Lapsiperhe jossa ei syödä broileria?!
Tapasin puistossa vähän ns. paremman perheen äidin, jonka kanssa sitten aloimme puhua ruokajuttuja. Hän ylpeänä mainosti, että heillä ei syödä broileria eikä muutakaan tehotuotettua lihaa. Suikaleet ovat kuulemma aivan hirvittäviä. Samoin valmiiksi marinoidut lihat. Heidän hienoille kulinaristilapsille kelpaa ainoastaan luomunauta ja lammas. Tekevät kuulemma myös usein erilaisia simpukoita, äyriäisiä ja muita gourmet-ruokia. Lapset (3v ja 5v) syövät suurella ruokahalulla ainakin minun mielestäni aika erikoisia ruokia kuten homejuustoja, valkosipulia, oliiveja, jopa etanoita. Huhhuh. Kylläpä alkoi ahdistaa meidän perheen perunamuussit ja nakit. Tuli ihan juntti olo tätä äitiä kuunnellessa :(
Kommentit (29)
Sit niissä on sitä nitraattia (?), joten pikkulapsille ei suositella.
eikä muitakaan siivekkäitä sen takia kun mä en niitä pysty syömään. Joskus toooodella harvoin ostan broiskua palvelutiskistä muille syötäväksi.
dissata. Helppo, hyvä ja taatusti aina onnistuva perusruoka.
että tässä ketjussa kaikki ilmoittavat syövänsä jos jotain Keski-Eurooppalaisia herkkuja, mutta sitten tuossa toisessa jossa kysellään erkiruokaherkkuja niin listataan lihapullat ja nakkistroganofit. Et silleen...
sillä niitä kohdellaan niin huonosti. Anja Eerikäinenkin sanoin taannoin kun häntä haastateltiin, että siipikarjan kuljetukset ovat pahinta mitä hän tietää, kun ovet avataan niin irronneita siipiä ja jalkoja tippuu maahan :(
Eli eettinen valinta kyseessä, broileria ei meillä koskaan syödä.
Muutenkin lihaa syödään 2-3 kertaa viikossa, suosimme luomua mahdollisuuksien mukaan. Poroa käytämme myös, ja kalaa syömme aika paljon (itsepyydettyä kuhaa, taimenta, ahvenia) riippeun onko kalaonnea ollut;)
Etanoita emme syö, emmekä myöskään simpukoita. :)
Toisaalta, jokaisella on jotain ruokia mistä itse tykkää ja muut pitää tylsinä, mauttomina tai jopa pahoina.
Oikeasti, monet ruuat mitä täälläkin osa tuntuu pitävän jotenkin "parempana" tai jopa hienosteluna on oikeasti tosi helppo ja nopea tehdä. Itse olen monessa mielessä laiska ruuanlaittaja, esim. makaronilaatikko on minusta turhan vaivalloista kun ruoka tehdään siinä kahteen kertaan (eka keitetään makrut ja paistetaan liha, sitten vielä uuniin ja sinne sekaan erinäistä kamaa mausta riippuen). Silti meillä syötyä ruokaa monet kommentoi jotenkin hienoksi/hienosteluksi!
koska niistä tulee ilmavaivoja, en tiedä miksi?! Sama juttu monien muidenkin einesten kanssa, siksi eineksiä ei käytännössä lainkaan.
Muutenkin ällöttää se, mitä "lihaa" eineksiin käytetään, nakit, lihapullat, lihapiirakat jne. Kaikki jämät jauhetaan niihin, silmät jne. :(
Mielummin paistan pannulla pihvin ja nautin sen kasvisten tai juuresten kera; tiedän mitä syön ja ruoka on puhdasta ja terveellista, sillä tiedän mitä siinä on.
Muusi on jees, mutta nakit on varsin tylsiä Toisaalta, jokaisella on jotain ruokia mistä itse tykkää ja muut pitää tylsinä, mauttomina tai jopa pahoina. Oikeasti, monet ruuat mitä täälläkin osa tuntuu pitävän jotenkin "parempana" tai jopa hienosteluna on oikeasti tosi helppo ja nopea tehdä. Itse olen monessa mielessä laiska ruuanlaittaja, esim. makaronilaatikko on minusta turhan vaivalloista kun ruoka tehdään siinä kahteen kertaan (eka keitetään makrut ja paistetaan liha, sitten vielä uuniin ja sinne sekaan erinäistä kamaa mausta riippuen). Silti meillä syötyä ruokaa monet kommentoi jotenkin hienoksi/hienosteluksi!
kun ei osta niitä kaikista halvimia jauhoisia nakkeja. Lihaisampaa kun valitsee saa makua. Päät auki ja voihin pannulle niin hyvää on :)
on nakeissa ja muusissa, kysyy
21