaan porukkaan, piinaillaan täällä yhdessä ja toivotaan, toivotaan ja vielä kerran toivotaan että jokainen meistä pääsee täältä plussatuulien saattelemana odottajien puolelle!!!
Pahoittelut Jannulille ja Rizzalle! Toivottavasti pettymys ja paha mieli ovat jo vähän helpottaneet??? *voimahalirutistus*
Ellen: Ihmettelit kiertosi pituutta terolutien kanssa. Mulla meneillään kierron päivä 33 tällä hetkellä!! Muutaman kerran aikaisemmin terolutit ovat tehneet mulle n.yhden viikon siirtymisen eteenpäin. Joten jos se tälläkin kierrolla sen tekee, ni menkkojen pitäisi alkaa torstaina. Tosin ihmettelen hiukan näiden menkkojen "myöhästymistä", koska yleensä kun ne ovat mulle tän viikon siirron tehneet, olen unohtanut yhden pillerin ottaa välistä. Mutta tässä kierrossa en unohtanut yhtäkään... Ajattelinkin soitta viimeistään perjantaina lääkärille ja ruveta ihmettelemään asiaan suureen ääneen.
Harmittaa jos ei tästäkään kierrosta päästä ekaan inssiin. Sit ei voi muuta sanoa kun että alku on meillä todella vaikeeta, kun ei päästä tositoimiin saakka ollenkaan... =(
En yhtään tiennytkään että terolutit voivat "lakata" toimimasta. No mulle on ilmeisesti näin sitten käymässä tai käynyt. Kiitos Stinna tiedosta! =)
Tosin voihan sekin olla mahdollista että olen sittenkin ovuloinut tässä kuussa (vaikka lääkäri ultran kanssa toisin sanoi) ja nyt olenkin raskaana. Mutta toisaalta sekin ajatus tuntuu todella vieraalta, koska muistelin että kierron otollisimpana aikana ei tehty miehen kanssa mitään makuuhuoneen puolella... Joten uskon ennemminkin "tehon loppuneen" teroluteista...
Siirrytäänpä tytöt lokakuun puolelle ylihuomenna, moikka!
-mirggu
Tyhmä kysymys varmaan, mutta eikös reseptit ole vuoden voimassa aina? Tai yleensä.
Kun mietin, että haen ne jääneet Puregonit ja annan pois niitä tarvitseville.
Voimia naiset!!
Mahtuisiko tänne mukaan? Olen tuolla ensikoissa kirjoitellut, mutta tuntuu niin kovin hiljentyneen, että josko siirtyisin tänne.. Jos sopii? Olen täälläkin käynyt ajoittain lueskelemassa teidän juttujanne ja tämä ryhmä voisi sopia minullekin:)!
Lyhyt historia: Eli ikää meillä; minä 32 mies 34. Yritys aloitettu JO vuonna 2002 tyylillä tulee jos tullakseen, mutta eipä ole siis kuulunut.. Tutkimuksiin 2004; mitään selkeää syytä ei löytynyt tärppäämättömyyteen. Miehellä siittiöiden normaalimuodossa lievää alenemaa ja mulla pieni endolöydös. Ei pitäs kuitenkaan juuri vaikuttaa lääkäreiden mielestä... Hoidot aloitettiin vasta kunnolla viime vuonna eli 2008 ja silloin kolme inssiä tuloksetta. Eka IVF syksyllä -08, josta siirrettiin yks tuoresiirtona, mutta sekin negaa. 2 jäi pakkaseen, mutta eivät selvinneet sulatuksesta, joten siirtoon ei päästy.
Nyt siis toka IVF alkamassa. Ens viikolla aloitan sumut. Jänskää kovasti, sillä tätä on kovin taas odotettu ja toiveet on korkealla tätä hoitokertaa kohden. Itse ajattelen samoin kuin lääkärikin totesi, että eka IVF-hoito menee vähän harjoittelun piikkiin, kun ei oikein tiedä miten kroppa reagoi. Niin ja tällä kertaa tehdään mahdollisesti ISCI kaikkiin munasoluihin, sillä tossa ekassa hoidossa kai oli jotain ongelmaa hedelmöittymisessä. Silloin siis vain 3 hedelmöittyi. Tosin munasolujakin saatiin vain 5 ja niistä vissiin kypsiä oli toi 3, jotka kuitenkin kaikki hedelmöittyi. Nyt toivotaan siis, että munasoluja saatas vähän enemmän ja parempi laatuisiakin... Katsotaan kuin käy.
Tää nyt alkuun tälläinen ON-viesti, mutta tutustun tässä pikkuhiljaa teihin paremmin, jotta pääsen juttuihin mukaan ja kun saadaan tää meidän hoitokin paremmin käyntiin.
Aurinkoista syksyn jatkoa kaikille ja niitä plussatuulia:)!
Mette