Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kokemuksia jos esikoinen on jo koulussa kun ensimmäinen sisarus syntyy hänelle?

Vierailija
08.09.2009 |

Millaista oli aloittaa vauvaarki uudelleen ja kuinka esikoinen vauvaan reagoi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on aina toivonut sisarusta ja oli onnesta sekaisin kun sellainen tuli. Ei mustasukkasuutta. Hoitaa vauvaa ja rakastaa häntä todella. Välillä liikakin. Leikkii ja auttaa monessa asiassa.

Uudestaan on jutut joutunut opettelemaan. Ei muista asioita. Osan tehnyt erilailla, kuin silloin kauan sitten. Meillä on kestot käytössä, imetys vuoden ikään (esikoinen 3kk), käytettyä tavaraa hankin (esikoisella kaikki oli uutta). Jopa pikkuine nukkuu vanhempien sängyssä (esikoinen nukkui 5kk omassa huoneessa). Meillä ei ole ollut mitään vanhoja jäljellä.

Vierailija
2/4 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopus syntyi edellisessä kuussa kuin esikoisen koulu alkoi (miten niin muka hyvä ajoitus ;-)?).

Mukava oli olla kotona, kun esikoinen aloitti koulutien. Esikoinen on aina ollut hirveän otettu pikkuveljestään. Ja pikkuveljelle esikoinen on idoli.

Mä luulen, että se mikä eroaa meidän perheessä monesta kaksilapsisesta perheestä, on se, että meillä pojat ei tappele keskenään. Leikkivät kyllä yhdessä (ei tietty hirveästi, mutta kuitenkin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muuten noita samoja "ongelmia". Eli esikoisen aikaan ei juuri ollut kestoja. Oikein haalimalla haalin ja sain muutaman, mutta oli tosi vaikea löytää silloin. Nyt kuopuksella on ollut mitä ihanampia kestoja kestojen perään. Meillä myös kuopuksella paljon vauvatavaraa ostettuna käytettynä, toisin kuin esikoisella. Sitten laitoksella huomasi, että monet opit oli muuttuneet ja ihmetteli, että enkö enää osaa hoitaakaan vauvaa (esim. kuume mitattiin kainalosta eikä takapuolesta, kuten 7 vuotta aikaisemmin ehdottomasti). Hirmuisen paljon rennompaa on kyllä kakkosen kanssa ollut, kun ne jutut tulee jotenkin niin selkäytimestä, vaikkei mitään niin muistakaan. Mies oli 2 vko aika pihalla (hälle esikoinen), mut sit onneksi palasi omaksi ihanaksi itsekseen. Mä olen aina osannut antaa tilaa miehille lasten hoitoon kyllä.

Vierailija
4/4 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kummallakin lapsella on samat vanhemmat. Uuden vauvan kanssa mies on ollut enemmän kuin esikoisen kanssa. Aamusin hoitaa ennen töihin lähtöä ja mä saan sen ajan nukkuu.

Ja niin kuin Melba kirjoitti, niin jutut on muuttunu yllättävän paljon.

Silloin kuin tein plussa testin niin olin kyllä kuhuissani että kaikki alkaa alusta. Isompi alko olemaan jo itsenäinen jne. Ja sit taas tulee käärö. Vauvan synnyttyä ei oo ollu sellainen tunne hetkeäkään. Mä nautin tästä ajasta.