Phil & Teds Sport vastasyntyneelle
Hei!
Phil & Tedsiä on paljon kehuttu ja oisinkin kysynyt, että miten ko. rattaat toimivat vastasyntyneellä? Tiedän mainoksista, että niihin saa kantokopan ja ne käy vauvallekin, mutta onko ne suojaisat Suomen talvioloissa? Kuomukin näyttää niin pieneltä.
Jos vauva nukkuu päiväunet talvella ulkona niin käykö ko. rattaat sellaiseenkin?
En ole päässyt rattaita livenä näkemään joten sen takia kysymykset voivat olla vähän tyhmiä, mutta aattelin että kokeneet varmasti mielellään kertovat kokemuksista.
Kiitos!
Kommentit (2)
ainakin ihan perinteisiin vaunuihin verrattuna. Kuomu tosiaankin on pienehkö/lyhyehkö ja sen etäisyys itse nukkumaosasto on aika suuri.
Mutta vaunujen plussat kyllä voittavat tämän puutteet. Itse olen muutenkin ratkaissut tämän asian siten, että kun lapsi nukkuu vaunuissa, niin käytän suojana ihan tavallista Brion sadesuojaa. Ja nyytti nukkui (tosin oli jo yli 6kk) lampaantaljamakuupussissa, joka taatusti on lämmin.
En nyt näitä ihan ensimmäiselle lapselle välttämättä hankkisi (ellei sisarus ole suunnitelmissa hyvinkin nopeasti), mutta kun tuplille on tarvetta suhteellisen harvoin ja silloinkin lähinnä kaupunkikäytössä, niin ovat aivan ehdottomat! Meillä (lapset pian 4 v pienehkö tyttö ja 1,5 v poika) nämä itse asiassa ovat ainoat vaunut, kun näistä saa niin kätevästi joko tuplat tai yksösvaunut ja mahtuvat niin ihanan pieneen tilaan niin eteisessä kuin kasattuinakin. Meillä tuplien tarve max kerran viikossa ja silloinkin mennään bussilla kaupungille.
Itse en näitä voi kylliksi ylistää =) Päivääkään en ole katunut, että nämä meille yli vuosi sitten hankittiin!
Meillä kakkonen syntyi lokakuussa ja isoveli oli tuolloin 1v 4kk. Ostettiin P&T meidän tuplarattaiksi ja edellisen kirjoittajan tapaan en voi enempää kehua! Toki riippuu käyttäjästä, tarpeista ja mieltymyksistä, mutta on kyllä näppärät ja kätevät.
Itsekin mietin juuri tuota suojaisuutta pikkuvauvalla. Kun vauva sitten nukkui läpi talven nuissa päiväunensakin (lasitettu kylmä parveke) ja lisäksi isoveljen iloksi ulkoiltiin joka päivä ulkona.. Meillä oli talja rattaissa makuupussin alla ja sitten vauva oli P&T makuupussissa ja sit vielä isoveljen istuin siinä päällä, joten musta tuntu, että se oli ihan sopivan suojaisa ja lämmin vauvalle läpi talven! Se päällä oleva istuin suojasi hyvin, joten en osaa sanoa, jos siinä ei olisi mitään päällä. Sillon se olis aika avara.