Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit?

Vierailija
10.09.2009 |

Mitä ajattelisit jos saisit kuulla joltain kaukaiselta tuttavalta että läheisesi on vakavasti sairas? Eli sulle ei olisi kerrottu asiaa vaan saat kuulla jostain muualta, ei todellakaan läheiseltä ihmiseltä. Loukkaantuisitko, mitä tekisit?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vaan ettei oikein isompaa epäluottamuslausetta voi toiselle antaakaan...

Vierailija
2/11 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tiedä vielä itsekkään miten sulle kertoisi.Odottaa oikeaa hetkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se olisi oma aviomieheni, niin loukkaantuisin toki. Vanhempieni kohdalla ehkä ymmärtäisin sen, että minua on haluttu säästellä?

Ystävieni kohdalla ymmärtäisin asian myös, olen itse ollut todella huonossa kunnossa joskus, enkä silloin vain jaksanut puhua asiasta ihmisille, pitää yhteyksiä yms. Joku kaukaisempi saattoi yhteensattumien johdosta sen sijaan asiasta tietääkin.

4/11 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. joskus kersana tiesin kaverin äidin isän kuolemasta ennen kaverin äitiä.

Hän oli juuri suorittamassa ammattiin valmistumisen loppukokeita, joten hänen annettiin rauhassa hoitaa homma ennenkuin sai tietää.

Sellaisen salamyhkäisyyden ymmärrän.

Vierailija
5/11 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajeltiin hiihtolomalla lappiin. Ajomme aikana isäni oli kotona saanut aivoverenkiertohäiriön ja joutunut sairaalaan.

Meille tästä kerrottiin vasta lomamme jälkeen, kun olimme taas kotona lapista.

Loukkaannuin äidilleni tästä, nimittäin siskoni joka oli kotonaan sai kuulla asiasta heti.

Vierailija
6/11 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa oon nyt pyöritellyt koko päivän... Jos soitan asianomaiselle - mitä sanon? "Kuulin siltä entisen naapurin tuttavalta että olet kuolemansairas." Muille läheisillekin kamala soittaa kun jotenkin kauheeta jos kaikki muut tietää. Että mut on täysin suljettu ulkopuolelle. Ei oo mitään ulkoista syytä, vaan sen täytyy sitten johtua jotenkin minusta itsestäni, muhun ei luoteta tai jotain. Ihan paskaa...

Vierailija
7/11 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuminen vakavasti on niin henkilökohtanen asia että sen saa pitää vaikka kokonaan itsellään ja lähimmillä tiedossa. Ei sillä ettei halua että loukkaannut, mutta se on asia jossa saa olla itsekäs ja pitää tiedon omanaan.

Itsestäni voisin kuvitella etten toivo kaikkien siitä tietävän. Ja millä sitten estää kumppania kertomasta ystävälleen? Kyllähän kaikesta puhutaan, mutta itse ei välttämättä halua kertoa -varsinkaan ihmisille joita ei tapaa vaikka sukua olisivatkin.

Vierailija
8/11 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sukulainen ei vaan jaksa jauhaa siitä sairastumisesta kaikille. Se ei jaksa soitella jokaikistä ihmistä läpi ja kertoa samaa tarinaa uudelleen. En minäkään jaksaisi.

Olet sattunut kuulemaan jutun joltain juorukellolta, odota vaan vuoroasi että saat kuulla asian ihmiseltä itseltään.

Älä ainakaan ala soitella tälle sukulaisellesi ja esitä tietämätöntä, se näkyy läpi.

Vierailija
9/11 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain kuulla setäni kuolemasta vasta parin viikon

kuluttua hänen hautajaisistann. Eivät ilmeisesti

halunneet minua hautajaisiin.

Vierailija
10/11 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joku on vakavasti sairas ehkä kuolemassa ja sun tärkein huoli on, ettei sulle on kerrottu. ja mietit, jos voit olla laukkaantunut.

Herää pahvi!! Maailma ei pyöry sun ympärillä!

Hoho!

Vierailija
11/11 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sulle sanoi että mun tärkein huoleni on se että mulle ei ole kerrottu? Ei, se ei ole mun tärkein huoli. Tärkein ja ensimmäinen oli luonnollisestikin järkytys tästä sairaudesta. Kyseessä on oma äiti, ja koska sullakin on äiti niin varmaan tiedät miltä voi tuntua kun kuulet että hän on kuolemassa. Kun ei ole ketään jolle siitä puhua tai jolta kysyä, kun asia on multa haluttu salata. Ajattele että tämä on ainoa paikka tällä hetkellä purkaa tätä asiaa.

Eli joku on vakavasti sairas ehkä kuolemassa ja sun tärkein huoli on, ettei sulle on kerrottu. ja mietit, jos voit olla laukkaantunut.

Herää pahvi!! Maailma ei pyöry sun ympärillä!

Hoho!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme