Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paikalla muitakin tavarahamstereiden/keräilijäluonteiden vaimoja?

Vierailija
10.09.2009 |

Miten kestätte tavarapaljoutta kodissanne? Meillä on sinänsä ihan riittävästi neliöitä (n. 90 neliöitä kolmelle hengelle), mutta miehen keräilyharrastus ja yleinen "mitään ei saa heittää pois"-asenne tekevät kohta asunnostamme ahtaan ja sotkuisen näköisen. Miestä itseään tilanne ei ollenkaan haittaa, mutta tämä nyt kuitenkin on minun ja meidän lapsenkin koti ja olisi kiva viihtyä omassa kodissaan... Eilen viimeksi mies sai raivarit, kun yritin ehdottaa, että otetaan työhuone paremmin hyötykäyttöön (heivataan ylimääräiset huonekalut ulos ja hankitaan kunnon säilytyskalusteita) ja keskitetään miehen keräilyharrastus sinne: mies väitti, että haluan savustaa hänet ulos meidän kodista, kun hän ei saa toteuttaa itseään olkkarissa kuten tähän asti :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän omakotitalossa on erillinen yksiö, jonka olen mielihyvin antanut mieheni käyttöön.. hänen isänsä ja äitinsä ovat olleet myös tuollaisia tavaroiden hamstraajia, joten taitaa kulkea suvussa :)

miehen oma puoli on niin täynnä tavaraa, ettei siellä mahdu kulkemaan!! Mitään ei voi heittää pois, kun sitä voi tarvita joskus... Valitettavasti mieheni harrastaa/korjaa työkseen tietokoneita, joten voit kuvitella sitä johtojen, nippeleiden ja nappuloiden määrää, mikä miehen puolelta löytyy!!! Lisäksi tietokoneiden raatoja, emolevyjä, piirilevyjä yms yms yms.

Mä olen suoraan sanonut, että tänne kodin puolelle ei kasata tavaroita, ja parin vuoden päästä mies sen tajusikin (ollaan oltu yhdessä 9v). mä nimittäin armotta heitin roskiin kaikki hyödyttömät, romut, turhat tavarat, joten mies tajusi, että oman yksiön on hänelle ja hänen tavaroilleen riitettävä ;).

Mies ei myös haluaisi heittää mitään vanhoja vaatteita pois, mutta kerran - kyllästyneenä vaatehuoneemme tilaan - heitin pois kaikki miehen vanhat t-paidat, housut, paidat ja alusvaatteet. Voin sanoa, että mies ei edes huomannut vaatteiden katoamista, kunnes puoli vuotta myöhemmin kerroin hänelle teostani ;)

Vierailija
2/13 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies on kirjahamsteri eikä ne kirjat kauhean pahalta näytä olkkarissa. Jotkut levytkin ehkä sietäisin.

Kaverin meis on asekeräilijä, heidän olkkarinsa näyttää aika karmealta, aseiden lisäksi täytettyjä elukoita siellä täällä....

mies väitti, että haluan savustaa hänet ulos meidän kodista, kun hän ei saa toteuttaa itseään olkkarissa kuten tähän asti :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lattialla, kun hyllyihin ei enää mahdu. Eikä olkkariin saa kovin järkevästi enää lisää hyllyjä. Ehdotin siis, että joko kirjallisuus tai musiikki keskitetään työhuoneeseen, mutta on jotenkin liian vaikeaa miehelle. Lisäksi vaatehuoneessakin on levyjä, leffoja ja kirjoja ja haluaisin ne sieltäkin pois. Ja yksi vaatekaappi on meillä varattu tietsikkakamalle, huoh.

ap

Vierailija
4/13 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm.tietokonelehtiä, pakkauslaatikoita (osa varastossa, ei saa heittää roskiin vaikka ne olisi 5 vuotta vanhoja), tietokoneiden komponenttejä vuodelta kivi ja kuokka, vaatteita ja oppikirjoja.

Jos ehdottaa hankkiutumista noista eroon mies saa kohtauksen. Se ei ikinä lue lehtiä, ne on pölyttymässä mutta jos niitä saattaakin tarvita..., oppikirjat on niin vanhoja että niiden "opit" on menneen talven lumia, vaatteet on pieniä tai muuten huonokuntoisia, se ei mahdu niihin vaikka laihduttaisi. Komponentit on kuulemma "keräilyharvinaisuuksia" jne.

Vierailija
5/13 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikallaan kaatopaikkakonttiin laitettua huonekalua ja romua, "jos sille vaikka olisi käyttöä myöhemmin"... ne romut täyttävät autotallimme eikä sinne mahdu edes auto.

Vierailija
6/13 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm.tietokonelehtiä, pakkauslaatikoita (osa varastossa, ei saa heittää roskiin vaikka ne olisi 5 vuotta vanhoja), tietokoneiden komponenttejä vuodelta kivi ja kuokka, vaatteita ja oppikirjoja. Jos ehdottaa hankkiutumista noista eroon mies saa kohtauksen. Se ei ikinä lue lehtiä, ne on pölyttymässä mutta jos niitä saattaakin tarvita..., oppikirjat on niin vanhoja että niiden "opit" on menneen talven lumia, vaatteet on pieniä tai muuten huonokuntoisia, se ei mahdu niihin vaikka laihduttaisi. Komponentit on kuulemma "keräilyharvinaisuuksia" jne.

Vierailija
7/13 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi! Tosin mieheni taitaa olla aika lievästä päästä.

Yksi hyvä konsti on jakaa säilytystilat tyylin sulle mulle. Eli määritelkää yhdessä tavaroille tietyt säilytyspaikat. Ja sopikaa vaikka että jos tavarat ei pysy oikeilla paikoilla niin ne saa heittää pois! Esim. olohuone voisi olla vapaa vyöhyke niitä tavaroista niin olisi edes yksi tila missä ei tarvi niitä romuja katsella.

Ymmärtääkö miehesi että se tavarapaljous todella häiritsee sinua ja kodin viihtyisyyttä? Ihan samallalailla sinulla on oikeus nauttia kodistasi ja oman kodin vapaudesta kuin miehelläsi eikä sinun tarvi mieheltäsi kaikkea sietää. Kompromisseihin on pystyttävä, molempien.

Vierailija
8/13 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on noita pakkauslaatikoita, vanhoja huonekaluja (mies muutti mun lapsuudenkotiin kun äiti ja isä rakensivat uuden talon, tämän jälkeen mun isoisä muutti sinne yksiöön ja mummin serkku helsingistä palvelutaloon paikkakunnallemme = meidän taloudessa on nyt äidin ja isän vanhat kamat, miehen kamat, vaarin kamat (hän kuoli 4v sitten) ja mummin serkun kamat (kuoli 6v sitten) )!!!!!!! Tämän lisäksi miehen isä kuoli tammikuussa, joten arvatkaas mihin hänen kamat tuotiin? Bingo, meillepä tietysti :)!

Autotalli on kattoa myöten täynnä huonekaluja. OSa ollaan onneksi saatu myytyä, kun mieskin vihdoint ajusi, että viiden huushollin vanhat huonekalut EI mahdu mihinkään.

Noita vanhoja lehtiä myös pursuaa joka tuutista...

2

Vierailija
9/13 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap ei ole savustamassa miestä ja sen rojuja ulos kämpästä, vaan tarjoaa kamojen paikaksi työhuonetta. Musta tuo tarjous on ihan reilu, sillä käytännössä mies saisi työhuoneen lähes yksinomaan omaan käyttöönsä, ja ainakaan siellä ei kenenkään muun kamoja mahtuis olemaan kuin miehen. Ja kirjat tai levyt sopii työhuoneeseen muutenkin hyvin.

Mikähän siinä sitten on, että mies saa muka valloittaa koko kämpän, ja se ei muka ole toisen savustamista ulos. Mutta jos nainen yrittää saada edes olkkaria mieleisekseen, niin se on muka liikaa.

No, en oikeesti tiedä mistä puhutaan, sillä mun mies ei oo ihan kohtuuton hamstrari. Pikkuisen vain sitä vikaa on, mutta ei meillä paikat pursua vielä. Tosin tilaa kyllä on niin paljon, ettei sitä heti huomaakaan (maatila).

Vaan tosiaan, kun mies ei raaskinut millään antaa lupaa 20 vuotta vanhojen kauluspaitojen hävittämiseen, niin opin, ettei siltä kannata edes kysyä. Monet paidat olen sittemmin vienyt kierrätykseen, eikä se ikinä oo huomannut sitä.

Vierailija
10/13 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä etä mitä tavaraa ei ole tarvittu vuoteen joutaa roskiin.

Ei loju turhaa roinaa nurkissa.

Vierailija
11/13 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en voi sitä kieltääkään, kun se on sille niin tärkeä. Sitäpaitsi se oli samanlainen hamsteri jo meidän aikanaan tavatessamme, joten tiesin mihin ryhdyin...

Autotalli nielee osan miehen rojuista. Osalle yritän järjestää jotain puolijärkevää säilytystilaa sisältä, mutta osa on väkisinkin aina näkyvillä. Inhoan niitä mutta ei niille mitään voikaan, eihän tämä ole vain mun kotini.

Ja mieskin sietää mun kirjahyllyjäni vaikka pitää hyvin epätaloudellisena tilankäyttönä säilyttää esineitä joita ei käytetä lähimainkaan kerran vuodessa, hyvä jos kerran kymmenessä (ei mulla ole aikaa lukea koko ajan vanhoja kirjojani yhä uudelleen ja uudelleen).

Vierailija
12/13 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämän vonkamiehiä, jotka säilöi tontilleen kymmeniä autonromuja ym. ympäristötaideteoksia.

Mikäpä siinä, onneksi en ole naapuri :D

Sairautta tai naapurien kiusaamista...

Vierailija
13/13 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kaikki kaapit täynnä... ihan mitä vaan. Mä kerään astioita, reseptejä, Ressu-pokkareita jne. Kellari on täynnä, parvekkeella hyvä kasa banskulaatikoita, mun vaatehuoneessa ei näy lattiaa jne.

Pikkuhiljaa, mutta sellainen pakettiautollinen sais lähtee ja en edes huomais mitä on tapahtunut.

Tänään piti mennä Vantaanportin Iittalan aleen ostaa kaikkee tosi tarpeellista... Onneksi tulee joulu ja osa menee lahjaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme