Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia kun lähes samanikäiset sisarukset saavat pikkusisaruksen?

Vierailija
08.09.2009 |

meillä olis tämmönen tilanne eli keväällä syntyisi vauva,esikoinen on tuolloin melkein 6v ja toinen 4,5vuotias

vieläkö tuon ikäiset ovat tosi mustasukkaisia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vauva, kun vanhemmat lapset olivat 5v ja 3v. Olin odottanut, että nuorempi olisi mustasukkainen. Näin ei kuitenkaan ole ollut, vaan vanhempi reagoi paljon vahvemmin. eniten mustasukkaisuutta ilmeni parin ekan kuukauden aikana. Onneksi kiukku ei ole kohditunut vauvaan, vaan enemmän on koeltetu meitä vanhempia. Nyt 5kk vauva on jo luonteva osa perhettä.

Neuvolassa sanoivat, että vanhemmalla lapsella on muistissa se, että on ollut ainokaisena, siksi reagoi vahvemmin. Nuoremmalla on aina ollut sisarus, joten ei ole niin outoa, kun tulee uusi sisarus.

Onhan tuo varmasti luonnekysymyskin. Mutta meillä on kyllä koettu jos jonkinlaista mielenoisoitusta ja huomiota on haettu. Vaan päivääkään en vaihtaisi pois. (No, ehkä muutaman tunnin siletä täältä...:) Kun itse taipuu sinne 5v:n tasolle tappelemaan.)

Vierailija
2/6 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät oikeastaan olleet mustasukkaisia vauvalle vaan liitoutuivat vauvaa ja äitiä vastaan, heillä oli aluksi paljon salaisuuksia joita ei kerrottu äidille vaan isälle. Vauva oli todella itkuinen, isommat olivat silloin 6v ja 4v. Meni aika pian ohi. Edelleen kuopuksen on vaikeaa päästä leikkeihin mukaan, nyt 2v, mutta johtunee enemmän iästä kuin mustasukkaisuudesta. Isommilla on toisistaan ihan erilailla seuraa nyt 8v ja 6v, toki 2v mukaan sopii joihinkin helppoihin leikkeihin. Kaikki lapset ovat tyttöjä, jos se nyt tähän mitenkään liittyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 6 v ja 4,5 v, kun vauva syntyi.

Nyt ovat 7 v, 5,5 v ja 1 v.

Mustasukkaisuutta ei oo ilmennyt.

Isommat leikkivät paljon keskenään, ja olen saanut keskittyä nauttimaan kuopuksen vauva-ajasta.

Ja hyvin mieluusti ovat apunakin.

Kaikki kolme ovat poikia.

Vierailija
4/6 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuopus syntyi. Ei ole ollut mitään kummempaa mustasukkaisuutta koskaan. Tukeutuivat paljon toisiinsa sillä aikaa kun hoidin vauvaa. Kyllähän isommilla sisaruksilla on selvä etu kun heitä on kaksi!! Aina leikkikaveri, eivätkä välitä niin vaikka äiti kiinni vauvassa.

Vierailija
5/6 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5- ja 2,5-vuotiaat kun vauva syntyi. Eivät olleet lainkaan mustasukkaisia, paljon leikkivät kahdestaan ja minä sain rauhassa hoitaa vauvaa...lämmöllä muistelen tuota ihanaa vauva-aikaa.

Vierailija
6/6 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yhteiset jutut ja leikit..ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan