Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tuli oli ja meni varsin vauhdikkaasti. Lähimpämme kokoontuivat aattona meille syömään veljeni perhettä ja pappaa lukuunottamatta, heillä, kun oli myös vieraita. Joulupäivänä pappa oli taas meillä ja tapanin olinkin töissä.

Meillä kaikki ovat flunssan kourissa =(

Anttusatu: Jännittää kyllä sinun puolestasi, juuri, kun olette juuri päättäneet et ei niin.... mielenkiinnolla odotan. Elämä kyllä aina luovii tiensä.

Elternia: Ikävää, kun kierto pitkittyy, toivottavasti saat apuja siihen.

Omppu: Ikävää nuo sun kipusi. Ei ole kivaa eikä helppoa. Meillä minä usein paoinvoinnin takia niin huonovointinen ettei isäntää jaksais vällyjen alla lämmitellä niin kiukuttelee myös, kun ei saa ja sen tuntee nahoissaan. Joskus ihmettelee osaako ajatella lainkaan miltä toisesta tuntuu, kun ei se torjuminenkaan niin kovin mukavaa ole =(

Täällä kp 9 ja ovista alan bongaamaan prin päivän päästä noil tikuil....

Mammariini

2/40 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt sit pitäis joku summa summarum vetää kuluneesta vuodesta... Just nyt tuntuu ettei muista juuri mitään. Kauheen nopeesti on menny, vaikka onkin suurimman osan vuotta ollu kotona. Mitään lupauksia en ole ajatellut, ku ne rikkoontuu kuitenkin... Mites te, tuleeko tehtyä lupauksia, ja pitääkö ne kuinka hyvin? Meillä valetaan kyllä tinat uutena vuotena, mut siinäpä ne perinteet sitten onkin.

Äksy ukko lähti tänään töihin, ihan tylsää. Vaikka se onkin aika "rasittava" aina välillä, niin on se ihan kivaa kun se on kotona, pelkästään jo siks, et jakaa tätä sirkusta mun kanssa. Eilen illalla se rupes kyselemään noiden r-viikkojen laskemisesta. Näytti aika liikuttuneelta, kun sanoin, että menkkojen mukainen la osuis just isänsä syntymäpäiväks. Pappa kuoli kolme vuotta sitten. Se piti sitä hyvänä enteenä...

On tää kyllä oikeesti sillekin tosi rankkaa joka kerta, kun ei oikein voi tehdä mitään. Kyllä mä ihmettelen, että se suostu tähän edes sitä toista kertaa, olin mä tosi kipee ja kamala sillon esikoltakin. Kyllä omatunto kolkuttaa...Pakkohan sen on oikeesti musta tykätä, ku jaksaa tällästä kiukkuperää katella :-) Mä taas omanapailen täällä, sori.

Mammariinilla alkaa pupuiluviikko olla pian käsillä. Olisiko uuden vuoden yössä taikaa?

Mites anttuli? Kyllä jäi nyt jännittämään, että mikä meininki siellä oikein on?

Missäs muut apilat luuraa?

-maalaisomppu 5+6-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti olen aivan rikki ja lopussa. Ja fyysisesti...en tiedä. Nipistelee ajoittain mutta , pahoinvointi sen kuin jatkuu vaan. Ei ole kivaa kärsiä turhasta..

Nyt pelkään ihan tuhottomasti illan lääkäriä. Sain sen kontrolli ajan vasta 18.30. apua! No, onneksi saan näin lastenhoidon järjestettyä... paitsit kun lapsilla on kaikilla kuumetta, flunssaa ja korvatulehdusta, niin mies jää kotiin ja joudun menemään yksin.. Ja vielä julkisilla kun en taida olla kykenevä rattiin lääkärin jälkeen.

Mä olen nähnyt unia niin kaavinnasta, vuodoista kuin vauvan mylläyksestä masussa. Mä olen niin pihalla aamuisin todellisuudesta, ja jatkan vaan nukkumista.

Meillä on kaikki pyhät menny siihen että olen (aattoa lukuunottamatta) maannut sängyssä yli puolillepäivin ja itkeskellyt ja kiukutellut kaikille. Ei tämä kyllä mukavaa ole.

Ilalla tietenkin saa varmuuden asioista, mutta sitten taas jännitän: mitä sitten seuraavaksi??? lähete naistentautien polille, mutta mitä sitten ja milloin?

Aaaarghhh....

Sori jos nyt purkaan teille huonoa oloani, mutta eipä mulla taida olla muutakaan paikkaa tai henkilöä kenelle oloani kertoisin.

äitix3 kerron sitten miten käy ja milloin...

:(

Vierailija
4/40 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea sun alakulofiiliksiä:( Toivottavasti kohta alkais jo helpottaa!! Lämmin halaus!

Sujuvasti ja suoraan omaan napaan: huomiseksi sain gynen varattua eli jotain valon pilkkua. Ei ole kyllä tuttu entuudestaan, mut näkeehän se koneelta mun km-historian ym. Edellinen gyne(mies), jolla kävin muutaman kerran, ja joka antoi clomit viimeks, ei yhtään epäröinyt, vaan antoi ne ilman mitään kokeitakaan mun kertomien faktojen perusteella.

Meinaan kyl tätä uutta gyneä(nainen) vähän narrata ja sanon, että puoli vuotta on jo yritetty. Sehän saattais muuten sanoa, että odottele vielä rauhassa, jospa tärppäis luomusti. Jos sellanen ihme tapahtuis, sen kesto oliskin taas toinen asia. Kun mun kaikki kolme luomusti alkaneet on keskeytyneet eli jotain häikkää mun hormoneissa kyl on. Mähän en lähe sieltä ilman clomireseptiä pois!! Ja teroja pyydän myös. Ne aloitan heti, niin kierto ei veny. Ja haluan, että ultraa kunnolla munasarjat ym, jospa toisen munasarjan PCO on vaikka pahentunut.

Mieliala vähän koheni sentään, kun saan mahdollisesti avun piakkoinkin! :) Clomeihin on luottamus melko suuri, kun kahdesti niillä on raskaus onnistunut; tosin toisia tuplia en välttämättä halua, joten pitää tuhlata rahaa seurantaultraankin....

Kauhee nälkä, nyt syömään!

Eltemia kp22/???

Vierailija
5/40 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitix3:lle tosi iso lohtuhali! Jos jaksat niin käy kirjoittelemassa kuinka kävi! Väsyttävä tilanne, kertakaikkiaan. Hyvä saada selvyys asioihin, vihdoinkin.

M-O: Hirmuisesti tsemppiä kipujen kanssa. Mutta aika mahtavaa, että heti tärppäsi, ja minustakin se LA:n osuminen juuri papan syntymäpäivälle on hyvä enne =)

Eltemialle toivon nopeasti niitä teroja ja clomeja! Eihän tuollaisesta kierrosta tule yhtään mitään, hermot vaan menee...

Mammariinille tikutusonnea =)

ON: Menkkoja odotellessa, ja nyt niitä odottelen ihan oikeasti! Kp30 jo. Uuden vuoden jälkeen testailen, nyt en viitsi testata kun viimeks meni rahat ihan hukkaan. Miehen kanssa saatiin riita sovittua, ja tässä ollaan molemmat vähän odotuskannalla, että mihin suuntaan meidän perheen elämä nyt lähtee. Olen kipeänä, ja väsyttää TOSI kovin, eli se vois olla periaatteessa kyllä selkeä raskausoire. Nukuin päikkärit, 1.5h, kun anoppi soitti että on oven takana. Kävin päästää sisälle, ja sanoin miehelle, että menen takaisin nukkumaan, ja mä oikeasti NUKAHDIN uudestaan. Mä nyt en ikinä nukahda päivällä kahta kertaa. Ellen siis ole raskaana. Mut enpä nyt intoudu liikaa, voihan olla ihan sitä, että olen kipeänä. Mutta kun yöuntakin tuli sen 8h... =)

T:Anttuli kp30/26-31

Vierailija
6/40 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ihania välipäiviä kaikille neliapiloille!

Joulu meni hienosti anoppilassa, tuli ehkä syötyä ihan vähän liikaa ;) niin itse kuin lapsetkin, mutta joulu on vaan kerran vuodessa että menköön.. :D Lapset pääsevät sen verran harvoin mummon lellittäviksi, että ihan ilolla annan heidän syödä pullat ja hillot kun siellä ollaan :)

No se ihana yllätys seuraa tässä: kotimatkalla sanoin Ukkokullalle, että jos on, niin on vika kiertopäivä menossa. Kerroin myös, että sellaisia repäisyjä on alavatsalla tuntunut, jotka tähän mennessä (5 alkaneen raskauden tuomalla kokemuksella) on joka kerta tarkoittaneet raskautta.. No Ukko kurvasikin suoraan lähimmän apteekin pihaan ja komensi ostamaan testin. Illalla sitten hotellissa lasten nukkuessa kävin vessassa testin kanssa, ja muutaman minuutin kuluttua yhdessä mentiin tulosta katsomaan: kaksi viivaa!!

Tässä ollaan siis raskaana!

Hirmuisen paljon en uskalla vielä riemuita, sillä tähän mennessä jokaisen loppuun asti menneen raskauden välissä on tullut yksi keskenmeno noin vkolla 12, mutta kunhan tuo ensimmäinen kunnallinen ultra on käyty, niin sitten uskallan jo hiukan juhliakin :)

Minulla siis ehkä syyskuun alussa oma onnenapila!

Premium

Vierailija
7/40 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Premium, ja niitä kuuluisia tarrasukkia ja enkeleitä masukille matkaan!! Hieno juttu!!

ONko sun keskenmenojen syytä muuten koskaan saatu selvitettyä?

t.Eltemia jonka pitäis mennä jo nukkumaan...

Vierailija
8/40 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarrasukkia matkaan.

ON: Keskeytynyt Keskenmeno!

Lääkäri oli todelle ihana kuunteli ensin tarkasti mun kertomani ja sitten kun ultrattiin, niin sanoi heti kaartelematta että "pielessähän tämä raskaus nyt on" ultrasi kaikki alapäästä muutenkin ja ne muut oli ok. Vain meidän pienokainen ei ollut jaksanut elää vaan oli sammunut jo vk6.

Lääkäri laittoi lähetteen naistentautien polille ja jaksoi myös kertoa kaikki vaihtoehdot ja hiukan muutakin.. meni multa vähän ohi. Kyseli vielä mun vointia ja toivotti parempaa uutta vuotta.

Mä en enää edes itkenyt. taitaa olla kyyneleet jo loppu. Katsotaan sitten kuinka sairaalassa käy. huomenna pitäisi heti aamusta soitella polille ja kysyä, miten tässä nyt edetään. Tämä lääkäri kyllä sanoi puoltavansa kaavintaa koska mulla on aina synnytysten jälkeen istukat jäneet kiinni ja on ollut todella pahat verenhukat, joka kerta.

No, se siitä tällä kertaa. Sen oman pienen kaipuu on vaan niin ielettömän kova. Ja kuinka sitä voi jo ikävöidä jotain sellaista mitä ei ole edes saanut.. Äidit vaan voi.

Haahuilen tässä jonkin aikaa, mutta luen kumminkin aktiivisesti teidän kuulumisianne. Jos vaikka uskataisin palata tänne vielä joskus.

Kaikkea hyvää ja Onnellista ja hedelmällistä uutta vuotta!

äitix3

Vierailija
9/40 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa surullisia uutisia, oikein kovasti voimia ja lämmin ((hali))

Premiumille onnittelut plussasta ja enkeleitä matkaan.

Mammariini

Vierailija
10/40 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa napaa vaikka vähän ikävä kirjoittaa aina noiden huonojen uutisten jälkeen hyviä.

aamulla kävin ultrassa yksityisellä, oltiin koko porukka siellä johan oli lapsilla ihmetystä kun alakautta tuo ultra vielä tehtiin=)lääkäri kyllä selitti kaiken joten hyvin ymmärsivät.

Siellä se pikkuinen sydän sitten pomppaili monitorilla, kyllä tuli niin valtava helpotuksen tunne..kaikki oli siis hyvin ja pituutta pikkuisella oli 1,61cm eli vastasi viikkoja 8+0. lasketuksi ajaksi tuli 10.8.2009. parin viikon päästä neuvolaan siis=)

premium onnittelut sulle! lisää porukkaa tuonne odottajiin=)

nelkku rv 8+0

Vierailija
11/40 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas sitä elämää itseään tällä palstalla. Toisaalta niin huonoja, toisaalta hyviä uutisia. Nelkulla mahtavia ultrakuulumisia =)

Premiumille ONNEA plussasta. Kuuluisia tarrasukkia matkaan =)!

Eltemian lääkärikuulumisia odottelen, ja mitä Maalaisompulle kuuluu?

ON: Menkkoja odotan VIELÄKIN! Siis ihan oikeasti, nyt kun odotan että täti kurvaa, eikä jää pois, niin on nyt sitten myöhässä. Sitten vielä rinnat ovat olleet kipeät, väsyttää ja on flunssainen olo. Huh. Eipä auta kuin odotella ja vähätellä oireita. En kyllä usko, että nyt sitten olis tärpännyt. Ei voi olla...

T:malttamaton Anttuli kp31/26-31

Vierailija
12/40 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua helpotti aikanaan, kun sai sen itse tyhjennyksen loppuun ja negatiivisen varmistustestin vihdoin, sitten oli ikään kuin puhdas pöytä, vaikka haamuthan sitä jääkin taustalle kummittelemaan uudenkin yrityksen ja raskauden ajaksi. Ota nyt kaikki hengähdysaika mitä tarvitset ja toivottavasti sitten palaat tänne ja tuonne odotuspuolellekin me sinua odotellaan (())

Premiumille onnea matkaan ja tervetuloa elostuttamaan meidän hiljaista odotus-pinoa!

Ompulle voimia kipujen kanssa ja koitahan käydä jo välillä vilkuilemassa tuonne toiselle puolelle :) !

Voi Anttuli, niinköhän se elämä näyttäisi, kuka sen kaapin paikan määrää ;D Vaikuttaa siltä, että on voinut täti kurvata vaikka naapuriin...

Mun maha on nyt samanlainen kuin esikoisesta joskus ennen puoltaväliä... En oikein tiedä onko vieläkin etova olo vai närästääkö mua, joku kuitenkin tekee ikävän olon edelleen ja melkein aina. Isompiakin närästyksiä tulee melkein kaikesta, juodakaan en voi kuin maitoa, josta en tavallisesti edes tykkää. Kai tämä joskus helpottaa. Ehkä heinäkuussa. Nyt odottelen että liikkeet alkaisi tuntumaan parin viikon sisällä, niin tietäisi itse sitten masukin kunnon, pari kertaa olen ollut jo tuntevinani jotain, mutta taitaa olla toiveajattelua tässä vaiheessa =)

Miksu 13 ja jotain

Vierailija
13/40 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitix3, että kävi noin! :( Oon tosi pahoillani puolestasi. Mullahan kaavittiin elokuun alussa keskeytynyt keskenmeno ja mun kokemus siitä oli ainakin myönteinen, iisi toimenpide. Hcg mulla laski vaan tosi hitaasti, meni useampi kuukausi.. Voimia ja jaksamista!

Ompulle kovasti onnea plussasta! Suojelusenkeleitä pikkuiselle matkaan mukaan. :)

Premiumille myös onnittelut ja enkeleitä matkaan!

Tulkaahan tosiaan tuonne odotuspuolellekin kirjoittelemaan..

Nelkulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Kyllä se vähän helpottaa, kun näkee, että masussa elämää on.

Anttulilla on kans jännät paikat! bd bd

On: oksetus/yökötys on ollut muutaman päivän poissa. Ei vieläkään paras mahdollinen olo ole, mutta parempi kuitenkin. Väsyttää vaan kauheasti edelleen, vaikka olen jo niitä terkkarin määräämiä rautatabuja naukannut useamman viikon. Ultra on vasta 21.1. Ei tahtois jaksaa oottaa sinne asti, mutta kait se pakko on. Onneks jo silloin pari viikkoa sitten näki elämää oikeassa paikassa olevan. Mutta silti pelottaa, että pienen voimat ehtyy alkuunsa.

Oikein hyvää ja hedelmällistä uutta vuotta kaikille!

sani rv 9+5 tai jotain sinnepäin

14/40 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rieskan leivonnan yhteydessä koitan minäkin pinoutua taas pitkästä aikaa...sori jos en muista ja kerkeä kaikkea juttuja kommentoimaan, on niin paljon tullu kirjoituksia sitte viime kerran...hirveä hoppu ja muuta etten ole ehtiny tänne lainkaan vaikka mieli oiski tehny...

äitix3: voih ;( lohtuhalit lähtee täältäkin, hirveen paljo voimia tulevaan! Mää täällä oottelen jokso kohta palaat tänne takaisin, siis sitte ku jaksat..

Premium: Oikein paljon onnea plussasta!! Paljon tarrasukkia ja enkeleitä matkallenne!!

Nelkku: Onnea hienoista ultrakuulumisista!! Saitte saman la:n ku tän meidän kuopuksen syntymäaika vuosi takaperin...hyvää odotusaikaa!!

Mammariini: kiitos uudesta pinosta! ja onnea oviksen metsästykseen, pikaista paranemista joukollenne!

Anttusanttu: oikein mukavaa kuulla teistäkin vaikka uhkasit meidät jättää...aika ihanilta nuo sun oireet kyllä kuulostavat joten luulempa että taidatki meidät jättää ja hypätä tuonne ootuspuolelle...testauskuulumisia ootellen bd bd

Omppu: voi kurjuus nuita sun oireitas..toivottavasti pian helpottavat!!

Ihana kuulla teidän ootuskuulumisianne Sani ja Miksuliinu! Toivon teille kans kaikkea hyvää matkallenne vauvan hakuun :)

ON: täältä en minä taida lähteä kirveelläkään...kp siis 4...eli ei mitään uutta..

Hyvää uutta vuotta kaikille!!

rieskat palaa hajsuta päätellen...

nani

Vierailija
15/40 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa kyl NIIN lupaavalta!! :) bbdd. Kuinkas pitkä oli viime kiertosi? Jännittää jo sun puolestas!!

Kiva, Sani, kun kävit moikkaamassa meitii:) Säkin oot jo noin pitkällä, hui! Pidäs meille ovea auki, jookos? ;)

Ja miksuliinu vasta pitkällä jo onkin! Voit olla jo aikas huolettomin mielin, ihanaa:)

Nelkulle täältä myös onnittelut ultranäkymistä! :)

Nani, kuulostat kyl just sellaselta ihanalta, pullan(tai rieskan) tuoksuiselta äidiltä. :) Meillä tuoksuu leivonnaiset ym oikeestaan vaan silloin, kun on merkkipäiviä tai muuta juhlittavaa..Toisaalta hyvä niin, kun silloin mä en olis vaan pullan tuoksuinen, vaan myös pullan näköinen -niin kovin herkkujen perään oon ;D Peukkuja tähän kiertoon!! bbdd

mammariinille kans peukkuja tähän kiertoon! bbdd

ON: eka tero on nyt nielastu:) Eli n.11 päivän kuluttua alkaa vuoto. Ja 3.vuotopäivänä otan ekan clomin; tosin joudun tyytymään ehkä sen "halpisversioon" nimeltä Clomhexan(?), kun oikeat clomit on olleet maasta loppu jo pitkään. Ihan sama, kunhan ne vaan toimis! Eka kierros mennään yhden tabun annoksella, mut sit heti nostetaan, jos ei auta. Kuopus sai alkunsa tokasta tuplaclomikierrosta. Esikot ekasta tuplaclomikierrosta.

Oli muuten tosi mukava ja ymmärtäväinen gyne, ei yhtään tarvinnut ruikuttaa, kun se jo oli kirjottamassa reseptiä. Ultras munasarjat. Siellä ei mitään uutta; yhtä monirakkulainen oli oikea munasarja, kuin viimeks kolme vuotta sitten. Eikä merkkiäkään oviksesta. Sain lähetteen myös progesteroni-kokeeseen, josta tsekataan n. kierron 21 päivä onko lh-taso noussut riittävästi eli onko ovis tapahtunut. Gyne myös toivotti kovasti onnea yritykseen; se tuntui tosi kivalta:)

Toiveissa siintää siis marraskuun vauva! Mä kyllä niin oisin halunnut neljännenkin lokakuisen...Ja voihan hyvinkin olla, että saataiskin ensi joulun ihme:) Eihän ole kirkossa kuulutettu, että clomit toimisi tällä kertaa yhtä hyvin, kun aikasemmin; olenhan jo taas niin paljon vanhempi, ku viimeks...

Oikein hyvää -ja ennen kaikkea hedelmällistä- UUTTA VUOTTA kaikille!!!!

Eltemia kp23/34

Vierailija
16/40 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eltemia: Olipas sulla mukava gyne! Just toi, että toivottaa onnea yritykseen =) Etköhän sä noilla avuilla ole nopeasti tuolla odottajissa! Mä avasin koneen vain siksi, että näkisin sun lääkärikuulumiset.

Nani76: Mun mielestä se täti olis saanut kurvata teillä kyllä jo sinne naapuriin. Hö. Yhdyn Eltemiaan, että sä kyllä kuulostat niin pullantuoksuiselta äidiltä, voi onnellista perhettä. Mä leivon kanssa vain juhliin, kun en osaa omia leipomuksia kohtuudella syödä =(

MAALAISOMENAAAA... Huhuilen, että mitä kuuluupi? Miten voit?

ON: Nyt siis kp32. Viimeksi menkat alkoi just "tänä aamuna" ja nyt ei mitään. Yleensä mulla on ollut kierto 26 päivää, ja nythän mulla tuli vähän rusehtavaa vuotoa just kp27. Mut täytyy myöntää, että yksi oire on ylitse muiden. VÄSYTTÄÄ. Nukuin puoli yhdestätoista yhdeksään kun mies antoi mun nukkua. Olisin nukkunut pidempään. Lisäksi ovat alkaneet levottomat unet, ja sen päälle, että muistan ne. Olen joka raskaudessa nähnyt tosi paljon unia, olen tulkinnut, että johtuu hormoneista...

Mutta en nuolaise ennenkuin tipahtaa. Enkä oikein tiedä mitä toivon. Jos rupean hehkuttamaan, niin täti kurvaa paikalle. Näin unta, että mulle laitettiin kierukka, ja olin siinä unessa ihan hädissäni, kun tajusin, että mitäs jos olen raskaana. Aika jännät paikat. Mutta menis nyt tämä flunssa pois, kun tämä VOI olla pelkkää flunssaakin... Aika jännä Uusi Vuosi meillä tiedossa. Perjantaina testaan jos täti ei sitä ennen kaarra paikalle. Mut ajattelin kyllä olla jo juomatta, ihan varmuudeksi ;o)

T:Anttuli kp32/26-31

17/40 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin eilen illalla piiiitkän sepostuksen ja aivan viime metreillä onnistuin sen kadottamaan. Ei ole pitkään aikaan käynyt moista, mutta tietty just sillon ku sepostat kilometrin mittasen litanian. Nyt kirjotan suoraan s-postiin ja kopioin sieltä, katsotaan kuinka käy...

Ihan ekaks Anttuli, senkin kettu! Siis oikeesti toi kuulostaa kyllä ihan siltä iteltään. Mulla on nimittäin kaikista suurimpina oireina tuo sanoinkuvaamaton väsymys: nousen 10 tunnin nukkumisen jälkeen, vain nukkuakseni tunnin päästä olohuoneen telkkutuolissa... Ja samalla tavalla olen ruvennu näkemään ihan ihme-unia. Yks yö olin kaupassa, ku yks kaks tajusin, että mun kaverin häät alkaa tunnin päästä ja sit ku säntäsin kotiin, tajusin ettei mulla ole mitään muuta päälle laitettavaa ku oma hääpuku... Ja tää kaveri meni siis naimisiin oikeesti jo melkein vuos sitten! Ja todella, nukun yleensä niin sikeesti, etten aamulla muista nähneeni mitään unia, nyt on "elokuvat" joka yö. Tulethan sitten heti kertomaan meille... Miten jaksatkin odottaa perjantaihin? Mut ymmärrän kyllä, etkös sä viimeks testaillu sillei, et se tätin prkl kurvas just samana päivänä paikalle? On kyllä jännittävää!

äitix3: Onpa huojentavaa, että saivat selville asioiden oikean laidan, ja että sattui vielä ihanan empaattinen ja ymmärtäväinen lääkäri kohdalle. Nyt toivon kahmalokaupalla voimia ja toipumista. Ja se on ihan selvää, varmasti kaikkien muidenkin mielestä, että täällä jos missä, mieltään saa purkaa, ja usein täältä löytyy niitä kohtalotovereitakin. Toivotaan, että uusi vuosi toisi tullessaan uutta onnea apiloillekin!

Eltemia: Onpa hienoa, että homma lähti noin sujuvasti rullaamaan! Kyllä sen aika hyvin itse kuitenkin tietää, miten se oma kroppa toimii. Nyt vaan runsaasti tärppipölyä matkaan, ja todellakin voin sanoa, että marraskuu on mitä mainioin aika syntyä ;-) Joskin hieman puolueellinen olen sanomaan...

Premium:lle onnittelut plussasta!!! Ihan samoilla tuntemuksilla näköjään mennään eli mitään lippuja salkoihin ei uskalla viritellä... Olen kovasti miettinyt yksityiselle varhaisultraan menemistä, mutta sit arveluttaa se, että jos se oikeesta paikasta löytyykin ja menee sit pieleen, tuntuuko vielä karmeammalta? Meilläkin tuo kunnallisen puolen ultra on tietääkseni joskus 11-12 viikoilla (siiitä nyt kuitenkin jo melkein 5 vuotta, kun olen itse siellä käynyt...) Toisaalta nuo minulla olleet kohtu- ja munasarjatulehdukset lisäävät ulkoisten riskiä + kierukka tietysti kanssa, että toisaalta sitten olis kiva saada varmistus siltä osin. On tää kyllä hankalaa. Vaikka kuinka pitäis yrittää ajatella, että iloitsis raskaudestaan, kestää sitä sitten kuus, kuustoista tai kolkytkuus viikkoa, ei vaan pysty, ku koko ajan joko miettii jotain, tai sit tuntee jotain kolotuksia tm omituista! Toivotaan nyt kuitenkin, että pieni pysyy matkassa sinullakin sinne syyskuulle asti!

Nelkku, sani ja Miksuliinu: Onpa kiva kuulla teistäkin! Nelkulla ihania ultrakuulumisia, ja varmaan iso kivi vierähti sydämeltä, kun näki pompotuksen siellä missä piti! Siirtykö sulla se la nyt jonnekin suuntaan?

Sanillakin viikkoja jo kivasti kasassa ja onneksi tuo huono olo alkaa jo sinullakin helpottaa. Uskotaan vaan kovasti, että kyllä siellä kaikki on ihan hyvin, vaikka se odottavan aika onkin aina ihan toivottoman pitkä... Ja joskus tulee käytyä vilkuilemassa noita toisenkin puolen juttuja, mut se kynnys on vaan jotenkin niin korkea kirjottaa sinne mitään. Oma olo on niin epäilevä, ja kun vaan yrittää pitää nää pölkyt maassa, ku tiedän mun psyykkeni kunnon todella heiveröiseksi uupumuksen/masennuksen vuoksi. Vaikka niiden suhteen tuntuukin jo paremmalta, ei varmaan kummosta tarvii uuteen sukellukseen...

Miksuliinukin on päässyt viikoissa jo pitkälti toiselle kymmenelle... Vieläkin muistan ku plussasit, että kyllä se aika vaan pakosti menee eteen päin! Hih, tuo maha-asia pisti kyllä hymyilyttämään. Se lohtu tälläsillä pulleroilla, niinku minä, ettei helposti huomaa mitään... Kun odotin tota tyttöä, jäin s-lomalle viikolla 18, eikä kukaan sillosessa työpaikassa ollu edes epäilly. Nyt kyllä tuntuu itestä, että maha pullottaa ihan kummallisesti, mut mä en olekaan eläissäni painanu näin paljon (en ole käyny vaa´assa,m mut totuus kyllä tiedetään!)! Sen tiedän, että jos joskus tonne neuvolaan pääsen, se akka antaa kuulla kunniani, ku on aina narissu painosta. Ja voi sitä tyytyväisyyttä, jos saa mut taas sinne sokerirasituksiin passittaa! Mut se sit, jos sinne asti pääsee. Vielä en ole edes ajatellu soittavani, ku sen tietää, ettei täällä tuppulassa ainakaan mitään jonoja ole!

jatkuu...

18/40 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi nani, melkein voin maistaa sen rieskan... Mä olen kanssa ihan tumpelo leipomaan, vaikka tavallaan kyllä työskentelen asian tiimoilla :-) Koulutuksenikin olen saanu ruokapuolelle, mut olen toooosi laiska laittelemaan ruokia. Eläköön valmis-lihapullat ja Saarioisten äitien laatikot! Sullekin niitä positiivisia s-pölyjä nyt tähän kiertoon :-)

(.) Eilinen mentiin ilman särkylääkkeitä, jee, mutta tänään on saanu taas yhen ottaa. Selkää polttelee niin prkl:sti ja mieliala on sitten sen mukainen: tekis mieli kuristaa joku! Taas ihan sellanen olo, et vois uskoo menkkojen alkavan hetkenä minä hyvänsä. Tänään aamulla olin tuntevinani jotain pistoa olkapäässä(?) ja olin jo ihan varma, et se tarkottaa sitä kohdunulkoista... Jostain tollasta lukenu, mut ei siis mitään käsitystä, millasta se kipu on tm vastaavaa.

Oli pakko käydä äsken tuolla kylillä asioilla, ja se ei ainakaan vähentäny tätä kipua. Tuntuupa tosi lohduttavalta ajatella, että jos sitä taas joutuu elämään ku kusi sukassa (sori) ja särkynappeja karkkeina popsien, niin en kyllä tiedä miten sen sitten jaksaa. Kai mulla pälli sekoo lopullisesti tässä jo! Se on kyllä ihan selvää, että jos tästä kunnialla selvitään, niin selän kanssa tulee olemaan kyllä ongelmia, sen verran vaikeeta on nukkuminen jo nyt! No, kävely peilin eteen ja lämpöiset onnittelut sinne, että "hyvä hyvä, kyllä on kannattanu syödä ittensä ton näköseks", muita syyllisiähän on turha etsiä.

Kaikissa raskauksissa noita lääkkeitä on kulunu enemmän tai vähemmän, enkä jotenki osaa sillai olla huolissani. Mulle sano lääkäri joskus, että on turvallisempaa odotuksen kannalta saada se kipu pois, kun kärvistellä siinä. Enkä mä nytkään mitään panadolia vahvempaa ole ottanu tietenkään, sit jos tosissaan alkaa sattuu, pitää ottaa suppoja. Ne tehoo nopeemmin, kun menevät suoraan limakalvojen kautta... Näkisitte mun äitiyskortit :-) Ne on tullu aina ihan täyteen käynneistä, kun on tarvinnu ravata äitipolilla tai ylimääräsissä neuvoloissa ja sit ne lisätietokohdat vilisee lääkekuureja ym mainintoja. Hei, mut nyt työnnän tennissukia suuhuni ja meen vähäks aikaa pötköttää, jos tää taas tästä helpottais. Ja sori jälleen tää vuodatus...

Jos ei tänään enää linjoille tule ilmaannuttua, toivotan kaikille oikein riemukasta ja onnellista vuoden vaihtumista! Ennen kaikkea yrittäville tärppionnea ja onnistuneille paaaaljon tarroja ja liimaa pienten kyydissä pysymiseen!!! Toivottavasti vuosi 2009 räjäyttää pellot pullolleen neliapiloita ;-)

Rakkauvella: hienoisesti märisevä maalaisomppu ja pieni-sieni 6+1

Vierailija
19/40 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppupomppuliini, sulla on kyllä sana hallussa! Tekstisi on kyl niin soljuvaa ja hauskaa luettavaa:) Kiitos, kun olet meitii tääl ilostuttamassa! Ei tartte tennissukkia suuhun tunkee;)

On kyl tosi tylsää, kun niitä kipuja on aina vaan. Koita kestää ja jaksaa hyvän asian puolesta, jookos!

Ja hei, ihme juttu: tasavahvat viivat o-testissä. MUTTA johtuuko Teroluteista? Nostaakohan se LH:n tasoa vai voisko ovis oikeesti olla vasta nyt tulossa? Gyne ei kyl eilen nähnyt mitään siihen viittaavaa -PCO:kin "sekottaa näkymiä"- mutta mainitsi kirkkaasta limasta, jota kyl riittää pöksyihinkin asti..

Pitää kai varuiks yrittää jaksaa kammeta tuo ukko petiin...

MÄ oon vaan jotenki ihan sikaväsynyt, nukkuisin vaan, eikä mikään huvita..paitsi lukeminen ja makaaminen. Alkais nyt päivät pikkuhiljaa pitenemään -mä en kestä enää tätä pimeyttä! Tää ainainen ilta kyl imee mehut ainakin meikäläisestä.

Anyway, toistamiseen onnellisen uuden vuoden toivotukset kaikille!!

Eltemia kp24/34 tai jotain..

Vierailija
20/40 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaana vieraiden paikalla ollessa. On kyllä jotenkin helpottunut olo, eli taitaa olla oikea päätös laitattaa se kierukka tähän väliin. Minut voi siis poistaa listalta!

Uusi vuosi ja uudet kujeet =)

T:Anttuli