Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (40)

21/40 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa silti, meidän puolesta... Kiva olis sut ollu joukossa mukana pitää. Pidä nyt ittes naisena, äläkä ihan meitä unohda... Oikein hyvää jatkoa!

Mites vuosi vaihtui porukalla? Meillä oli ihanan rentouttavaa ihan omalla porukalla olemista. Kaikista epäilyksistäni huolimatta koko katras seisoi tikkana katsomassa vuoden vaihtumista kun ammuttiin viimeiset raketit taivaalle. Kuopus nukahti kun katsottiin koko perhe Joulutarina-elokuvaa, mutta heräsi kun isänsä yritti kantaa sänkyyn (ei ollenkaan tyypillistä hänelle). Nukuttiin vielä vuoden vaihtumisen kunniaksi koko jengi "perhepetissä" eli käännyttiin poikittain meidän 160-senttiseen parisänkyyn... Mullekin se on hiukka hankalaa(165cm), mut näkisitte ton isännän (180cm) :-)

Nyt sit lopetellaan aamiaista, mut kai sitä joskus saa vähän lipsuilla... Aurinkoista vuoden alkua+kivaa pikku pakkasta...

-m-o 6+2-

Vierailija
22/40 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette niin ihania... tulee tippa linssiin!

Kävin eilen polilla ja nyt Yritän suoritta lääkkeellistä tyhjennystä koton! siis YRITÄN! Pers***lleen menne tämäkin. äsken yksi niistä neljästä cytotecistä tipahti sulamattomana pönttöön.. Vi**. Vuoto on alkanut mutta toooosi niukkana. ei hyytymiä eikä edes kunnon kipuja. Soitin jo päivystykseen että mitä nyt teen ja huomenna pitää soittaa uudelleen jos vuoto ei ala kunnolla. Miks ihmeessä KAIKKI voi olla näin Hemmetin hankalaa!!!????

Voi ahdistus sentään. GRRRRR!

Kiukkuaan purkava äitix3 joka ei osaa edes kesken mennyttä raskauttaan hoitaa... pöh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä aina vaan äitix3! Kyllä sua nyt kiusataan. Toivotaan, että homma käynnistyisi nyt, ja pääsisit aloittaan puhtaalta pöydältä. Halit!

No pöh sentään, anttuli, sun menkkoja. Mutta niitähän sä itsekin kait enemmän toivoit, niin hyvä niin. Onnea jatkoon ja tuu moikkaamaan joskus! :)

Omppu: kuulostipa kivalta teidän perhepeti:) Meillä 180cm leveä sänky, mut mä oon 176cm ja ukko 185cm:) Tosin viime yönä meitä nukkui siinä mä, kuopus ja isompi tyttö -ukko nukkui ison tytön huoneessa.

Kyllä mulla kuulkaas taitaa ovis olla tai ehkä jo mennytkin. Tikutin tänäänkin, eikä tullut läheskään niin vahva kuin eilen, eli ilmeisesti terot ei vaikutakaan LH:n tasoon, muuten olis varmaan tullut taas vahvat viivat. Eilen en jaksanu peuhata(laiskimus..), mut tänään "nukuttiin sitten päikkärit" ;) Huomenissa vielä vois varmistella. Olis ollu tosi hyvä, jos oltais jo etukäteen pupuiltu, mut kun ei huvittanut, niin ei. Voi kyllä olla, että liian myöhään oltiin liikkeellä.

MUTTA eikös ovisplussa tarkoitakin tätä: munasolu irtoaa vasta 24-48 tunnin KULUTTUA plussasta/ vai KULUESSA?? Eli jos eilen oli plussa, niin ovis olis kaiketi tänään tai jopa vasta huomenna? NO tulos selviää siis kahden viikon päästä.

Mä kyllä aion teroja syödä, joten jos vuoto ei alakaan viikon päästä, olis vaikka voinutkin tärpätä. Niinhän mulla kävi kuopuksen kanssa. Ehdin just kirota, kun ei vuotoa kuulunutkaan kolmenkaan päivän päästä viimosesta tabusta, että nyt ei nekään toimi, kun sitten tein r-testin ja plussahan se oli:) Voi sitä ihmetystä... Kun en testien mukaan siis ees ovuloinu, eikä juurikaan ees pupuiltu. Voi itku taas tätä piinaa..

Sori tätä omaa napaa, mut tää on taas niin tätä..

Eltemia kp25/34(terojen mukaan)-38(oviksen mukaan)

Vierailija
24/40 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita ultria kun mietit, niin tässä jotain, kun saman laitoksen synnyttäjiä käsittääkseni ollaan! Täällä meillä -- ja ymmärtääkseni kaikki Keski-Suomen keskussairaalan kunnat ovat samassa mukana -- ensimmäinen Keskussairaalan tarjoama ultra on 10+0 eteenpäin (suunnilleen viikkoa aikaisemmin kuin ennen niskaturvotusultrat oli), mutta vain yli 30 vuotiaille marraskuuhun asti, sen jälkeen uuden lain mukaisesti kaikille. Joskus kannattaa olla edes vähän vanha ;-) Ja kun olin itse tuossa ultrassa, niin sanovat yllätys yllätys sairaalassa, että tarjoavat kaikille ekaan ultraan tulleille rakenneultran viikolla 20! Eli ihan kivasti ovat asiat. Meillä on lisäksi neuvolassa oma vanha ultravehje, jolla tarkastetaan ihan ekalla kerralla raskauden paikka ja laskettu aika ja myöhemminkin katsotaan jos siltä tuntuu.

Mutta kannattaa tosiaan ottaa neuvolaan yhteyttä ajoissa, koska tuo ultran aika kannattaa varata ehkä jo jossain viikon yhdeksän paikkeilla, mullakin tuli aika hoppu, kun olin neuvolassa 10+1 ja sairaalaan sain ekan kerran yhteyden 10+5, onneksi oli pari aikaa jäljellä.

Miksu 14+0, joka tunsi tänä aamuna ihan selvät vauvan liikkeet =D =D =D =D =D

25/40 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakin ison iso symppishali äitix3! Kyllä nyt on jo ihan epäreilua isolla E:llä. Toivottavasti pääsisit nyt jo voiton puolelle ja pääsisit aloittamaan ihan puhtaalta pöydältä.

Eltemia: Kyllä mullakin on sellanen käsitys, että se ovis on sen seuraavan 24-48 tunnin aikana niistä tasavahvoista viivoista eli saatatte hyvinkin vielä olla tärppivauhdissa.. Olisipa aika hurja juttu, kun nyt sitten nappaisikin, heti vuoden alkajaisiksi!

Miksuliinu: Meille toi ks on vaan päivystävä yösairaala eli ultrat tehdään tuolla oman kunnan päätk:ssa. Viimeks, siis sillon melkein 5 vuotta sitten, eka ultra oli mun mielestä sillon viikolla 11 ja jotain. Rakenneultrassa kävin sitten yksityisellä. Noilta poitsuilta kävin ultrassa kaikkiaan varmaan kakskytä kertaa, pitkin matkaa ja sekä tk:ssa että sairaalassa... Varmaan pääsis tonne omaanki, ku menis päivystykseen, esim noiden särkyjen takia. Aika herkästi ne siellä kattoo, ku ei koko puljussa ole varsinaista alan lääkäriä.

( . ) Itelle on hiipiny tuttuakin tutumpi hiiva-epäily... Antibioottikuurista on vajaa viikko ja hieman sellasta kokkareista on tuo vuoto ja pikkasen kutinan tuntua. Voi f...c, kyllä sitä taas oltais ootettukin, mun parasta kaveria! Muuten on ollut tosi "kuivana" paikat, ei ole ollut runsaampaa valkovuotoa. Sit tänään esikoinen mittas lämpöään, kun tuns olonsa kuumeiseksi, niin päätinpä minäkin mitata ja mulla ei ainakaan ole yhtään lämpö noussu normaalista. Pitäiskö tosta nyt sit päätellä jotain?

Kauheen unettava päivä ollut, nukahdin taas tohon telkkatuoliin puolekstoista tunniks ihan tosta vaan...

-omppunen-

Vierailija
26/40 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin vuoto alkoi. onneksi. N. 5 tuntia cytotecien laiton jälkeen alkoi JÄRKYTTÄVÄT supistukset (kesti n.15min.) ja sitten alkoi tullaa hyytymiä ja kunnolla vuotoa. Ja nyt (10 tuntia cytotecin otosta)alkaa jo hieman rauhoittumaan mutta olen (kummallista kyllä) onnellinen kun saa kaikki pahan pois. On sitten parempi jatkaa eteenpäin.

Niin ja kysyisin teiltä kenellä lääkkeellinen keskeytys on tehty: onko suht. normaali määrä jos on 8-10 isohkoa hyytymää ja sitten suunnilleen saman verran pienempiä tullut. ja tietenkin sitten ihan vuotoa? En kai mä kuitenkaan liikaa vuoda? sitäkin taipumusta mulla on..

Ja silmät mulla on ihan sikkuralla noista särkylääkkeistä. Luin äsken aiemman viestin ja huh! mitkä kirjoitus virheet... Toivottavasti saa selvää..

JA nyt tän vuodon myötä on mieleen hiipinyt VAUVAKUUME! Vaikka niin vannoin ettei enää ikinä! Miehestä en tiedä, mutta mun syliin mahtuu vielä pienokaisia...

Nyt jo hieman paremmalla mielellä oleva äitix3

Vierailija
27/40 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään Keskussairaala ole kuin yöpäivystyspaikka, mutta voihan se käytäntö olla toinen :) Se lakimuutoshan ei anna enää kuin erikoistuneiden lääkäreiden tai kätilöiden tehdä ultria ja heistäkin vain niiden joilla, tulee määrällisesti tarpeeksi vuodessa, joten teilläkin varmaan täytyy käytännön muuttua, jos kerran erikoislääkäreitä ei ole!? Keskussairaalassa koulutetaan nyt tekijöitä lisää, siksi yli30v pääsevät jo nyt 'opetustapauksiksi'. Ei meidän kunnassakaan aiemmin ultrat ole siellä olleet. Toivottavasti sekoitin soppaa lisää x-)

Miksu

28/40 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toihan olis Miksu pelkästään positiivista, jos se täälläkin alkaa toimia noin! Välillä on tosiaan ollu tosi kökkö olo, kun tuntuu, että tuolla vaan arpovat ja arpovat. Yksi lääkäri oli, joka kerran viikossa teki noita ultria, et en tiedä olisko hänellä sit tarvittava pätevyys, mut eiköhän tuo selvinne. Melko varma olen, että meen siihen alkuraskauden ultraan yksityiselle kuitenkin, jos tässä sinne selvitään.

Esikoista odottaessa oli oikein synnytystautien erikoislääkäri tuolla tk:ssa ja hyvä olikin. Hieman juoponperkainen mies, mutta työnsä osasi tosi hyvin. Kävi niin, että mulla piti olla kokoarvioultra viikolla 36, mutta tämä herra olikin yllättäen 4 viikon "lomalla" (oli putki päällä). Ultra siirtyi viikolle 38, teki tutkimuksensa ja kun nousin, verta oli joka puolella. No arvaatte varmaan, että säikähdin hirveästi, vaikkei mitään kipuja tm tuntunutkaan, mutta tohtori tokas, että ota vaan sidettä pöksyyn, se siitä kohdunkaulalta vähän vuotaa. Hoitaja kävi huoneessa, ja kun menin ulos, tuli sanomaan, että jäisin vähäksi aikaa, että nähdään alkaako vuoto rauhoittua.

Sen verran säikäytti kait tätä hoitajaa, että puhui lääkärille, että jos kuitenkin kirjoittaisi lähetteen sairaalaan, ettei sitten tarvitse takaisin ajaa, jos sattuu, ettei asetukkaan. Minä sitten soitin isännälle, että piru pitää lähteä käymään Jyväskylässä vielä kun tulee töistä (oltiin just muutettu ja viimesiä laatikoita tyhjentelin, et harmitti ku piti homma jättää kesken). Niinhän siinä sit kävi, että kun mentiin sairaalaan, alko lapsivettä tihkumaan ja seuraavana päivänä oli poika maailmassa rv 38+3... Taisi sitten pikku vapinoissaan tämä oma lääkärini käynnistää synnytyksen :-) Jälkeen päin asialle voi jo hymyillä, mutta silloin ei kyllä naurattanu!

Kakkoselta kun aloin vuotaa viikolla 9, jouduin hakeutumaan vieraan paikkakunnan tk:een. Täti siinä katteli ja sanoi, ettei näe oikein mitään, sykettä näkee, mutta ei ollut varma missä.... Siitä sitten itku kurkussa taksilla keskussairaalaan. Siellä näkivät sit kyllä heti, mikä mättää. Monta tuntia siinä ehti kuitenkin jo olla aivan toivonsa menettäneenä.

Hups, ja taas unohduin jaarittelemaan...

Äitix3: Onpa huojentavaa kuulla, että vuoto on kuitenkin alkanut ja luonto näyttää hoitavan asian ilman raskaampia toimenpiteitä. Niinhän se vaan on, että se mielikin siinä sivussa varmasti alkaa toipua, ja se kuume.... Siinäkin luonto muistuttaa kallisarvoisimmasta "tehtävästä", ei se niin vaan unohdu, jos on kerran syttynyt.

-m-o-

29/40 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttusanttu: voih...mää ku olin aivan varma että sää plussaat...mutta tulehan ihmeessä tänne takasi jos mieli muuttuu...eiköhän täältä vielä ainaki mää löydy...

äitix3: toivottavasti kohtu tyhjenee kokonaan ettei mitään toimenpiteitä tarttis ja pääsisit sitte takasi tänne kuumeilemaan ku ainaki musta kuulostaa siltä että kuume sulla on...niinhän tuo meilläki ei miehellä mitään kuumetta ole mutta ei ole totaalista ei-täkään (sen tiedän kuitenkin että jos nyt niin ihanasti käy että plussaan niin kyllä se siitä onnellinen on) sanonut joten täällä mää sitte toiveet korkealla palloilen...

ompulle jaksuja hiivan kans...se on niin raivostuttava vieras! ja jaksuja myös oireiden kans...tuo väsymys voi olla tosi voimakasta...

Miksuliinu: voi ku ihanaa...mikä onkaan ihanampaa ku tuntea pienokaisensa liikkeitä...sulla onki jo noin paljo viikkoja kasassa...kylläpäs aika rientääki...

Eltemia: toivon niin että teillä tärppäis!! ainaki taisitte hyvään saumaan pöllyytellä :) viikon päästä saadaanki sun puolestas piinailu aloittaa... bd bd bd

Voi kuulkaas arvon leidit...ihan rupes naurattamaan teidän kommenttinne pullan tuoksuisesta äitistä (mää kyllä enempi näytän sellaiselta)...mää kyllä leipoisin paaaljon enemmän mutta ku ne tahtoo mennä kaikki mun suuhun ja nyt ku olen ollut sillä munattomalla dietillä niin ei ole sitte tullu kauheesti leivottua...joka viikko kuiteski jotaki leivon, ainaki sämpylöitä jos ei muuta...mutta kyllä multa aina pakastimesta löytyy ite tehtyä ja toooosi harvon tarjoan mitään kaupasta ostettua ja neki on yleensä jotain dominokeksejä.

( . ) karsee flunssa iski...taisin itteni palelluttaa rakettiyönä...p..a maistuu suussa ja räkä valuu...

Täti otti ja pakkas laukkunsa, takasi ei ole kyllä tulemista! eilen pääsin jo vällyjen väliin ukkoni kanssa joka on viikon kärvistelly ku lomalla on kerta ollu ja eikä ole saanu nautiskella peittojen pöllyyttämisistä normaaliin tyyliin.. :DD Ens viikolla arki taas alkaa jota niin kauhulla ootan...ois niin ihanaa elää ilman kelloon tuijottelua...

Uusi vuosi siis ja uudet kujeet...plussaonnea kaikille toivottelen!

nani kp7 (29-34)

Vierailija
30/40 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitix3: onneksi vuoto alkoi, määrästä en osaa sanoa, meillä pikkuinen, kun oli ihan siinä pussukassa, kun syntyi ja napanuora tuli perästä istukan kanssa. Roikkui siis jalkovälissä ennnenkuin putosi astiaan... ei kovin kiva muistikuva =( Runsas kaksi kämmentä oli 15+3 viikkoinen + istukka, eli materiaalia jonkin verran... En nyt muista viikkojasi, mutta minulla tuli hyytymiä vielä 5kpl isoja 5 päivää itse tyhjennyksen jälkeen. Seuraile vuotoa, itselläni loppui 12 päivän kuluttua tyhjennyksestä. Jos vatsa kipuilee ota yhteyttä sairaalaanpäin. Niin kovin paha olla puolestasi. =(

Äitini tänään sanoi, että oli nähnyt unen etten saa enää lasta..... arvatkaa onko kaamea olo =( Äiti on aiemminkin nähnyt enne unia nyt toivoin ettei ole sellainen... Ainakaan en olisi ko unesta halunnut ikinäkään mitään tietää. Ei pahaa tarkoittanut mutta,.... olis ollu hiljaa.

Nyt kp13 menossa eilen ja edellispäivänä pupuiltu ja miltei ainakin joka toinen ilta... toivossa on hyvä elää... josko sitä toivoa vielä löytyisi...

Maissaoleva,

Mammariini

Vierailija
31/40 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elännyt sellaista pettymyksen ja helpotuksen tunteita vuoronperään. Toisaalta ihanaa kun voi alkaa suunnitella elämää eteenpäin, mut toisaalta haikeaa kun pitää ryhtyä katsomaan läpi tuota tavarapaljoutta, vauvanvaatteita, sitteriä, vauva-ammetta ym. ym. Suurella haikeudella luovun myös äitiyshousuista...

Ja jotenkin pettynyt fiilis, kun ei uskalla antaa elämän päättää. Niinkuin usein täällä on se sanonta, että antaa elämän kantaa. Mut sitten tajusin, että kantaa se elämä näinkin! Ja mun terveys on kuitenkin iso kysymysmerkki, että kuinka kroppa sen yhden raskauden sitten jaksaisi, jos jaksaisi =/ Mulla on jo kerran ruiskutettu nuo mun suonikohjutkin vasemmasta jalasta, ja taas olis jo tarvetta uudestaan. Uuden raskauden jälkeen takuuvarmasti... Ja kuopusta odottaessa mulla oli kohtalainen raskausmyrkytys. En halua kokea sitä uudestaan, ja tää nyt on varmin tapa, et niin ei tule käymään =/

Nyt sitten on tiedossa töiden alkaminen syksyllä (yksityisenä pph:jana) ja sitten voin rauhassa mennä painonvartijoihin, ja motivaatio on enemmän kuin kohdallaan kun ei tarvitse miettiä, että jos/kun kohta meille odotetaan neljättä. Että paljon hyvääkin. En ole tyytyväinen itseeni alkuunkaan! Mukavaa alkaa tienaamaan hieman enemmän rahaa ja olla silti vielä kotona. Ajattelin jatkaa siihen asti perhepäivähoitajana kun kuopus menee eskariin tai kouluun...

Anteeksi oma ).( mutta en käynyt yhtään lukemassa kirjoituksia ennen tätä rustaamista...

Hirmuisesti plussatuulia teille kaikille, ja käyn vaklaamassa kuulumisia :o)

T:Anttuli

32/40 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanille lämpöisiä tuulia flunssaan. Ei ole kyllä kivaa. Oikein puuta täytyy koputtaa, kun ei itsellä ole ollut mokomaa koko syksynä/alkutalvena. Lapsetkin olleet ihmeen terveitä, pahat yskät oli kaikilla ja vanhimmalla ja nuorimmalla kuumeet siinä sivussa tossa joskus syksyllä, mut sen lisäks ei mitään. Oon kyllä ihmeen perusterve noin muuten, vaikka oonkin tällänen rapakuntonen mährys :-)

Voi mammariini noita niin rakkaita, ihanan kamalia äitejä (voimmeko välttyä samalta kohtalolta?)! Mun äiti on mua vaan hikisesti 17 vuotta vanhempi, mutta ah, niin paljon viisaampi... Joskus teininä pyrki vaikuttamaan vaatteisiin, poikäystäviin, ystäviin ja jopa omiin mielipiteisiin. Ja on varmasti rakas ihminen minulle ja auttanut paljon, enkä missään nimessä suuresti moiti, mutta välillä hieman panee hengittämään syvään ja laskemaan kymmeneen....tuhanteen! En ole edes halunnut ajatella, että jos jossain vaiheessa saan nelosesta hänelle kertoa, mikä huokailu siitä alkaa. Taatusti ei tule lämpöisiä onnitteluja, ainakaan aluksi. Mutta parhaimmatkin ennustajat erehtyvät joskus, joten ei nyt luoteta äitisi uniin, vaan puhtaasti luonnon voimaan! Jatkatte vaan rentona hetekan heiluttelua, ja sit parin viikon päästä jännätään bd!

Anttusanttu: Kuulostaa ihan tutultakin pohtimiselta ja epäröinniltä nuo tunteesi. Itse tein tuota samaa kolmosen jälkeen, ja ilmeisesti en ollut valmis, koska pienet nutut jäi "jemmaan"... Tosiaan toi oman elämän eläminen mietityttää mua, kyllä ihan kaiken aikaa. En oo koskaan ollu mikään emotyyppi, mulla on aina ollut selkeästi oma reviiri, jonne ei tule kukaan. Työ ei tyydytä, ja tämä oma, valtava olemus ahdistaa alvariinsa, joten aivan takuulla muutoksia on luvassa! Mutta aika aikansa kutakin. Toistaiseksi elämä päätti näin, enkä tiedä vieläkään oliko ihan viisasta, mutta olen aina ollut spontaani. Ratkaisut ei ole helppoja milloinkaan, varsinkin kun ne koskettaa isoja asioita, mutta kun mieli saa rauhan, voi olla tyytyväinen päätökseensä. Se varmaan ajo minua, kun koko ajan oli sellainen olo, että "jos vielä", ja kun keho selvästi alko näyttää merkkejä luovuttamisesta... En kestänyt ajatella sitä tilannetta, että makaisin sairaalassa kohdunpoiston jälkeen tajuten, että nyt on myöhäistä. Ja jos tämä ei sitten onnistukaan, on siltikin yrittänyt...

Sekavaa, mutta kovasti toivon onnea sinulle ja perheellesi, ja tsemppiä suunnitelmiisi. On se oma ( .) niin tärkeä, että kyllä senkin täytyy kunnossa olla, että noista mukuloistakin jotain täyspäistä tulee! Ja todella, tule ihmeessä moikkailemaan, ja kertomaan myös upeista painonpudotustuloksista. Saa vähän itekkin tsemppiä! Uskalsin nimittäin eilen käydä puntarissa, ja kolminumeroinen luku se vaan pamahti ruutuun! Eipä ole tämä "tyttö" ikinä painanu edes viimesillään tälläsiä lukemia. Tuolla oli avoimissa avaus, jossa kerrottiin pituuksia ja painoja, ja katselin, ettei kukaan yltänyt mun lukemiin... Kiva olla jossain ykkönen, vai? :-(

Kyllä tää omakin olotila heittelee niin laidasta laitaan, suoraan hienoisesta onnen hehkusta... syvimmän epätoivon syövereihin. Selitin eilen miehelle, että nyt olen ajatellu, että jos meen sinne ultraan, ja sit siellä ei näykään mitä pitäis, olisko parempi kuitenkin odottaa, että menee itsestään pois, ettei tietäis... Katto mua toooosi pitkään ja kysy, että olisko mitään mahdollisuutta, että asiat oliskin hyvin? Melkein itketti, ku kyllähän sekin sen tietää, että tää yltiörealistinen pikku-pessimismi on mun tapa suojella itteeni mahdolliselta pahalta... Ja ei, en tunne kuitenkaan sellaista "olen totaalisesti sekoamassa"- olotilaa.... :-)

Mutta hyvät "elokuvat" sen kun jatkuu.... Tiesittekö, että mies, joka näytteli Peter Pan- elokuvassa Kapteeni Koukkua, onkin siilitukkainen ja puhuu selvää suomea? Tai sitten sitä, että Heli Sutela (Kumman Kaa- komediasarjan ruotsinopettaja Anne) harrastaa seksiä Matti Nykäsen kanssa, ja ihan oikeasti, koska mä kävin oikein läheltä kattomassa.... Ihan todella, nää jokaöiset seikkailut alkaa käydä jo vähän hurjiksi! Tosi paljon näkee kyllä eroottispainotteisia unia. En tiedä johtuisko siitä, että itse touhut on kyllä olleet melko olemattomia tässä osoitteessa? Sillekin asialle haluais kovasti tehdä jotain, kun mieli näköjään kaipaa, mutta ei vaan pysty! Onneks toi ihminen suhtautuu ymmärtäväisesti, eikä painosta, ja on tosi varovainen ja kiltti... (taas huono omatunto kolkuttelee...)

Mut nyt tää menee taas omanapa-jorinaksi, stop tykkänään! Pakko laittaa pyykkikone pyörimään ja vähän järkkäillä paikkoja, koska kohta alkaa mäki- ja hiihtokisat ja tää intohimo-penkkiurheilija aikoo katsoa ne! Palaillaan!

-maalaisomppu-

33/40 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa saisin kirjoitettua vähän jo enempi...Ukkokultani on veljeni kanssa elokuvissa, kuopus taitaa jo nukkua ja isommat saavat nyt hetken ootella pelin ääressä että mamma on nyt teidän seurassa...

Mammariini: Voi, ihan itku tuli ku luin kokemuksestasi pienen enkelipoikasi syntymästä ;( on se vaan niin surullista...

tärppionnea!! bd bd Hienosti ootte ainaki yrittäneet :D Äläkä sinä välitä äitisi puheista ja anna vaan luonnon hoitaa asia, niin minäki aattelen..eli tulee jos on tullakseen vaikkakin sitä on aina välillä hiukan malttamaton...Mää olen ihan varma että teille pikkunelonen vielä tulee :D eli älä menetä toivoasi!

äitix3: mun km:t ovat olleet viikoilla 6+ ja tavaraa on tullut yllättävän paljon! en ole edes laskenut koskaan niitä hyytymien määriä mutta muutaman isomman lisäksi niitä pienempiä on tullut paljon...viimes ku en km:ksi tajunnut (vaikka sitä tavaraa tosissaan tuli PALJON) ku en silloin tiennyt olevani edes raskaana (vaikka jälkeenpäin kaikki oireet oli niiiiin selvät, mutta ku ei niitä menkkoja ollu sunnytyksen jälkeen niin luulin vain niitä kovin "runsaiksi" ekoiksi menkoiksi...) ja en lääkärissäkään käynyt vaikka vuosin kolmatta viikkoa (mutta ku ukkokultani oli työmatkalla niin järkevästi aattelin että pärjään itekseni ja "mihin olisin ne lapset laittaneet??")...r-testi näytti plussaa vielä toista kuukautta jälkeenpäin jolloin vasta testin "haamuuntumisesta" laskin 1+1 ja 7vkoa vuodon alkamisesta viimenen hyytymä syntyi kauheilla suppareilla jonka jälkeen kävin lääkärissä ja km todettiin ja kohtu oli viimein tyhjä...kyllä tunsin itteni melkoiseksi taulapääksi ja sain ainaki opetuksen etten enää pelleile yksikseni tuollaisessa tilanteessa...Voimia sulle vuodon kanssa!!

Omppuli: kyllä sulla riittää juttua ihanasti! Nuo alkuraskauden unet ovat sitte mainioita! tuli niitä itekki nähtyä aika hurjia sellaisia edellisen kans: kuumia erotiikkajuttuja mieheni onneksi sekä jotain kingin kauhuskenaarioita a´la nani...yleensä olen hyväuninen mutta aikamoiset kauhut sai jopa mut heräämään kesken yön mm. itkien...Kyllä ne halut sieltä herää...viimeistään ainaki muutaman kk synnytyksen jälkeen... :D noh ei taida paljoa lohduttaa ainakaan miestäsi...mutta jospa ne siitä yltys kuhan pääset kunnolla raskauden puoliväliin vaikka...Tsemppiä!! Ja älähän sinäkään äitisi mielipiteistä välitä...tiedät varmaan itekkin että nehän eivät taida loppua koskaan...mutta onneksi meillä on myös toinen korva jota kautta ne voivat mennä suoraan ulos!

Anttusanttu: kyllä tulee ikävä! tuut kyllä välillä tänne kertoilemaan juttujasi, vaikka niistä painonpudottamisista...antamaan vähän tsemppiä meille muillekin...

eli KILOKLUBI (vieläkö muita??): ennen joulua olin jo hyvissä asemissa BMI oli lähellä 30 mutta auta armias olen retkahtanu ihan tyystin...voih ja huoh...kovat ajat oottaa ens viikolla ku totaalikielto taas jatkuu...

Mutta nyt on mentävä...malttamattomat pikkumiehet katkovat ajatuksiani kyselemällä millon oikein tuun..Mutta omaan napaan ei kuulu siis mitään uutta, kiertoki on vasta niin aluillaan...

nani kp8 (29-34)

34/40 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NELJÄTTÄ KUUMEILEVIIN KUULUVAT:

Nikki, oma ja miehen ikä, lasten iät, paikkakunta, yritys aloitettu

Eltemia, 35 ja 37, Keski-Uusimaa, t+p/98, t/06, 9/2008

Hiisku84, 24 ja 25, Kymenlaakso, -04,-06 ja -08, haaveillaan yhdessä,mutta vielä ei olla tosissaan ;)

Hoppenkoija, 30 ja 31, Etelä-Eurooppa, 03/02, 10/04 ja 12/07, Aikaisintaan 2009, jos ollenkaan.

Hölppä, 33 ja 34, Pirkanmaa, -97, - 01, -05, Heti kun uskaltaa, 4. erot on ollu hyvä.

Iineri-73, 35 ja 37, Varsinais-Suomi, -98, -01, -08, 1/2009

jalkkis, 33 ja 36, etelä-pohjanmaa, p-00,t-03,p-06, taas kuumeillaan ja kierukka lähtenyt(?)...

Kaksosveet, 30 ja 33, pk-seutu, pojat 03, 05+05, haaveissa vauva loppuvuonna 2009/keväällä2010

leppäkerttunen, 38 ja 40, ulkomaat, 6, 4 ja 2, 03/08 eka " yritys" pitkän pohdinnan jälkeen

maalaisomppu, 32 ja 35, Keski-Suomi, pojat 05/99 ja 03/02 ja tyttö 12/04, 11/2008

maggie84, 24v ja 23v, kymenlaakso, pojat 02/04 08/05 ja 11/07, tjot:)

mammariini, 32v ja 36v, Satakunnassa asutaan, Pojat 04/03, 06/06 ja tytär 10/04

marjaleena, 26 ja 29, Etelä Karjala, 3/01, 2/03 ja 4/06, Yritys aloitettu: 6/08

mimmuli2010, poika 02/04, tytöt 3/03 ja 10/05, alkuvuosi 2009

minä79, 29 ja 29, Pohjois-Suomi, pojat 02, 04 ja 07, heti

nani76, 32v ja 34v , Päijät-Hämeessä asustellaan, Pojat 02/95, 08/99 ja 08/07, vauva on tervetullut

pönttö-örvelö, molemmat 27v, kymenlaakso, pojat 06/02, 08/03 ja 08/07, ehkä joskus...

tölökki 36v+36v lapset 4/o3 7/o5 ja 4/o7 Uusimaa, äiti kuumeilee isä toppuuttelee

viveli, 32v ja 36v, isoveljet 07/03 ja 04/06 ja pikkuneiti 03/08

äitix3, Pk-seutu, p01, t05 ja p06

Plussanneet ja vauvautuneet NELIAPILAT ;)

~ poponen, 35 ja 37, 13,10 ja 3, LA:helmikuussa 2009

~ Trionäiti (moonshine), 25 ja 29, lappi, 01/03, 04/04, 10/07, LA: helmikuussa 2009

~ islabonita, 32, 41, Pohjois-Suomi, tytöt 4,5,7, la helmikuussa 2009

~ Helmikukka75, 32v/pian 42v, Pohjois-Savo, Tyttö 10v, pojat 7v ja 9kk, la 14.2.2009

~Zeldatar la 26.02.09

~ Helmielina, 32 ja 30, Päijät-Häme, 11/99, 06/02, 10/04, LA 3.4.2009

~ mani, 26 / 28, Pirkanmaa, 02, 05, 07 Poijaat, LA 10.4.2009

~ Tari, 35 ja 37, Ylä-Savo, poika -03,tyttö -04, tyttö -07, LA 3.6.09

~ Helinä-78, 30 ja 29, Itä-suomi, pojat -01 ja -03 tyttö -05, LA 18.6.09

~karamelli, 35 ja 37, Etelä-Suomi, -97, -99, -03, LA heinäkuussa 2009

~ Miksuliinu, 32 ja 34, Keski-Suomi, poika 10/00, tyttö 3/02 ja tyttö 8/07, LA 2.7.09

~joma_, molemmat 25v (vm83), Oulun lääni, 6v, 4v ja 1v4kk, plussattu

~sani-74, 33 ja 40, Pohjanmaa, t01, t03, t6/07, LA 31.7.09

~nelkku, 27v, Keski-Suomi, LA 10.8.2009

~premium, 34 ja 32, Vihti, tytöt 02 ja 05, poika 07, LA syyskuun alku 2009

~tytöt040507 poika 25.3.08 4800g, 52cm rv 42+1

~3_x_äippä tyttö 26.9.08 4110g, 51cm, pipo 37,5cm

~AngelEyes tyttö 6.10.08 3855 g, 49 cm rv 38+6

~AIHA poika 12.11.08 4490g, 52.5cm, pipo 37cm rv39+4

SUURET ONNITTELUT JO PLUSSANNEILLE NELIAPILOILLE!

Pahoittelut ja lämpimät lohtuhalit vauvansa menettäneille ja keskenmenon saaneille ;´(

35/40 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NELJÄTTÄ KUUMEILEVIIN KUULUVAT:

Nikki, oma ja miehen ikä, lasten iät, paikkakunta, yritys aloitettu

Eltemia, 35 ja 37, Keski-Uusimaa, t+p/98, t/06, 9/2008

Hiisku84, 24 ja 25, Kymenlaakso, -04,-06 ja -08, haaveillaan yhdessä,mutta vielä ei olla tosissaan ;)

Hoppenkoija, 30 ja 31, Etelä-Eurooppa, 03/02, 10/04 ja 12/07, Aikaisintaan 2009, jos ollenkaan.

Hölppä, 33 ja 34, Pirkanmaa, -97, - 01, -05, Heti kun uskaltaa, 4. erot on ollu hyvä.

Iineri-73, 35 ja 37, Varsinais-Suomi, -98, -01, -08, 1/2009

jalkkis, 33 ja 36, etelä-pohjanmaa, p-00,t-03,p-06, taas kuumeillaan ja kierukka lähtenyt(?)...

Kaksosveet, 30 ja 33, pk-seutu, pojat 03, 05+05, haaveissa vauva loppuvuonna 2009/keväällä2010

leppäkerttunen, 38 ja 40, ulkomaat, 6, 4 ja 2, 03/08 eka " yritys" pitkän pohdinnan jälkeen

maggie84, 24v ja 23v, kymenlaakso, pojat 02/04 08/05 ja 11/07, tjot:)

mammariini, 32v ja 36v, Satakunnassa asutaan, Pojat 04/03, 06/06 ja tytär 10/04

marjaleena, 26 ja 29, Etelä Karjala, 3/01, 2/03 ja 4/06, Yritys aloitettu: 6/08

mimmuli2010, poika 02/04, tytöt 3/03 ja 10/05, alkuvuosi 2009

minä79, 29 ja 29, Pohjois-Suomi, pojat 02, 04 ja 07, heti

nani76, 32v ja 34v , Päijät-Hämeessä asustellaan, Pojat 02/95, 08/99 ja 08/07, vauva on tervetullut

pönttö-örvelö, molemmat 27v, kymenlaakso, pojat 06/02, 08/03 ja 08/07, ehkä joskus...

tölökki 36v+36v lapset 4/o3 7/o5 ja 4/o7 Uusimaa, äiti kuumeilee isä toppuuttelee

viveli, 32v ja 36v, isoveljet 07/03 ja 04/06 ja pikkuneiti 03/08

äitix3, Pk-seutu, p01, t05 ja p06

Plussanneet ja vauvautuneet NELIAPILAT ;)

~ poponen, 35 ja 37, 13,10 ja 3, LA:helmikuussa 2009

~ Trionäiti (moonshine), 25 ja 29, lappi, 01/03, 04/04, 10/07, LA: helmikuussa 2009

~ islabonita, 32, 41, Pohjois-Suomi, tytöt 4,5,7, la helmikuussa 2009

~ Helmikukka75, 32v/pian 42v, Pohjois-Savo, Tyttö 10v, pojat 7v ja 9kk, la 14.2.2009

~Zeldatar la 26.02.09

~ Helmielina, 32 ja 30, Päijät-Häme, 11/99, 06/02, 10/04, LA 3.4.2009

~ mani, 26 / 28, Pirkanmaa, 02, 05, 07 Poijaat, LA 10.4.2009

~ Tari, 35 ja 37, Ylä-Savo, poika -03,tyttö -04, tyttö -07, LA 3.6.09

~ Helinä-78, 30 ja 29, Itä-suomi, pojat -01 ja -03 tyttö -05, LA 18.6.09

~karamelli, 35 ja 37, Etelä-Suomi, -97, -99, -03, LA heinäkuussa 2009

~ Miksuliinu, 32 ja 34, Keski-Suomi, poika 10/00, tyttö 3/02 ja tyttö 8/07, LA 2.7.09

~joma_, molemmat 25v (vm83), Oulun lääni, 6v, 4v ja 1v4kk, plussattu

~sani-74, 33 ja 40, Pohjanmaa, t01, t03, t6/07, LA 31.7.09

~nelkku, 27v, Keski-Suomi, LA 10.8.2009

~maalaisomppu, 32 ja 35, Keski-Suomi, pojat 05/99 ja 03/02 ja tyttö 12/04, la elokuu 2009

~premium, 34 ja 32, Vihti, tytöt 02 ja 05, poika 07, LA syyskuun alku 2009

~tytöt040507 poika 25.3.08 4800g, 52cm rv 42+1

~3_x_äippä tyttö 26.9.08 4110g, 51cm, pipo 37,5cm

~AngelEyes tyttö 6.10.08 3855 g, 49 cm rv 38+6

~AIHA poika 12.11.08 4490g, 52.5cm, pipo 37cm rv39+4

SUURET ONNITTELUT JO PLUSSANNEILLE NELIAPILOILLE!

Pahoittelut ja lämpimät lohtuhalit vauvansa menettäneille ja keskenmenon saaneille ;´(

Voihan PIIP nyt ku tarkistin heti tuota listaa niin eihän se voi olla totta että unohin OMPPULIn tuolta plussaneiden puolelta...voih...anteeksi kauheesti...noloa...

36/40 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkokultani on salilla eikä nyt oikein huvita itekkään tehdä mitään ihmeellistä joten änkeän seuraanne vaikka aika hiljaseksi on pinomme äitynyt :(

Päivittelin tuota listaa...saas nähä millä tuloksella...sori jos joku uupuu taikka on muuten jotenki sählänny muutenki ku Ompun kans...Anttulin jätin hänen toivomuksestaan pois ja äitix3:n siirsin valitettavasti takasin kuumeilijoihin...toivotaan että palaisit pian takaisin toiselle listalle...

Jotenki masentava fiilis ollu jo parisen viikkoa...ja sitte tuota ruokaa ja herkkuja on tullut siihen masikseen vedettyä...karsee arki taas alkaa tiistain jälkeen joka on mulle nyt se raja että sitte loppuu kaikki herkkujen yms vetely!! Ihana lomaki loppuu just, mää niin mielelläni olisin vain kotona ja hoitaisin tätä läävää ja lapsia, tuntuu että täällä ei ole koskaan edes siedettävän näköstä vaan nytki tuo turkkasen ihana aurinko on paistatellut säteitään just siltä korkeudelta noitten "puhtosten" ikkunoiden läpi jolloin kaikki tahrat ja pölyt oikein hyppäävät silmille...voih ja huoh...

Olen käynyt tuolla ootuspuolella taas (kateellisena) vaklaamassa...(heltsutytötki oli plussannut ilmeisesti jo aikaa sitte...onnea!! jäipä neki tiedot tuolta listalta pois)...On vaan niin ihan lukea niitä juttuja...toivottavasti kukaan ei tykkää huonoa...jotenki tuntuu niiiiiiin kaukaselta ne ajatukset että ite siellä joskus kirjoittelis...haikeana kattelen tuota meidän taaperoa joka tuntuu jo niin isolta...vaikkei kuitenkaan ole ku 1v5kk...samalla kuitenki lasken joka kk että jos tässä kk tärppäis niin kuinka vanha pikkumies sitte ois...nyt jo siis mennään 2v2kk paikkeilla tässä kk:ssa...siinä se mun toive alle 2v:n ikäerosta...tiedän että vaikka ite kuumeilen kovastikin niin ei tuo mun ukkokultani ihan täysillä mukana ole vaikkei halua ehkäisyä käyttää (välillä tuntuu siltä että tahtoo neljännen ja välillä tulee ihan selkeästi ettei enää ikinä taikka ei ainakaan 5vuoteen riippuen siis päivästä ja mielialasta mitä mieltä on)...eli kaippa sitä enempi taikka vähempi tjottaillaan...vaikka siis malttamaton ite olen...

Tulkaahan juttuja kirjoitelemaan ja seuraksi...tää mamma lähtee nyt pois muita masentamasta...

tylsistynyt nani kp 9 (29-34)

Vierailija
37/40 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä mäkin täällä käyn lukemassa. Mut enköhän pikkuhiljaa jää pois. Uudet tuulet valtaa mielen, ainakin tällä hetkellä. Pari iltaa itkeskelin tätä asiaa, ja nyt kun olen sitä vauvayrityksen lopettamista tarpeeksi käsitellyt, niin mieli on TOOOdella valoinen =) Moni asia heitti häränpyllyä, mutta toisaalta saa niin paljon tilalle. Kuten nyt laihduttaminen ilman ajatusta, että KOHTA on raskaana, tai kun yrittää saada raskautta alulle, niin siinä helposti lipsuu. Mut nyt on huojentavaa lähteä kohti uutta minää. Katselin vanhoja kuvia ennen kuopuksen odotusta, ja sinne on matkaa 20kg. Se on paljon se. Toisaalta, mä olen kyllä ennen lapsia laihduttanut 40kg, joten toi on sentään puolet vähemmän...

Kiitos Nani kun tipautit mut listalta. Maalaisompun tekstejä tulee ikävä, mutta voinhan mä teitä kaikkia seurailla niin täällä kuume- kuin odotuspuolellakin. Kaikista eniten toivon Nanille tärppiä!! Kun olet pisimpään täällä roikkunut!

Sitten ihan mietin, että kun tykkään tosi paljon me&i -vaatteista, niin josko alkaisin niitä syksyllä myymään. Jos mut huolitaan myyjäksi =) Siis paljon uusia juttuja tulossa, ja se on hyvä niin. Jos naapuri haluaa tuoda syksyllä tyttönsä meille hoitoon niin aloitan yksityisenä pph:na syksyllä, mutta jos ei, niin sitten aloitan vasta vuoden 2010 maalis-huhtikuun vaihteessa kun Peppi täyttää sen 3-v.

Laskin, että saan kestovaipoista huuto.netissä varovaisen arvion mukaan 300-500€. Nice!! Täytyy alkaa hakkaamaan niitä sinne, niin alkaa saamaan omiaan pois. Kaikkia en vielä myy, koska jos tulee se kuuluisa takapakki. Mutta jostain vähän käytetyistä voin jo aloittaa =)

Terkkuja kaikille ja tärppituulia!

T:Anttuli

38/40 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen arki olisi ollut pakotettu alkamaan tänään, kun esikoisella typerästi koulupäivä, mutta niin sitä vaan nukkua posotettiin niin (heräsin ysiltä), että lapsi myöhästy heti ekana päivänä koulusta... Kyllä ollaan priimus-vanhempia! Mä ihan kauhulla ajattelen jo tulevaa keskiviikkoa, kun pitäis taas alottaa noiden nuorimmaisten kyyditysrumba, että mä en suoriudu siitä ikinä! Ylösnousu tulee olemaan ku jostain kauhufilmistä aivan takuulla! Mä oon aina ollu erittäin huono aamuihminen, eikä tuo asia taida muuksi muuttua, vaikka ikää tuleekin.

Eikä nani tullut vahinkoa, vaikka ensin minut unohditkin, melkein enemmän säikähdin sitä kun näin itseni siellä plussanneiden rivistössä :-) Muakin kyllä hieman on ihmetyttänyt tämä pinon hienoinen "kuihtuminen", vaikka ilahduttavaahan se on, että porukka pääsee tavoitteeseensa eli plussaa (paitsi kun on tällänen, joka ei osaa nyt millään uskoa, ja kiikkuu täällä siihen asti ku pää näkyy!) Mutta ku kattoo listaa, niin pitäishän täällä jengiä olla vielä, ku luulis, että kävisivät heipattelemassa, jos jättäytyvät pois, niinku anttusanttu, vaikken vieläkään haluis sitä kokonaan uskoa.

Ihanasti oot anttuli saanu tarmoa kaikenlaisiin suunnitelmiin, ja tosi hyvältähän tuo kaikki kuulostaa, ja onhan siinä vaihdelaatikossa aina se pakki, jos siltä rupeaa tuntumaan, niin kuin itsekin totesit. Mä olen kanssa myynyt aimo kasan kaikkea kamaa pois, mutta jostain syystä olen halunnut, ja haluan varmasti vastekin, säilyttää sellaset tietyt asiat: kaikkien pakkauksista joitain vaatteita +puvut ja tietysti jokaiselle niitä omia erityisiä vaateparsia sekä niitä ihan piskuisia..., auton turvaistuin (se eka, joka on kyllä todella vanha malli, ku on ollu jo esikoisellakin...kelpaiskohan enää?), sitteri (ostettiin kuopukselle ja on sitä vanhaa, parhaaksi havaittua mallia ilman mitään erikoishienouksia), vanna ja joitain rakkaimpia leluja.

Vaunujen kanssa meillä on aina ollut tosi huono tuuri. Ne ainoatkin, jotka uutena ostettiin, oli jotain h....tin epsanjalaista mallia ja kun sitten hajosivat kakkosella, jolle ne ostettiin, ei kukaan maahantuojakaan tiennyt niistä yhtään mitään! Kirjotin jopa valmistajalle, mutta vastausta ei koskaan tullut, joten aivan kankkulan kaivoon menivät nekin rahat! Luulen kyllä, että jos tässä vaunuille tarvetta tulee, niin raahaan ne näytille noille suvun hitsarimiehille, jos niistä sais käypäset, edes omassa pihassa nukuttamiseen. Ovat kaikin puolin muuten ihan uuden näköisetkin.

Toi sun kilolukema näyttää kyllä kuitenkin melko lohdulliselta. Painonvartijoissa sain siis neljässä kuukaudessa sen 26 kiloa pois (joista VAAN 22 on tullu takasin!!!) ja tuntu, ettei ollut edes vaikeeta. Mulla on tällä hetkellä normaalipainon ylärajaankin melkein 40 kiloa (BMI taitaa huidella jossain 37 paikkeilla...) ja melkein nauratti, kun tuolla o-puolella, jossa minäkin nani olen käynyt aina tänne palstalle tuloni myötä lukemassa noita juttuja, on perustettu y-painoisten odottajien tsemppikerho, niin eihän siellä olla likikään minun mitoissani! Alkaa oikeesti jo mietityttämään, että tuleekohan tästä lopultakaan mitään muuta ku sanomista! Mutta sulle tsemppiä nyt, että saat kurvit kuntoon, ja hyvinhän tässä ehtii vielä kesäksi! Hyvä kyllä sanoa vielä, että totta kai paino putoaa nopeammin, mitä enemmän on pudotettavaa. Sillon kun esikoisen jälkeen menin pv:hin ja olin mielestäni ihan älytön läski (painoin 20 kiloa vähemmän kun nyt), sain noin vuodessa itseni kuosiin. Mutta kyllä ne viimeiset kilot olikin tiukassa!

No meillä alko nyt näköjään joulukuusen ulossiivous, ja koska minä olen ainoa, joka tietää, mihin kaikki kuuluu, on syytä mennä hätiin tai ensi jouluna kukaan ei löydä mistään mitään. Palaan myöhemmin jatkamaan!

-maalaisomppu yhäkin epäuskoisena r-viikolla 6+6-

Vierailija
39/40 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kuitenkin tulisi oikeaan paikkaan

Aluksi haluan toivottaa onnea kaikkille plussanneille!

Äitix3: Pahoittelut keskenmenosta. Tiedän miltä tuntuu se saada. Itsellä on yksi km takana, oli minun ensimmäinen raskaus ja päättyi km rv 7+3. Aikaa jo 8 vuotta mutta silti vaivaa.

ON: Minulla kierto meni aivan sekaisin tässä marraskuussa ja joulukuussa. Luulin jo marraskuussa, että olisin raskaana, koska oireet oli sellaiset ja vuoto oli tosi niukkaa. Mutta enpäs ollutkaan :| Täti kurvasi kylään sitten joulukuussa, jolloin kierron pituudeksi tuli 22. Eli tosi lyhyt kierto kun normaalisti 28-30. Vuoto oli todella runsasta ja mitään muita menkka oireita ei ollut.

Nyt jännään minkälainen tästä kierrosta tulee. Nyt menossa siis kp23.

Tuosta ylipainosta ja laihduttamisesta. Itse syksyllä aloitin käymään jumpalla kaksi kertaa viikossa. En ole kyllä laihtunut mutta hauskaa se ainakin on. Nyt ajattelin alkaa katsomaan mitä suuhun laittaa. Painan tällä hetkellä samanverran kuin kuopuksesta viimeisillä viikoilla. Jos nyt raskautuisin niin laihtuminen jäisi taas vähäksi aikaa mutta voihan sitä silti katsoa ettei lisäkiloja tulisi.

Mutta nyt täytyy jatkaa kotihommia.

-minä79-

Vierailija
40/40 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole huvittanut kirjoitella, lukenut kyllä olen. Yritän päästä jälleen arkeen kiinni ja normaaliin elämään, mutta minkäs teet. kutsuin tänään yhden kaverin kylään lasten kanssa ja oli kivaa kun lapsilla oli kaveria ja äiditkin sai rauhassa jutella ja kahvitella. Pahan mielen sain kuitenkin, omaa tyhmyyttäni, kun kaveri kysyi että koskan meille se neljäs tulee... en vaan saanut sanottua että meni just kesken. Mutta eiköhän tämä olokin ala parantua tästä, ehkä.

Vuodon kanssa taistelen edelleen: eilen tuli taas hyytymiä ja sitten vuoto rauhoittui. Yöllä oli tullut koko yösiteellinen ja lakanat ja kaikki aivan veressä, nice! Kyllä päivä alkoi mukavasti. Aamulla tuli sitten taas muutama hyytymä ja nyt taas niukempaa vuotoa. Onneksi mulla on se jälkitarkastus Kättärillä ja siellä ultrataan kanssa, saa sitten ainakin tietää onko kaikki tullut pihalle. Mistä sitä tavaraa voi riittääkkin nnäin paljon???

Kiloklubiin tiedoksi: aloitan taas jumppaamisen ja laihdutus alkaa HETI kun vuoto päättyy, siihen asti olen antanut itselleni luvan syödä kaikkia herkkuja. Kotona on onneksi vaa'asta loppunut patteri enkä vaan saa itsestäni irti että ostaisin uuden. En tiedä yhtää mitä painan. turvotus on ainakin hurjaa. mutta norm. housut menee jälkaan joten ei kait ihan liikaakaan ole. paitsi ne 6-8 kg.

Nyt pitäis vielä kauppaan ehtiä kun unohdin eilen ostaa maitoa! ja aamulla tein vielä lettuja, nam! No nyt sitten pitää taas kiitää paikasta toiseen.

Peitot pöllyämään tytöt!

äitix3