Voiko yh alkaa sijaisäidiksi?
Oma lapsi 4v ja mulla kauhee vauvakuume ja muutenkin kaipuu et lapsia ois enempi ja lapsellani leikkikaveri.
Kommentit (20)
ainakin yhden yh:n jolla ollut läpi elämänsä kymmeniä sijaislapsia. Omistanut koko elämänsä siihen.
just sen kirjoittajan ketjuja tarkoitin, alkoi tuntua niin pahalta. Yritin häneltä kysellä missä asuu ja muuta, oisin vaikka ilmaista hoitoapua tarjonnut. Ja vauvan ottaisin ilomielin ja häntä rakastaisin jos oikeesti eroon haluaa, vaan enpä tiedä huomioidaanko tosiaan yh-äitejä tällasissa tilanteissa.
jossa ainoa vanhempi on töissä? Saa sitä ihan itsekin ajatella vähän!
Saa se seiskakin ihan itse ajatella ;)
kans saa olla kotihoidontuella siinä missä biologisenkin? En siis teidä, mutta oletan.
eikä äitiyslomalla.
Ja eihän sillä kotihoidontuella kukaan elä, joten mitä järkeä sille on yksinhuoltajan jäädä.
7
eikä äitiyslomalla. Ja eihän sillä kotihoidontuella kukaan elä, joten mitä järkeä sille on yksinhuoltajan jäädä. 7
ois nyt valmiina seuraavalle lapselle. Hyvää kotiruokaa valmistan pakkaseen isoja määriä kerralla, hyvin ollaan pärjätty. Minusta tärkeimpiä asioita ei mitata rahassa.
Maksatko sillä muka asumisen ja kaiken muun? Ilman yhteiskunnan tukia.
Maksatko sillä muka asumisen ja kaiken muun? Ilman yhteiskunnan tukia.
ja muut menot. Eikä tee edes kovin tiukkaa :) 11
tällä hetkellä kyllä, entä sitten? sitä vartenhan ne tuet on. Mulla on KM-tutkinto, ja oman alan töitä löytyessä tulevaisuudessa elellään leveämmin.
Ne on hätävaroja, ei mitään vuosikausien kuppauslinjoja.
Ne on hätävaroja, ei mitään vuosikausien kuppauslinjoja.
Siksi se on tuella turvattu. Minä en pientä lastani "säilöön" veisi rahan takia, kuten sinä ilmeisesti
minä en teekään lapsia kenelle sattuu ja kuppaa sitten yhteiskunnalta.
Eli tuollaisissa tapauksissa kuin sinä, lapsen on takuulla paras laitoksessa.
Ja on siinä vielä sellainen aste-ero, että voihan sitä leskeksi jäädä vauvan kanssa, mutta sijaislapsi ei voi ketään yllättää eli sellaista ei pidä yksinhuoltajalle antaa.
Sen voit nostaa kuten muutkin, mutta muu on törkeää.
Muuta en jaksa enää vastata, vaan meen leikkii mun lapsen kans (mitä sinä et omasi kans varmaankaan tee, sano mun sanoneen ;)) Illanjatkoja!
että yksinhuoltaja on sijaisvanhempi.
mutta kotihoidontukea ei tosiaan yleensä saa. Sen sijaan saa hoitopalkkion ja kulukorvauksen, jotka kyllä pesevät kotihoidontuen mennen tullen, vaikka eivät yleensä isoja olekaan.
lapsia vailla rakastavaa syliä ois pilvin pimein? Täälläkin nuo pari ketjua laittoivat niin surettamaan :(