Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viimeinkin sain päätettyä, mikä musta tulee "isona"!

Vierailija
10.09.2009 |

Oon erittäin tyytyväinen, oon jo pitkään miettiny mitä haluan opiskella. Mulla on jo opiskelupaikka, mutta se onkin alaa, jota en halua opiskella/tehdä työkseni - tajusin tän vasta lasten saannin jälkeen... Näitä opintoja en onneksi ehtinyt paljon suorittaa ennen lapsia.

Mulla on ollut 2 vaihtoehtoa uudeksi opiskelupaikaksi, joista kumpikin halu kumpuaa pitkältä nuoruudesta. Vaakakupeissa painavia asioista on syynätty ja mietitty ja arvotettu. Valitsemani ammatti on huonopalkkaisempi, mutta lopulta koen, että saan siitä enemmän tyydytystä henkisenä olentona.

Nyt sain parin vuoden pohdinnan jälkeen (olen ollut siis kotona lasten kanssa) viimein päätettyä, mitä haen opiskelemaan! Olo on tosi helpottunu :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitten ei kerrota mikä on se ala.

Mutta hieno juttu, että tiedät mitä haluat tehdä.

Vierailija
2/6 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hyvä et kerroit meille ja ite tiiät mitä haluut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin tässä alanvaihtoa,mutten tiedä mikä olisi se uusi.

Kerro ap minne menet?

Vierailija
4/6 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja vaihdan vakituisen työpaikan opiskeluun. Opiskelen yliopistossa aivan eri alaa ja irtisanoudun työstäni siinä vaiheessa, kun lapset on pakko laittaa hoitoon (ensi vuoden puolella). Koen nyt tekeväni sitä mikä on ollut "puuttuva pala" elämässäni, on ihan eri into opiskella kuin esim sh-opintojen aikana!

Vierailija
5/6 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kannattaa muistaa, että sen uudenkin alan opiskelu voi alkaa jossain vaiheessa kyrpimään ja pahasti. Itse vaihdoin alaa kesken opiskelujen ja olin ihan varma, että NYT löysin oikean alan ja blaablaa, olin niin innoissani ja onnellinen, nyt kaksi vuotta takana ja mä en jaksa enää.. En valmistu varmaan ikinä :-( Onneksi on kuitenkin alan työpaikka, joten kamala hätä ei ole... Ja työ on kuitenkin mieluista.

Vierailija
6/6 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen opiskelemaan opettajaksi. Vaihtoehtona oli hammaslääketieteen opinnot. Tiedolliset rahkeet riittävät varmasti molempiin! Kuten sanottu palkkauksessa häviän roimasti, mutta saanen muuta. Tällä hetkellä opiskelen ekonomiaa. Näitä opintoja on kasassa n. 40 op. Minulla on etäisesti ekonomian opintoja tukevia töitä takana 8 vuotta, josta tosin noin puolet olen ollut perhevapailla. Ikää minulla on vasta reilusti alle 30, vaikka lapsia onkin 4.

Pohdintojani opinnoista:

-Haluan työskennellä/ olla vastuussa työstäni yksin, mutta toivon saavani myös työyhteisön (tämä pätee molempiin ammatteihin)

-Haluan olla ihmisten kanssa tekemisissä =asiakaspalvelu, opetus, hoitotyö.. (toteutuu molemmissa ammateissa)

-Haluan kehittää itseäni opiskelemalla, mutta en halua jäädä jumiin yhteen tieteenalaan vaan kartuttaa tietojani taidehistoriasta, teologiasta, psykologiasta, ravitsemustieteistä. lääketieteestä, taloustiedettä... (mielestäni helpompi toteuttaa opettajana, silloin voinen myös siirtää tietoa jossain määrin eteenpäin)

-Haluaisin toimia yrittäjän (tämä helpompaa hammaslääkärinä)

-Haluan käytännönläheisen työn, ammatin, jossa voin oikeasti siirtää teorian käytäntöön, tehdä ruumiillani ja käsilläni (tämä pätee molempiin töihin, joskin ehkä enemmän hammaslääkärin työhön)

-Haluan "yhteiskunnan infrasruktuuria tukevan" työn, siis jonkin yleishyödyllisen ammatin, jossa voin auttaa muita (molemmat työt)

-Persoonana tunnen sopivani paremmin opettajaksi, lisäksi pystyn toteuttaa muita kuin ammatillisia unelmiani paremmin opettajana.

-Fyysinen sairauteni puoltaa myös opettajan työtä, joskaan ei poissulje hammaslääkärin ammattia.

Näitä pohdin ja montaa muuta asiaa ja opettajan työhön päädyin :)

ap