Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TONSKIEN syyskuu***

08.09.2009 |

Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!

Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:

NIMIMERKKI

OMA & MIEHEN IKÄ

ASUINPAIKKA

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA

TONSKAN LASKETTU AIKA

SYNNYTYSSAIRAALA

TONSKIEN LASKETUT AJAT:

20.10.09 LaLuna79

24.10.09 JoJo1

31.10.09 meriheppa

24.11.09 jenni_117

9.12.09 nau

24.12.09 Hermione-79

26.12.09 Viivioskari

14.1.10 Ope01

17.1.10 Mmamma

16.2.10 Mivva

SYNNYTTÄNEET TONSKAT:

Henna, tyttö

Burde, tyttö

Queen, poika 21.6.08

Quiero, poika 30.7.08

Larsku, tyttö 3.8.08

Avecos, poika 8.8.08

Pesukarhu, tyttö 27.8.08

Kamomila, tyttö 31.8.08

Mörötin, tyttö 10.9.08

Coltsfoot, tyttö 6.10.08

Viipero, poika 3.11.08

osborne, poika 10.11.08

napero79, poika 14.11.08

Sonteri, poika 29.11.08

Niamey_85, poika

AinoAurora, tyttö 7.12.08

iida-linnea, tyttö 20.12.08

Karssuli, tyttö 23.12.08

Kandivaihe, tyttö 14.1.09

Laventeli, tyttö 14.1.09

Han-han, tyttö 22.1.09

MiaMik, tyttö 26.1.09

mammanalku,77 tyttö 26.1.09

Jepsis, tyttö 28.1.09

bicci79, poika 6.2.09

Kesämorsian2006, tyttö 13.2.09

Pi-Ki, tyttö15.3.09

pikku-milli, tyttö 6.4.09

Ninca, poika 25.4.09

Kissankello, tyttö 30.4.09

I.iirs, poika 1.5.09

Fayfiorina, poika 26.5.09

NapNap, poika 1.7.09

Tigger

Bejpi, poika 17.7.09

Viipuli82

Poikia yhteensä: 14

Tyttöjä yhteensä: 20

ESITTELYT:

NIMIMERKKI LaLuna79 Eli Aurora

OMA JA MIEHEN Molemmat vm -79

ASUINPAIKKA Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Poika 13.2.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 20.10.2009

SYNNYTYSSAIRAALA NKL

NIMIMERKKI: JoJo1

OMA & MIEHEN IKÄ: 30 ja 29

ASUINPAIKKA: Kymenlaakso

ESIKOINEN: poika 5.11.2006

TONSKAN LA: 24.10.2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOKS

NIMIMERKKI: meriheppa

OMA & MIEHEN IKÄ: 30 ja 35

ASUINPAIKKA: Turun lähellä

ESIKOINEN: tyttö 2.6.2007

TONSKAN LA: 31.10.2009

SYNNYTYSSAIRAALA: Tyks

NIMIMERKKI: jenni_117

OMA & MIEHEN IKÄ: 28 ja 26

ASUINPAIKKA: Vantaa

ESIKOINEN: poika 28.6.2006

TONSKAN LA: 24.11.2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

NIMIMERKKI nau

OMA & MIEHEN IKÄ 30&32

ASUINPAIKKA Lounais-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttö 28.8.06

TONSKAN LASKETTU AIKA 9.12.09

SYNNYTYSSAIRAALA TYKS

NIMIMERKKI Hermione-79

OMA & MIEHEN IKÄ Pian 30v ja 27v

ASUINPAIKKA Akaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Milo 6.2.07

TONSKAN LASKETTU AIKA 24.12

SYNNYTYSSAIRAALA Tays

Nimimerkki: Viivioskari

Oma & miehen ikä: 27 & 28

Asuinpaikka: Uusimaa

Esikoisen nimi ja syntymäaika: Poika 04/08

Tonskan LA: 26.12.09

Synnytyssairaala: LUS, mikäli ei lakkauteta...

NIMIMERKKI Ope01

OMA & MIEHEN IKÄ 35 & 35

ASUINPAIKKA Turku

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Aino 161006

TONSKAN LASKETTU AIKA 14.1.2010

SYNNYTYSSAIRAALA TYKS

NIMIMERKKI: Mivva

OMA & MIEHEN IKÄ: 22v & 27v

ASUINPAIKKA: Lahti

ESIKOINEN: Ida 13.8.2008

TONSKAN LA: 16.2.2010(saattaa muuttua)

SYNNYTYSSAIRAALA: PHKS

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaahan kaikki kertomaan syyskuun kuulumisia! Linkki elokuun juttuihin jäi taas jonkun muun ystävällisen tehtäväksi. Ja onko muuten kellään tietoa Tikrun ja Viipulin vauvojen syntymäpäivistä ja sukupuolesta? En löytänyt täältä Tonskajutuista ainakaan.

Eilen oli taas neuvola, pitkästä aikaa. Kyselin vähän valmennuksista, ja ilmeisesti järjestävät muutaman kerran lähinnä synnytyksestä ja imetyksestä. Saan kuulemma osallistua jos haluan. Meillä oli kyllä viime kerralla ryhmässä myös toista odottavia, niin että harkitsen vähän jos olis hyvä kuitenkin mennä kuuntelemaan. Kuulemma kokoavat sitten ihan erikseen äitiryhmän sen jälkeen kun vauvat on syntyneet, ja se olis minusta kuitenkin se tärkein juttu. Edellisen ryhmän kanssa tavataan vieläkin säännöllisesti, eli se ainakin on toiminut hirmu hyvin!

Tämän viikon aikana pitäisi ilmoittaa myös nimiehdotukset siihen sairaalan esitietolomakkeeseen. Ei olla yhtään mietitty :/

Nyt on vauvaa varten hankittu jo ihana ihana pikku-toppahaalari (ostin vaaleanpunaisen, eli jos tuleekin yllätyspoika niin se raukka saa kärsiä ;) ) ja vaunuihin on tilauksessa seisomalauta. Ajattelin koittaa pärjätä ilman tuplarattaita kun aika vähän kuljetaan enää tuon esikoisen kanssa rattailla. Se tykkää lähteä huvilenkeille enemmänkin pyörän kanssa tai itse nukenrattaita työntäen, ja sitten jos on jokin meno vähän pitemmälle niin pärjää kai tuossa seisomalaudalla, toivottavasti. Toinen amme täytyisi vielä hankkia, kun tyttö tykkää niin kovasti suihkussa leikkiä ammeessa, että ei sitä kyllä voi mitenkään ottaa vauvan käyttöön. Sitten taitaakin olla suurimmat jutut hankittuna.

Olo on vieläkin hyvä, närästää vaan julmetusti. Lonkkakivut on ihme kyllä helpottaneet vaihteeksi! Yhdelle kaverille syntyi viime viikolla poika ja oli se kyllä pieni. Siinä se köllötteli ja vähän liikutteli vaan käsiä. Ja itku oli ihan hirmuisen hiljaista! Ei sitä enää oikein muistanutkaan minkälaisia ne ihan silloin alussa on :)

T:Meriheppa ja Pikkukaveri rv 32+3 & E 2v3kk

Vierailija
2/18 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan ajattelin tässä pinoa nostella :) Ettei ihan hautauduta jonnekin monen sivun taakse!

Eipä tässä mitään erikoista ole, minityyppi tuntuu olevan melkoinen "touhuli" jo mahassa vaikka maha ei ainakaan ulkopuolisten mielestä ole suuren suuri... Kaikesta sitä voi ihminen kehittää itselleen komplekseja ;) Neuvolan mittojen mukaan rv 22 sf-mitta oli tasan 20 cm, mikä on kuulemma ihan normaali näillä viikoilla. Samoin pari viikkoa aiemmin rakenneultrassa kaveri vastasi täysin viikkoja, eli kai se oikeesti siellä ihan hyvin porskuttaa :) Ehkä mä oon sen mallinen, ettei maha hirveesti näy/ kasva ulospäin...

Me mietittiin myös jo joskus silloin, kun tää tonska tulostaan ilmoitti, ettei kylpyammetta voi ainakaan "riistää" esikoiselta ;) Mutta meillä on miehen vanhempien mökillä ollut Ikean amme, joka on sitäpaitsi vähän siedettävämmän kokoinen säilytellä kuin kotona oleva orthexin perus-amme. Talvella kun ei pahemmin mökkeillä, niin ajateltiin tuoda/ pyytää isovanhempia tuomaan sieltä se amme sitten kun asia on ajankohtaisempi :) Kesälläkin jos sit tuntuu, että ammetta mökillä tarvitaan, niin eiköhän se muiden romujen seassa auton perässä kulje ;)

Vielä en oo jaksanut enkä viitsinyt kaivaa mitään vauvakamoja esille edes, mutta eiköhän tässä vielä ehdi :) Etenkin, kun tää työsuhde loppuu lokakuun loppuun, ja ä-loma alkaa joulukuun alussa, niin eiköhän sitä aikaa vielä sit marras-joulukuussakin ole :) Vaikka ihana ajatus on sekin, että sit on kerrankin aikaa valmistella myös tätä uutta taloa "joulukuntoon" kun ei tartte mitään todistuksia yms. stressata vielä joulun alla! Miinuksena tietysti sitten on se, etten saa mistään äippäloman alkuun palkkaa :( Pitää elää pihisti sitten vaan :)

Meriheppa noista nimistä mietti, me ihan ohimennen joku aika sitten päädyttiin puhumaan nimistä, ja varmaan viidessä minuutissa päästiin yhteisymmärrykseen miehen kanssa :) Pojan nimivaihtoehto on vähän samaa perua, kuin olis oluut esikoisenkin "poikaversio", mutta hieman sekin on sittemmin muuttunut :) "Tyttöversio" on ehkä vähän enemmän kompromissi, kun mies ei ole sellaisenaan hyväksynyt mun ehdottamaa nimea, jonka bongasin itse asiassa hautakivestä :DD Nimi olis ollut mun vaarini äidin nimi aikoinaan.

Nyt pitää mennä parturoimaan isännän tukkaa, kun tuli kutsu ;))

t. Ope + Minityyppi rv 22+4 & Ainokainen kk vaille 3v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs kaikki tonskan odottajat on kadonneet? Kiva olisi vähän kuulumisia kuulla.

T:Meriheppa 34+6 ja vika työpäivä :)

Vierailija
4/18 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta käydäänkö me merihepan kanssa vaan kaksinpuhelua?! Herätys muutkin tonskat, ja luulis sitä jo hiljakseen uusiakin ilmaantuvan joukon jatkoksi! Omasta puolestani ainakin toivotan myös kolmatta odottavat vantut mukaan!

Meriheppa, onnea äitiysloman johdosta :) Mulla on vieläkin auki, jatkuuko työt lokakuun jälkeen... Ilmeisesti, jos olen ymmärtänyt oikein, viranhaltija ei olisikaan vielä marraskuussa tulossa töihin, mutta eri asia on sitten, jatkavatko mun sijaisuutta vielä. Mäkään en sitten kuitenkaan olis kuin joulukuun alkuun saakka... Toisaalta en edes haluaisi jatkaa töissä, mutta toisaalta taas tuntuu, että mitä ihmettä mä sitten tekisin... No, eiköhän tuo selkiinny tässä jossain vaiheessa :)

Minityyppi on vissiin parkkerannu ittensä masussa vaihteeksi jotenkin "väärin päin" kun liikkeet on parina viime päivänä tuntuneet vaimeammin, kuin sitä ennen ;) Mutta onpa tuolla tyypillä tässä liki joka viikko ollutkin joku "väärinpäin päivä" ;) Potkii joko jonnekin tosi alas (=ei kiva) tai sitten jonnekin selkäpuolelle/ sisukaluihin tai jotain.

Mitään vauvatavaroita en tosiaan oo vieläkään esille ottanut, mutta eiköhän tässä vielä ole aikaa ;) Kaikkien sijaintikin on suht.koht. selvillä.

Sokerirasitukseenkin oon ens viikolla menossa, lähinnä mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää. Ainakin siellä saa tuntitolkulla kökkiä :/ Neuvolantäti viimeksi sanoi, että tuo olis hoidettava muistaakseni 24-28 rv, joten kun ite sain päättää ajan, päätin hoitaa senkin pois päiväjärjestyksestä mahdollisimman pian.

Nyt jään odottelemaan muita tonskia ;)

t.Ope ja minityyppi rv 24+1

Vierailija
5/18 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kurkkimaan kuulumisia, mutta aika hiljaista taitaa olla..? Muutama LA jo ihan lähellä tai ohi, mitkäs on tilanteet?

Meidän poika jo 3kk ja viikon, nimekseen sai Tomi Kalevi. :)

Elämä on jo vähän helpottanut alun tunnin välein heräämisistä on menty 2-5h tuniin.

Tulkaas nyt kertoo kuulumisia!

Bejpi, Tomi 3kk ja Eve 12/06

Vierailija
6/18 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mietin tänään, että pitäiskö taas nostella pinoa, jos vaikka joku sattuis muukin huomaamaan ;) Hiljaista tosiaan on, naamakirjasta sentään jotain kuulumisia voi välillä lueskella, mutta olisi se kiva tännekin saada vähän eloa!

Tänne ei mitään erityistä kuulu, maha kasvaa toivottavasti ainakin hyvin (viimeks oli sf-mitta tippunut keskikäyrän yläpuolelta alapuolelle ollen ihan sama, kuin Ainosta samoilla viikoilla), neuvola on taas torstaina, jolloin sit taas mittaillaan. Minityyppi asustaa vaan tuolla jossain tosi alhaalla ja pikkasen ihmetyttääkin, onko tyypillä siellä kaikki ok, tai ettei vaan haluis ulos liian aikasin... Lisäksi kun on tässä ihan viime aikoina välillä jotenkin ihmeellisesti "vihlonut" alapäästä :/ Ylimääräinen ultra & lääkäri olis 11.11. eli sinne saakka ajattelin ihmetellä jos mitään kummempaa ei ilmene, että kattoo sit tilannetta, miten pitkään jaksaa/ pystyy/ viittii käydä töissä vielä yms. Vähän alkanut tulla sellanen tunne, että tuskin olen töissä ihan loppumetreille asti. Ihan jo siksi, ettei oo reilua, että työpäivän jälkeen on ihan puhkipoikki, eikä suunnilleen jaksais kuin maata. Ja kun tämä sijaisuus nyt on vaan jokatapauksessa tällänen lyhyt pätkä.

Muuten mulle ei vielä ole oikein realisoitunut tää vauvan tulo, tikkua ristiin en oo sen eteen laittanut ;) Mitään isompia hankintoja ei nyt sentään ole tarpeen eikä tarkotus tehdä, kaikkea välttämätöntä ainakin löytynee Ainon jäljiltä, kun mm. vaatteet on kaikki "jossain" eli pois ei ole mitään laitettu. Jonkun vaan pitäis ne ensin etsiä ja pestä ja lajitella ja raivata niille jonnekin tilaa jne. Samoin pinnis on "lö-ydyksissä" mutta osina, turvakaukalo on Keravalla mun vanhempien luona varastossa jne... Että jos tyyppi päättää jostain syystä putkahtaa maailmaan suunnilleen päivänkään etuajassa, täällä ollaan "pulassa" tai sit on miehellä ja anopilla puuhaa muutamaks päiväks ;) Jos sitä sit äippälomalla jotain laittais... Vaikka joulukin on tässä vielä tulossa, että varmaan joulukuussa riittää tässä huushollissa ohjelmaa. Vielä jos syystä tai toisesta pitää levätä ja ottaa iisisti... Mä taidan kuvitella, että tämä olo jokatapauksessa jotenkin radikaalisti "kevenis" tms. kun jää äippälomalle, että sit on aikaa touhuta kaikkea... Vaikka se ei totta tosiaan taida ihan noin mennä missään olosuhteissa ;)

Nyt muutkin tonskat aktivoikaa itsenne hetkeksi tännekin välillä!!!

t. Ope rv kai n. 28+ ja Aino 3vee ja viikko

Vierailija
7/18 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan, toiselle palstalle olen vaan kirjoitellut kun täällä on niin hiljaista;) raskaus on mennyt hyvin ja tässä ihan huomaamatta kun esikoinen vie kaiken huomion..ja kohta on aloitettava 1-vuotis synttäreitä tytölle järjestämään=)

Huomenna neuvolalääkäri ja samalla tehdään ultra..välillä tuntuu ja miettii että onkohan kaikki hyvin kun niin paljon joutunut tyttöä nostelemaan ja välillä maha onkin supistuksessa monta minuuttia...onneksi ei kuitenkaan kipeitä supistuksia vielä ole ollut. Tällä viikolla olisi otettava sikainfluenssarokote ja pikkuhiljaa alan kallistua sen kannalle, eihän siitä haittaakaan voi olla. Eipä tarvi sitten jälkeenpäin harmitella kun en sitä ottanut.

Mmamma 28+1

Vierailija
8/18 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että Bejpi olit kaivanut pinoa taas vähän esille. Ja hienon nimen oli teidän poika saanut! Mites Auroran tilanne on? Siellä varmaan on jo vauva kainalossa?

Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa ja toivottavasti pysytäänkin vielä ensi tiistaihin asti, jolloin saan sikaflunssarokotteen. Sen jälkeen saa Pikkukaveri tulla ihan vapaasti :) Ei tosiaan huvittaisi sairastaa sitten pienen vauvan kanssa tuollaista tautia ja varsinkin sille pikkuiselle se olisi varmaan aika raju. Nythän sekin saisi rokotteen samalla.

Olo on pysynyt aika hyvänä, niin että sen puoleen ei ole mitään kiirettä. Kivuttomia suppareita on ollut koko ajan enemmän, mutta ei mitään sen kummempaa. Iltaisin olo on kyllä aika raskas ja tuskainen, mutta päivät sujuu aika kivasti. Liitos- ja selkäkivut on jääneet ihan kokonaan pois, niin että oikeastaan olo on vaan loppua kohti parantunut. Hassua.

Ope, mulla jäi kyllä kans kaikki valmistelut ihan viime tippaan. Ennen äippäloman alkua en ollut tehnyt juuri mitään… Vieläkin on jotain pikkuhommia tekemättä, niin kuin esim tuttipullot ja rintapumppu keittämättä. Sairaalakassin sain sentään pakattua viime viikolla kun neuvolantäti muistutti ;) Niin että onneksi meidän Kaveri ei ole tullut kovin ajoissa!

T:Meriheppa ja Pikkukaveri eräpäivän aattona

Vierailija
9/18 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos Auroran ja jennin perheitä saa onnitella? Mitä teille kuuluu? Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin!

-Q-

Vierailija
10/18 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö syntyi viime torstaina, eli 5.11! Synnytys oli yllättävän nopea, edellisesn pitkän kärvistelyn jälkeen. Supparit alkoivat yöllä yhdentoista jälkeen, neljän jälkeen oltiin sairaalassa ja puoli seitsemältä tyttö oli jo sylissä! Kaikki on lähtenyt menemään kivasti ja isosisko on intoa pullollaan toistaiseksi (ei antaisi vauvan yhtään olla rauhassa kun haluaa vaan hoitaa ja ottaa syliin).

T:Meriheppa, isosisko ja Pikkukaveri 5 päivää.

Vierailija
11/18 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein paljon onnea Merihepalle ja ihanaa vauvantuoksuista arkea! :)

Bejpi, Tomi 3,5kk ja Eve

Vierailija
12/18 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Merihepalle ja koko perheellekin toisen prinsessan johdosta!

t. Ope, Aino ja Minityyppi 30+

Vierailija
13/18 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestaan tulin Lyckaa varten tätä pinoa kaivelemaan, jottei tartteis ihan yksinään jupista ;) Ja voispa sitä joku muukin aktivoitua, tai jos vaikka uusia tonskailijoita saatais joukkoon mukaan!

Tässä just aamukampaa virittelin, enää 2 viikkoa ja 2 päivää töitä... Miehen mielestä kyllä voisin jäädä jo aiemmin pois (sen verran hullua menoa tuolla ko. koulussa) ja kun pätkätyötä tässä joka tapauksessa olen tekemässä, tuskin palaan kuitenkaan missään vaiheessa tuonne samaan paikkaan. Katotaan nyt sitten, olishan tässä joulun alla kotonakin kaikkea puuhaa, mutta saattaa olla, että omaa "saamattomuuttani" hengailen tuolla töissä sitten kuitenkin viralliseen ä-lomaan asti. Vaikka motivaatio onkin jo tyystin menetetty, jos sitä nyt alun perinkään on kauheesti ollut :)

Mennä viikolla olin koko-& painoarvioultrassa, ystävällinen terkka lähetti sinne oikeastaan vähän "varmuuden vuoksi", kun Aino oli silloin aikoinaan niin pieni, niin nyt syynätään, että tää tonska ymmärtäisi jo mahassa kasvaa kunnolla. Tällä haavaa näyttää kaveri kasvaneen, maha on isompi kuin Ainosta edes lopussa ja painoarvioksi lääkäri sai nyt 1800 g. Mittojen mukaan tonska olis jopa muutaman päivän viikkojaan edellä, eli siinä mielessä näyttää ihan hyvältä.

Muutenkaan ei mitään ihmeempää ole ollut, koko odotus on mennyt tässä jotenkin ihan "ohimennen" ja omakin olo on ihan hyvä. Toki sitä iltaisin työpäivän jälkeen on väsyksissä, mutta varmaan olisin ihan ilman raskauttakin =) Ja joku aika sitten luettiin lehdestä jostain tutkimuksesta, jonka mukaan närästys raskauden aikana olis merkki siitä, että lapsella on tuuhea tukka syntyessään. Sillä perusteella tästä kakkosesta on tulossa joku peikonpoika tai -tyttö :DD Tosin kyllä mulla oli ekassakin raskaudessa jonkin verran närästystä, mutta kaljupää tuo lapsi oli 2-vuotiaaksi asti... Että tiedä sitten, ehkä mä oon se säännön vahvistava poikkeus sitten tässä suhteessa :)

Huomenna olis taas neuvolakin. Pitänee mennä siis ajoissa nukkumaan, että ei verenpaine nouse liikaa :)

Toivottavasti tonska-pinoon saatais pikkuisen jotain henkeä vielä!!!

t. Ope & minityyppi rv 31+ (luultavasti)ja Aino 3v 1kk

Vierailija
14/18 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Ope, en olisi varmaan löytänyt pinoa ilman sua ;) Lupaan aktivoitua nyt kunnolla, jottet yksin höpise täällä...vaikka kohtahjan sinäkin katoat ja sitten mä täällä yksin huutelen :)

Oliko sulla muuten samat tuntemukset alkuraskaudessa kuin Ainon kanssa? Siis maha kasvoi samaan tahtiin j.n.e? Mua kun on alkanut mietityttää onko tuolla masussa sittenkään ketään kun mitään ei tunnu..siis ei liikkeitä vielä voi tuntuakkaan mutta edes kohdun kasvua en tällä kertaa tunne..siksi kutsumme tonskaa untuvaksi :) Omista viikoistani en varmaa tiedä, luulisin että 8-9...siksi en asiaa paljoa vielä huutelekkaan, kun pelottaa kamalasti tuo viikkojen vähyys.

Miutta pää pystyyn ja eteenpäin, eikös se näin mene? :)

Oliko,Ope sulla tai oikeastaan Ainolla mustasukkasuutta mahaasi kohtaan? Mun kaverin lapsi kun jo äitinsä mahaa inhosi (aika lupaavaa :) ) mutta sitten kun vauva tuli, oli oikein innoissaan uudesta hoidettavastaan, onneksi.

Voi kun osaisi jo nauttia tästä raskaudesta, sitä kun kauan odotettiin..no ehkä sen ultran jälkeen sitten :)

Mitens muuten Jenni, joko tonska syntyi?

Apua ajatukset harhailee kun samalla pitää katsoa telkkaria, palaan pikimmiten asiaan sillä nyt olen päättänyt aktivoitua täällä!

Tsemppiä odotuksiin!

Lycka ja "untuva"

Vierailija
15/18 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotus jatkuu edelleen hirveän väsymyksen vallassa ja nyt loppua kohden väsymys vain pahenee koska närästys on aivan tajutonta :( Eli eipä pahemmin öisin tule uni silmään vaikka mitä lääkettä olisi vetänyt napaan.

Jonkin verran ollaan myös oltu kipeinä mikä väsyttää entistä enemmän. Tällä hetkellä poden taas flunssaa..

Masussa kaikki menee edelleen hyvin. Poika on niin kova potkimaan vuorokauden ympäri ja mahaa heiluu puolelta toiselle :D

Eli aikas vilkas joulunihme on tulossa :)

Lääkärissäkin kävin ja siellä tsekattiin onko kaveri pääalaspäin ja niin oli onneksi. Vähän isompaa veikkaili lääkäri tästä meidän tonskasta mitä Milo oli syntyessään (3500g).

Täysin valmis olisin jo synnärille koska liitoskivut on ollut tosi kamalia tässä raskaudessa. Milon perässä juokseminen on ollut täyttä tuskaa ja iltaisin olen ollut ihan rikki.. Mies on joutunut hoitamaan kodin siivoukset ihan yksin, samaten koiranlenkitykset.

Mutta kaipa tässä täytyy sitekästi odottaa omaa vuoroaan vain. Lääkäri oli sitä mieltä ettei tämä ainakaan ennen la:ta synny :)

Vilkutuksia kaikille ja yritän tässä vielä aktivoitua kirjoittelemaan useammin että saataisiin pinoon eloa :)

Hermione ja Baby-J rv 34+6 ja Milo 2v9kk

Vierailija
16/18 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lycka teretulemast joukkoon!

Ööh, mitähän kaikkea tässänyt raportoisi. No, aamulla oli neuvola ja kaikki kutakuinkin kunnossa, mitä nyt paineet ehkäpä aavistuksen koholla ja tyyppi luonnollisesti edelleen väärinpäin. 11 aamua töitä jäljellä!

Lyckan kysymyksiin jotakin vastauksia... Kyllä tää toisen odotus on mennyt niin äkkiä, ettei oikein mukana meinaa pysyä! Siis oikeesti, mä en voi tajuta että parin viikon päästä alkaa virallisesti jo ä-loma!

Maha kyllä kasvoi alussa vauhdikkaammin kuin ekassa raskaudessa, tai ainakin aiemmin alkoi näkyä jotain mahaa... Meillä tää tonska oli periaatteessa aika ylläri, tärppi tuli ekasta kierrosta ilman pillereitä, ja sekin oli tietyllä tavalla "vahinko". Ajatus ei ollut mitenkään tonskaa sen enepää "yrittää", vaan ennemminkin tulee jos on tullakseen, mutta tosissaan ei uskottu kumpikaan ihan näin nopsaan toimintaan. Muutaman kerran mulla oli alkuraskudesta, joskus ennen rv 10 tai 11 sellasta ihme verenvuotoakin, että oli varma jo että se siitä. Koskaan ei kuitenkaan selvinny mistä moinen, vaikka taisin kai ainakin kerran käydä lääkärissäkin sen vuoksi. Esikoisen odotuksessa ei ollu moista. Muuten en kyllä muista kummastakaan mitään sen ihmeempiä "tuntemuksia" alkuvaiheessa. Paitsi Ainosta ei ollut oikein ollenkaan pahoinvointia tms, mutta nyt oli aika pitkään sellasta melko voimakasta "ällötystä", ettei oikeen mikään ruoka maistunut jne.

Vasta nyt viime aikoina Aino on välillä itsekin ihan spontaanisti ottanut puheeksi vauvan, joka on äidin masussa. Tosin yleensä lopputulos on se, että Ainokin on pieni vauva, siis omien sanojensa mukaan :/ Lähinnä tuo lapsukainen vaan varmistelee ja kyselee, että "onko siellä masussa vauva" tai jotain vastaavaa. Siitä ei vielä ole ollut kyselyitä, että milloin se vauva oikein syntyy tms. Mitään mustasukkasuutta en oo kyllä havainnut. Tiedä sitten, kun aletaan ottaa vauvakamoja esille, tai kun pinnasänky kootaan meidän makkariin... Jotenkin villisti veikkaan, että joku muukin pikkuihminen ilmoittaa siinä vaiheessa halustaan nukkua meidän makkarissa ;)

Nyt tuli höpistyä kylliksi tällä erää, jos hetkeksi jaksais vielä ryhtyä silittämään...

Kiva saada hieman eloa tännekin!

t. Ope rv 32

Vierailija
17/18 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka eipä tänne mitään uutta auringon alla, joskaan en ole kyllä sitä aurinkoa nähnyt moneen viikkoon... Sammunu vissiin kokonaan :)

Navan allakaan ei kai liene mitään uutta, kaveri tuntuis edelleen majailevan väärinpäin :( Tarttis ihan mielenkiinnosta selvittää, kun kuulin että näitä väärinpäinolevia on mahdollista avittaa akupunktiolla kääntymään... Että keksikääs pari hyvää hakusanaa millä googlettaa.

Viikko on enää töitä jaljellä, äkkiä tää aika tässä menee!

Kuulumisia saa muutkin kirjoitella, vaikkei mitään kuuluiskaan ;)

t. Ope & minityyppi rv varmaan jotain 33 + Aino

Vierailija
18/18 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tonskia kovin ilmoittautunut, ja Meriheppa sekä Jennikin ovat jo jakaantuneet :( Taitaa hyytyä koko tonska-porukka ja pino.

No, kirjoitanpa nyt kumminkin jonkun rivin, vaikka ei mulle edelleenkään ihmeempää kuulu. Pikkasen meinaa jo "hirvittää" kun tajuaa miten vähän tässä oikeestaan on aikaa jäljellä! Mutta paremoi kun ei liikoja mieti etukäteen, eletään päivä kerrallaan :) Että eiköhän tässä selvitä, luulisin.

Nyt olen vaan viime päivinä alkanut miettiä, miten Ainolle juttelisin vielä siitä, että kun vauva syntyy, menee äiti sitä sairaalaan synnyttämään ja Aino on sitten iskän / isovanhempien kanssa kotona. No, eiköhän me selvitä, vaikka varmaan voi äiti-ikävä iskeä, kun neiti huomaa, että siinä kumminkin parhaassakin tapauksessa varmaan pari päivää ja yötä vierähtää... Eka synnytyshän mulla käynnistettiin, joten en yhtään osaa vielä ajatella, että miten tällä kertaa homma lähtee alkuun. Toivottavasti ei kuintekaan mitään keskellä yötä tarvii lähteä yhtään minnekään!

Tyyppi on mahassa edelleen väärinpäin, mutta näyttäis kumminkin kasvaneen ihan "säädetyissä rajoissa", kun sitä on ultrassa kateltu. Neuvola on torstaina, ja silloin varmaan puhutaan kääntämisestä. Ens maanantaille sain ajan akupunktiolääkärille, jossa kans on kuulemma "käännöksiä" silloin tällöin tehty.

Jouluakin tässä tarviis vähän laitella, että se löytäisi tänne meillekin :) Jotain sapuskaa yms ja siivota täällä tarttis aina ja ikuisesti, olkoon joulu taikka juhannus =)

Ehkä joku mun jaaritteluja käy joskus lukemassa, vaikka kirjoittelijoita ei näköjään enää muita olekaan... :/

t. Ope rv 35+5