Miksi ette osta kaksosille omia synttärilahjoja? Vaan hankitte
yhteisen?
Meillä on kahdet kaksoset (7v ja 3v) ja 1v ja 5v lapset.
Isommat tytöt täyttivät pari viikkoa sitten tuon 7v ja suurinosa vieraista toi tytöille yhteisen lahjan (tyyliin tussit ja värityskirja tai Littlest pet shop hahmo). Ei siinä mitään, mutta kun tyttöjen luonne on kuin yö ja päivä, toinen keräilee noita LPS hahmoja, toista nuo eivät kiinnosta pätkääkään vaan hän tykkää My little ponyistä (joista toinen ei taas tykkää). Toinen tykkää piirtämisestä, toinen taas palapeleistä eikä tykkää piirtää jne. Toinen tykkää kirjoista, toinen ei jne.
Eli noista lahjoista on ainoastaan toiselle lapselle iloa. Kummit sentään tuovat eri lahjat, vaikka joskus tytöt ovat saaneet yhteisiä lahjoja (esim. jonkun lautapelin tai dvd-boksin).
Sama juttu pienemmillä neideillä, myös he saavat yhteisiä lahjoja.
Toinen noista isommista tytöistä sanoikin kerran, että hän on vähän kateellinen veljilleen, kun he saavat AINA omat lahjat eikä mitään yhteislahjoja :( Pienempänä (alle 3 vuotiaana) tuo ei haitannut pätkääkään, lahja kun lahja. Kaikki kelpaa.
Kommentit (52)
samaan tapaan esim. hääjuhliin, hääpäiväjuhliin tai vaikka pariskunnan yhteissynttäreille viedään varsin usein yhteinen lahja.
Eikä se sulhanen välttämättä välitä tuon taivaallista jostain lakanapakkauksesta...
on kaksi perhettä sanotaan heitä vaikka perhe A:ksi ja perhe B:ksi.
Perhe A:lla kaksoset Pirkko ja Pertti, Perhe B:llä yksöset Ulla ja Ella
Onko reilua että perhe A ostaa erilliset lahjat Ullalle ja Ellalle, kun heillä on synttärit eri päivinä ja perhe B vie Pirkolle ja Pertille yhteislahjan?
mutta kun itse menevät juhliin vievät yhteisen 15 euron lahjan? Vai riittääkö että saavat kumpikin sitten 7,5 euron lahjan?
Mieti itse.
on kaksi perhettä sanotaan heitä vaikka perhe A:ksi ja perhe B:ksi. Perhe A:lla kaksoset Pirkko ja Pertti, Perhe B:llä yksöset Ulla ja Ella Onko reilua että perhe A ostaa erilliset lahjat Ullalle ja Ellalle, kun heillä on synttärit eri päivinä ja perhe B vie Pirkolle ja Pertille yhteislahjan?
mutta kun itse menevät juhliin vievät yhteisen 15 euron lahjan? Vai riittääkö että saavat kumpikin sitten 7,5 euron lahjan?
tai edes juuri alkaneen ekan luokan luokkakavereiden tietävän tyttöjen eri mieltymykset?
Meillä tytöt (ei-kaksosia) jo isompia, enkä vieläkään tiedä kavereiden mieltymyksiä, tytöt itse jonkun verran. Ei meidänkään tytöt saa lahjaksi useinkaan mitään erityisesti toivomiaan - aina ei edes ole mitään erityistoiveita. Kaikki lahjat ei ole mieluisia, mutta eihän ne ole koskaan.
Jos tuo on tärkeää, niin mainitse kutsusta, että vinkkinä Ada tykkää petseistä ja Ida piirtää mielellään. Tosin en tiedä, onko sitten iloa omistaa useita samoja petsejä tai hirveästi piirustustavaraa...
Mieti itse.
on kaksi perhettä sanotaan heitä vaikka perhe A:ksi ja perhe B:ksi. Perhe A:lla kaksoset Pirkko ja Pertti, Perhe B:llä yksöset Ulla ja Ella Onko reilua että perhe A ostaa erilliset lahjat Ullalle ja Ellalle, kun heillä on synttärit eri päivinä ja perhe B vie Pirkolle ja Pertille yhteislahjan?
että ne kaksosten synttärit maksaa yli tuplaten sen kuin yksösen synttärit.
Jo ihan sen vuoksi, että vieraita on tuplaten ja tarjoilutkin on monipuolisemmat kun on kahden synttärit.
vai pitäisikö lahjoja olla nelinkertaisesti yksösen synttäreihin nähden?
Mieti itse.
että ne kaksosten synttärit maksaa yli tuplaten sen kuin yksösen synttärit. Jo ihan sen vuoksi, että vieraita on tuplaten ja tarjoilutkin on monipuolisemmat kun on kahden synttärit.
Ehkä jaankin synttärit seuraavalla kerralla!
Kaksosen A synttärit aamupäivällä ja B:n sitten iltapäivällä, samoilla tarjottavillahan nuo menisi.
Ei ole muu käynyt mielessä. Ja tytärpuoleni ovat kaksosia, ja eivät ole koskaan valittaneet, että olisivat saanet yhteisen lahjan.
ja kummallekkin on omat juhlat ja omat kaverit. Tottakai. Kaksoset joutuvat aina jakamaan kaiken ja olen ajatellut, että kumpikin ansaitsee edes kerran vuodessa JOTAIN IHAN OMAA :). Meillä tosin on tyttö ja poika ja ehkä siitäkin syystä on ollut itsestään selvää, että on eri juhlat.
Minusta sellaiset vieraat ovat liikuuttavia (tai ne vanhemmat), jotka kysyvät, että mitenkäs sen siskon/veljen lahja, tarviiko tuoda ? EI tietenkään tarvi. Se jonka juhlat on saa lahjoja ja sillä selvä :).
kuten lautapelejä ja kirjoja, vaikka heillä onkin vuosi ikäeroa ja toinen on tyttö ja toinen poika. Joinakin vuosina ollaan viety erilliset lahjat (esim. tänä vuonna ostin puserot molemmille). Se vähän vaihtelee.
Minusta on ihan se ja sama jos joku tuo yhteisiä lahjoja. Yksi värityskirja kahdelle on vähän hämärä kahdelle. :D
Meille tuodaan 5- ja 4- vuotiaille monesti yhteisiä juttuja ja hyvä juttu minusta. Varsinkin joulut on yhtä yhteistä lahjaa..
vain pelkkää harmia?
Miksi lasten synttärilahjojen pitää olla niin kalliita (15e), ettei vierailla ole varaa/ halua ostaa niitä? Jos perheessä on useampi lapsi, kaverisynttäreitä tulee helposti 10-20 vuodessa, vuodesta toiseen. Siksikö vanhemmat käyvät töissä, että ostavat kalliita lahjoja puolitutuille lapsille, jotka eivät edes ole tyytyväisiä saamiinsa lahjoihin?
Mistä ihmeestä minä lahjojen ostajana voisin tietää päiväkotilapseni eskariryhmän 20 lapsen ja koululaislapseni luokan 27 lapsen mieltymykset, ovat he sitten yksösiä, kaksosia tai kolmosia?
Elämä on...
Meillä päin on tapana ostaa n. 5 euron lahjoja ja itse sitten ostamassa n. 15 euron lahjan, jos tytöt antavat sen yhdessä.
Ja kyllä esim. joku paksu kirja, dvd tms. on sopiva yhteislahja. Mutta sitä en vieläkään tajua, että miksi pitää tuoda yhteiseksi lahjaksi jonkun krääsälelun? En tajua.
ap
jos edellytetään että kaksoset vievät erilliset lahjat synttäreille mennessään niin pitäiskö yleensäkin sisarustenkin tehdä niin?
Ei vaan ole tullu mieleen, jos meidän 4 ja 5v menee synttäreille niin olen laittanu mukaan vaan yhden lahjan, uups! Onko moka?
5 eurolla ei paljon saa... Entä miten sinä selvität synttärisankareiden lahjatoiveet?
Ymmärrän toisaalta harmistuksesi, mutta toisaalta kuulostaa että ongelma ei olekaan, että kaksosesi saavat yhteisiä lahjoja, vaan että he saavat krääsälahjoja. Etkö voisi laittaa synttärikutsuun, mitä (5 euron hintaisia) lahjoja kaksoslapsesi toivovat, jotta he ja sinä olisitte tyytyväisiä?
Meillä päin on tapana ostaa n. 5 euron lahjoja ja itse sitten ostamassa n. 15 euron lahjan, jos tytöt antavat sen yhdessä. Ja kyllä esim. joku paksu kirja, dvd tms. on sopiva yhteislahja. Mutta sitä en vieläkään tajua, että miksi pitää tuoda yhteiseksi lahjaksi jonkun krääsälelun? En tajua. ap
Meillä on 5 kertaa pidetty yhteiset synttärit kun lapsien syntymäpäivillä on vain 2 viikkoa eroa ja on laiskat vanhemmat.
Molemmat lapset ovat aina saaneet kaikilta vierailta omat lahjansa. Taas on taitanut vanhemmat olla laiskimmat eli yksi yhteinen isompi lahja (nyt toivovat Wiitä).
Sama juttu kun meidän lapset menevät synttäreille, jokaiselle sankarille viedään oma lahja molempilta lapsilta erikseen.
Kai ihmisillä vaan on taipumus niputtaa kaksoset yhteen, sorry.
milloin teillä kaksosperheissä on alettu viettää erillisiä syntymäpäiväjuhlia? Meillä vasta 2-v synttärit tulossa ja pidetään "yhteissynttärit", mutta ehkä eskari- tai kouluiässä jo erilliset?!
5 eurolla ei paljon saa... Entä miten sinä selvität synttärisankareiden lahjatoiveet? Ymmärrän toisaalta harmistuksesi, mutta toisaalta kuulostaa että ongelma ei olekaan, että kaksosesi saavat yhteisiä lahjoja, vaan että he saavat krääsälahjoja. Etkö voisi laittaa synttärikutsuun, mitä (5 euron hintaisia) lahjoja kaksoslapsesi toivovat, jotta he ja sinä olisitte tyytyväisiä? [
lapsena, varsinkin, kun ovat identtisiä. Ja se tässä vituttaa, että vieraat tuovat yhteisen lahjan, just jonkun yhden LPS hahmon.
Huomasitko tuon NOIN Sanan?? N. 5 eurolla saa ihan sopivia lahjoja. Esim. tukkajuttuja (esim. Henkasta ja Maukasta), tarroja (ne ovat meidän lasten kavereiden suosiossa, myös omien), lasten korttipelejä, kirjojakin saattaa löytää tuohon hintaan, väritys- ja puuhakirjoja ym. Ja niitä LPS hahmoja + MLP poneja ja pojille Legoja. Ei sen lahjan tartte maksaa maltaita. Pointtini olikin se, että onko se niin vaikeaa ostaa niitä LPS hahmoja kaksi, toinen toiselle ja toinen toiselle? Ja kyllä tiedän, ettei vanhemmat tiedä lasten kavereiden mieltymyksiä jne.
ap
Kummityttöni on kaksosparin toinen puolikas. Niin synttärinä kuin joulunakin vien silti aina erillisen lahjan MOLEMMILLE, siis myös sille kaksoselle, joka ei ole kummityttöni. Minusta olisi tylyä olla viemättä.
Minusta on hauska sommitella lahjat esim. niin, että molemmat saavat oman Bratzin, mutta hieman erilaisen, tai esim. saman mekon, mutta kummallekin eri väriä. Näin myös lapsen persoona tulee huomioiduksi.
Mutta minä siis rakastan lahjoja, sekä antamista että saamista, ja kummityttöäni.
Tosin, en mäkään ymmärrä tollaista yhden LPS:n tuomista. Jos paketissa olis kaksi, niin sitten ymmärtäisin.