Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään kokemusta; nenämahaletku imeväisikäisellä

Vierailija
11.09.2009 |

(ei keskonen) huonon syömisen tai muun syyn vuoksi? Olisi kiva kuulla jos jollain kokemusta kyseisestä asiasta!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli syntyessään hypotoninen ja myöhemmin löytyi muutakin vaivaa. Ei jaksanut imeä, joten laitettiin nenämahaletku. 3 tunnin välein tarjottiin maitoa pullosta (rinnasta ei jaksanut imeä sitäkään vähää), aina ei jaksanut imeä ollenkaan, jolloin maito laitettiin letkusta.

2 viikon iässä pääsi kotiin ja oppi pian syömään, kun ei tarvinnut syödä sairaalan 3 tunnin rytmissä. Letku otettiin pois 3 viikon iässä, kotona oli siis viikon verran nokkaletkun kanssa, helppoa esikoisen vanhemmille, ei tarvinnut jännittää saako se tarpeeksi evästä :)

Vierailija
2/5 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tytöllä nenämahaletku vielä kotonakin sairaalasta kotiutumisen jälkeen tovin, ja kyllä senkin kanssa oppii elämään. Kovin heppoisin perustein ei kyllä nenämahaletkua laiteta terveelle vauvalle, se saattaa tuoda mukanaan uusia ongelmia pitkäaikaisessa käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut keskonen vaan tosi isokokoinen vauva, mutta joutui hetkeksi teho-osastolle syntymänsä jälkeen. TOipui nopeasti ja mitään pysyvää vammaa/sairautta/haittaa ei jäänyt. Jossain vaiheessa siis sairaalassa pidettin nenämahaletkua, josta annettiin maitoa, jos ei jaksanut tarpeeksi itse syödä. Vauva veti itse letkun pois noin viiden päivän ikäisenä! Ja lääkäri totesi, että katotaan jos pärjää ilman, ja pärjäsihän se, ei tarvinnut enää laittaa uudestaan.

Mitä kokemuksia tarkoitit, en oikein osaa asiasta mitään kertoa. Hyvin se letku toimi.

Vierailija
4/5 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heftasta jolla kiinni, aiheutti pahan iho-ongelman. Nykyisin on varmaan parempia kiinnitykseen, mutta aina niissä voi olla ärsyttäviä tekijöitä.

Esim.meidän vauvalla epäiltiin ihan muuta, kuin mitä itse päättelin - johtuu siitä kiinnitysliimasta.

Meillä kahdella vauvalla ollut, toinen 3kk vesirokon takia aivan aiheesta, sillä rakkoja suussa, ja toinen vastasyntyneestä 2 viikkoiseksi, kun sairaalan pulloruokintaan ei olllut aikaa, laittoivat letkusta. Itse en päässyt sairaalaan kuin kerran päivässä - harmi, olisin syöttänyt.

Vierailija
5/5 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksosilla oli molemmilla. Tosiella oli n 4 kk toisella pidempään, sitten vaihdettiin letkuun joka meni suoraan avanteen kautta mahalaukkuun, kun letku ärsytti liikaa. Mahaletku poistettiin kun lapsi oli 1 v ja 4 kk. Koko jan myös piti anta asuun kautta, yrittää ainakin, ettei unohtuis syömisen taito.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi