Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*++* PIKKUKAKKOSET vko 1 (29.12.2008-04.01.2009) *++*

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harakka_pieni, toivottavasti täti pysyis poissa ja saisit testata plussan myöhemmin!

Vitsit kun nukuttais. Ollaan pojan kanssa nukuttu nykyisin joka aamu sinne puoli yhteentoista ja nyt oltiin jo kasilta pystyssä. Laitoinkin äsken pojan päiväunille. Alkaa syli tuntumaan taas tyhjältä, kun esikoinen alkaa olla jo niin iso poika (vaikkei oikeasti vielä edes ole). Ennen joulua oppi itse nousemaan istuma-asentoonkin!

Yllätin eilen itseni haaveilemasta miltä tuntuisi taas olla raskaana, vaikka tähän asti en ole kaivannyt sitä yhtään, lähinnä kauhistellut asiaa. Eilen sitten mietin miten mukava olisi taas tuntea lapsukaisen potkut. No, mullahan on vasta yk1, joten täytyy jalat pitää tukevasti maassa.

Eilen oli koko päivän maha oikealta puolelta tosi kipeä. Ei ollut menkkamaista jomotusta vaan ihan viiltävää kipua koko päivän. Välillä piti sängylle mennä kaksinkerroin. En tiedä mitä oli, mutta kipeää teki. Yritin googlettaa mitä vois olla ja ainoa mitä oikeastaan löysin oli kystat munasarjoissa.

Adara kp 17/25-30, yk1

Vierailija
2/23 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulunvietto on sujunut rauhallisesti ja palasimme eilen sukulaisista. Ehdittiin sitten kuitenkin puuhaillakin miehen kanssa, vaikka vähän muuta pelkäsin :) Ennen joulua olikin kunnon maraton, seksiä joka ilta ihan vain varmuuden vuoksi...:))

Nyt on pari päivää ollut sellainen olo, että voisin olla vaikka raskaana. Tänään kärsin päänsärystä koko aamupäivän, ja iltapäivällä tuntui kuin olisin ollut krapulassa. Edellisessä raskaudessa oli silloin tällöin päiviä, jolloin olo oli ihan samanlainen. Lisäksi vatsaa on kouristellut omituisesti, niin että on ollut pakko mennä makuulle muutamaksi minuutiksi.

Oikean yrityspäivän arvailu on ollut vähän hankalaa, kun menkat ovat tulleet vasta kerran. Vähän kuin silmät kiinni viskoisi tikkoja tauluun.

Toivorikas

Mami_08

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tuntemasi jomotus ei ole mitään ikävää.

Mami_08, myös yk1

Vierailija
4/23 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAMI_08:

Toivottavasti olis tärppi käyny!! =) Milloinkas meinaat aikaisintaan testailla?

ADARA:

Ei kai olis voinu olla mahiksia, et ovis oliski ollu tuona päivänä ku tunsit jomotusta?? Jos ei ole, niin toivon ettei ole mitään vakavaa.

HARAKKA_PIENI:

Mikä tilanne siellä sulla? Ei kai täti ole tullut kyläilemään?? Toivottavasti saisit sen plussan vielä!! =)

MITÄ OLETTE MEINANNEET HUOMENNA, KUN ON UUDEN VUODEN AATTO??

OMA NAPA

Eipä mitään kummempaa.. Täällä täti on kerännyt kampeensa ja lähtenyt. Jospa tänä iltana olis jotain säpinää tuolla makkarin puolella?!?! =) Ens viikolla on yritettävä saada mies lämpeneen petipuuhiin kunnolla, ku on se ovis joskus loppu viikosta.

Riittäiskö mahdollisuudet raskautumiseen, jos pupuilis kp 13, 15 ja 17?? Viime kierrossa tais olla ovis kp 15..

Jospa lähtis laittamaan ruokaa ja sitten hyötykäyttöasemalle viemään tavaraa.. Illalla vielä kummipoikaa katsomaan.

=) Lisbet, kp 5/26-31 yk 6.

Vierailija
5/23 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei kummempia uudenvuodensuunnitelmia ole, kun mieskin on ollut nämä välipäivät töissä. Rentoutumista kotona, luulisin.

Eilisen veroisia oireita ei ole tänään ollut, mutta pientä pahoinvoinnin tunnetta ja menkkamaista jomotusta silloin tällöin tuntuu. Mitä lienee?

Lisbet81: Testausaika mietityttää vielä. Jos kierto on yhtä pitkä kuin ennen edellistä raskautta niin ei varmaan kannata testailla kuin vasta tammikuun puolivälin tienoilla.

Mami_08

Vierailija
6/23 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisbet, en usko jomotuksen olleen ovulaatio, oli sen verran kipeä ja kesti koko päivän. Toisaalta, jos se ois ollut ovulaatio, pupuiltiin just sinäkin päivänä. Kyllä ne mainitsemasi päivät pupuiluineen pitäs periaatteessa riittää. Ite tahdon vain olla varmanpäälle pelaaja :)

Mami, sun oireet alkaa kuulostaa aika lupaavilta! Nyt jännittää sun puolesta!

Miehen kanssa tapeltiin huomisesta. Aluks oltiin sovittu, että huominen ollaan ihan vaan kolmistaan ja nyt se sit paukautti, että meille tulee yöks sen kaveri avovaimoineen ja lähtevät jonnekin muualle viettään uutta vuotta! Ja en juurikaan pidä kyseisestä pariskunnasta. Ovat aivan erilaisia kuin minä. No, terve menoa vain. Lupasin itse lähteä aamusta omien vanhempieni luo jos mieskään ei kerta aio kotona olla. Toisaalta ymmärrän kun näkevät niin harvoin ja muitakin miehen kavereita on ilmeisesti kauempaa tulossa. Silti sapettaa...

Täällä elellään vauvarintamalla nyt hiljaisia aikoja.

Adara kp 18(?)/25-30

Vierailija
7/23 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan menossa muiden lapsellisten kanssa uutta vuotta viettämään, matkasänky mukaan ja poika sinne sitten kun väsähtää.

Ostin eilen vielä yhden raskaustestin kun ei tätiä kuulu, tänään on siis kp 37.

Ja plussahan sieltä tärähti, Clearbluella TOSI vahva sellainen! Voi että, kädet ihan tärisee! Todella jännä ettei lauantaina ollut paljon herkemmällä testillä edes haamua kun nyt tuli melkein musta viiva.

Juuri miehelle totesin, että mulla ei kyllä pokka pidä ilalla. Moni nimittäin tietää että meillä on kakkosen yritys käynnissä, ja sitten kun en mitään halua kuitenkaan juoda.. no, ei kai sillä niin väliä :)

Nyt pitää mennä mietiskelemään mitä sitä oikein on tullut tehtyä :)

Adele kp 37 tai siis ehkä rv 4+1

Vierailija
8/23 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon onnea!!! Lähtee teidän uusi vuosi loistavasti käyntiin!! Kumpa pikkuinen pysyisi matkassa mukana!!!

Hyvää uutta vuotta kaikille!!

Adara

Vierailija
9/23 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tsemppiä odotukseen, toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Täällä samaa kuin eilenkin. Lievää huonoa oloa edelleen...Hyvää uutta vuotta kaikille!

Vierailija
10/23 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA ADELE!!! =)

Millon on laskettuaika? Otappas nyt meidän mukaan plussajunaan!! =) Mä arvelin että sä oot raskaana!! IHANAA!! =)

=) Lisbet, kp 6/26-31 yk 6.

Vierailija
11/23 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla ihan tänne kirjoittelemaan pitkästä aikaa.! Eilen kävin yksityisessä cantissa alkuraskauden ultrassa. Se tehtiin ala kautta... Viimeisten menkkojen mukaan eilen oli 7+3... mutta kuinkas ollakaan ultrassa näkyi alkio, mikä vastasi viikkoja korkeintaan 6+0, näin lääkäri sanoi..... Että ota nyt hel....selvää milloin se munasolu on irronnut.... Aika ihmeellistä. Mutta ultrassa kuitenkin näkyi pieni piste mikä sykki hyvin kiivasti eli sydän.... ELI RASKAANA OLLAAN: =)Pakko se nyt on uskoa. Tamminkuun 14 päivä on myös neuvolassa ultra, jossa varmentaavat raskauden. Niin sitten nähdään mitä siellä sitten näkyy.....

Onneksi ei ole pitkä aika odottaa..

Minä yllätyin että täällä meidän neuvolassa tekevät alkuraskauden ultran, tosin viikolla 8-9. Mutta kuitenkin. Ja sitten on jo seuraava ultra rv11 kysissä.

No olipas stooria heti aamuun.......!! Eilen illalla tuli otettua tosi rauhallisesti. Ihan kotona oltiin. Kun huomenna on kuitenkin jo työ päivä.

Olen käynnyt seurailemassa teidän kirjoituksia, mutta ei ole tullut itse kirjoitettua tänne. Tuolla odottajissa tämä pikkukakkosten pino vai onko se nyt leijonanpennut, niin on aika isoja ja sitten ei ole kuin esittely pino... Että lisbet koita saada nyt itsesi tuonne odottajiin, niin kirjoitellaan porukalla siellä...

Mut nyt pyykit koneeseen ja hampin pesulle, jos vaikka alkais saada vaatteita pikkuhiljaa päälle.

Liisa06 rv7+4 tai 6+1

Vierailija
12/23 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

adele07: Onnea raskautumisesta!! *hali* (kai se siun nicki noin kirjotettiin?? ;D)

täti ei ole tullut vieläkään kylään, mutta en oo vieläkään uskaltanu testata uudestaan. Hah, kuulostaapa hassulta. vaikka toivon ja odotan että plussa tulisi, silti pitkitän testausta, jotten petttyisi taas negasta. noh, katsotaan nyt..

7.1 pitäisi alottaa työt :O hui, menipäs aika nopeesti!! olis tosi kiva kertoa sit pomolle vähän ajan kuluttua et jään äippälomalle. (eli irtisanon itteni jossain vaiheessa, määräaikanen sopimus kun on...)

plussatuulia kaikille, ja hyvää tätä vuotta!! Plussarikasta;) tulen sitten tänne ilmoittelemaan tuloksen kun uskallaudun testata...

Vierailija
13/23 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIISA06

On se kiva juttu, että pääsit "kurkkaamaan massuun" ja näkemään että siellä on elämää!! =) Joo, toivotaan nyt että meille tulis kohta tärppi ja pääsisin jakamaan mun raskausajan tuonne O-puolelle! =)

Kun käytiin np-ultrassa esikoiselta, nii olis pitäny olla raskausviikkoja 11+6, mutta vauva olikin 9 päivää pienempi, eli vastasi viikkoja 10+4.. Eli mulla oli ollu ovis sitten myöhemmin..

HARAKKA_PIENI

Mulla oli sama tunne tossa viime kuussa, kun ootin että saisin testata. En vaan uskaltanu, ku en halunnut enää pettyä (eli tehdä negatestiä). No eipäs mun tarvinnukaan, ku menkat kerkes alkaa just päivää aikaisemmin ennenku meinasin testata. Mutta tuu sitten heti kertomaan, miten sun kävi! =) PLUSSAuutisia toivon tietenkin! =)

OMA NAPA

Meillä vaihtui Uusi Vuosi rauhallisissa merkeissä. Istuttiin kotona ja tissuteltiin pikkusen. Käytiin myös vanuttelemassa pojan kans illalla ja näytettiin raketteja, mitkä räjähteli taivaalla. Oli ihmeissään, mutta enpä usko että kuitenkaan ymmärsi mitään..

Seuraavat raketit voi joko kiinnostaa tai pelottaa. Sen näkee vuoden päästä! =) Myöhemmin tuli myös peittoa pöllyyteltyä, just ennenku vuosi vaihtui.

Katotaan nyt kauanko meillä menee, ennenku tärppi tulee. Toivon tietenkin, että ei mene kauaa! =)

Nyt menen itekin pötkötteleen, ku poika ja mies on päikkäreillä.

=) Lisbet, kp 7/26-31 yk 6.

Vierailija
14/23 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli uutena vuotena miehen kavereita aikoimoinen liuta. Tosin lähtivät ennen kahtatoista kaupungille, minä jäin kattelemaan telkkua eli rauhallinen oli vuoden vaihtuminen mullakin. Eilen taas oli oikea vierassuma meillä. Kun edellisistä päästiin, niin heti tuli seuraavat. Miehen kavereita oli ensin yötä, sitten tuli minun sukulaisiani (ihana vauvamaha serkun vaimolla, laskettuun aikaankaan ei ollut enää pitkä) ja sitten lisää miehen kavereita ja illaksi mentiin kyläilemään. Tämän päivän aionkin visusti olla kotona, tuulen viemää -dvd ois varattu illalle kera poppareiden.

En millään usko, että tästä kierrosta ois tärpännyt. Raskausoireita ei ole minkäänlaisia eli nyt vain odottelen milloin se typerä täti taas tulee.

Äsken täyttelin anomuksen hoitovapaasta vuoden loppuun asti. Pitäs vielä viedä paperit postiin. Toivottavasti pikkukakkonen syntyis ennen sitä...

Adara kp 21/25-30, yk1

Vierailija
15/23 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon töitä ettei tänne ole ehtinyt kirjoittaa...

Menkatkin oli ja meni... oviskin tässä kierrossa ollut.

Saas nähdä kuinka on käynyt, outoa nippailua alamahassa, pääkipeää ja sen semmoista. Testailen aikaisintaan parin viikon päästä, jollei menkkoja näy.

Missäs vaiheessa raskautta olette kertoneet työpaikalla plussaamisesta?

Onneksi itselläni koeaika loppuu 10. päivä jonka jälkeen mahdollisen plussan tiimoilta ei voi irtisanoa...

Onnea plussanneille!

Niin ja hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Vierailija
16/23 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAMI_08

Mikä sulla on tilanne?? Vieläkö on niitä "raskausoireita"? Tuu kertomaan =)

HARAKKA_PIENI

Samaa sulle, eli mikä tilanne??

ADARA

Ootkos testaillu vai tuliko täti ryökäle??

LALLIE

Toivottavasti olisi raskausoireita! =) Olispa kiva jos täällä vuosi alkaisi kunnon PLUSSAALLOLLA!! =) Tuu heti sitten kertomaan miten sun kävi!! =)

OMA NAPAA

Edelleen on aikaa ovikseen, vai onko?? Siinä kysymys.. En siis ole vielä tilannut niitä ovistestejä vaikka niin uhkailin viime kierrossa. Nyt vaan kovasti ihmettelen, koska mulla on nyt välillä nipistellyt ja vihlonut alavatsaa sekä toissa päivänä ja eilen huomasin vessassa käydessä, että paperiin ilmestyi kirkasta ja pikkusen venyvää limaa.

Eli onko mulla voinu olla ovis jo kp 7-8??? Tulee siis tosi lyhyt kierto jos asia on niin. No ei kai se mun auta muuta ku oottaa sinne kp 12-15 ja seurata jos limaa tulee vielä sitten. Tai jospa mulla on ovis 2 kertaa tässä kuussa????? Eilen taas innostuttiin pikkusen touhuamaan tuolla makkarin puolella =) Eli JOS ovis on ollu, niin oikeilla päivillä oltiin liikkeellä (pupuilut tapahtunu tähän mennessä kp 6 ja kp 8).

Sain pojan n. ½ tuntia sitten yöunille, joten lähdenpäs tästä rentoutuun telkkarin pariin.

=) Lisbet, kp 9/26-31 yk 6.

Vierailija
17/23 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisbet, saat pian kaksoset jos tosissaan oiskin tuplaovis :) Lykkyä tykö!!! En vielä ole testannut, mutta ajattelin tuossa kp 24-25 jos menkat eivät ole alkaneet.

Mulla on tänään koko päivän viillellyt alavatsaa joko vuorotellen jommalta kummalta puolelta tai sitten koko alavatsaa. Ääh, tällästä oli just esikoisenkin kohalla ennen plussatestiä... Eilen vielä olin varma etten raskaana olisi, mutta nyt pikkuhiljaa alkaa toivo heräillä. Viimenen niitti oli kun selasin vanhaa lehteä, jossa joku kertoi miten olivat pitkään hoitojen avulla yrittäneet lasta ja viimein oli luomusti tärpännyt. Ihmelapsi -sanan kohdalla pillahdin itkuun :) En yleensä ole näin herkkä. Ihan pientä kuvotustakin on ollut. Silti uskon siihen, että täti kyllä tulee ajallaan. Luultavasti kuvittelen kaikki oireet. Suhtaudun siis pessimistisen toiveikkaasti etten tipahda korkealta ja kovaa (paitsi olen jo selaillut nettikauppojen tarjontaa odottaville äideille).

Miks tämän pitääkin olla niin hermoja raastavaa!! Hävettää oikein miten kärsimätön salaa oon, vaikka yk1 vasta menossa!!

Adara kp 22/25-30, yk1

Vierailija
18/23 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinko liittyä joukkoonne :)

Varsinaisesti ei uutta vauvaa vielä yritetä, mutta kuumeilen kyllä kovasti ja yritän saada vaivihkaa miehen päätä kääntymään :) Tai sitten salaa toivon pientä vahinkoa tai paremminkin ihmettä :)

Meidän pieni tyttö on kohta kolmen kuukauden ikäinen. Haluaisin toisen pienellä ikäerolla, jotta heistä tulisi myöhemmin kavereita toisilleen :) Alussa varmasti on raskasta, mutta uskon, että lopulta palkitsee :)

Vierailija
19/23 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mami_08

Vierailija
20/23 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sujui vuoden vaihtuminen rauhallisesti, niinkuin aika monella muullakin täällä. Käytiin alkuillasta vaunuttelemassa kaupungilla, ja vauva nukahti kaiken paukkeen keskellä :)

Lisbet81: Oireita (päänsärkyä tai vatsakipua) ei ole muutamaan päivään ollut. Kova suolaisen ja makean himo kyllä on iskenyt. Tämän viikon loppupuolella menkkojen pitäisi alkaa, joten voi olla sitä normaalia menkkoja edeltävää kovempaa ruokahaluakin :/ Toivottavasti kuitenkaan ei...

Ensi viikolla pitää sitten testailla, jos ei menkkoja kuulu :)

Mami_08, yk1