Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaessasi ruokaa

Vierailija
07.09.2009 |

satsaatko hintaan vai laatuun? Eli toisin sanoen ostat halpaa, mutta keinotekoista lihaa.. Taikka ostat kallista, joka on 100% lihaa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

makkaraa mies grillaa itselleen muutaman kerran kesässä, ja ehkä 10 kertaa vuodessa syömme makkarakeittoa/-kastiketta ja makkara on campingia (miehen grillimakkarat jotain muuta, en tiedä mitä)

Liha on kokolihaa, jos jauhelihaa niin naudan paistijauhelihaa (paitsi kaalilaatikkoon nauta-sika jauhelihaa)

Kalaa kerran viikossa, yleensä kuhaa (itse/sukulaisten pyytämää) silloin kun sitä ei ole niin lohta tai silakkaa.

Lihaa syömme pari kertaa viikossa ja kalaa kerran, muuten kasviruokaa. Ruoka tehdään yleensä alusta alkaen itse, pakasteesta ostamme toisinaan erilaisia vihannespusseja (esim. wok) ja kiireeessä jopa valmiita kasvispihvejä ja pakasteperunamuusia.

Vierailija
22/37 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tehdään maksalaatikkoa, maksakastiketta, maksamakkaraa. Myydään rafloihin, kouluihin.

Itse ostan maksaa kaupasta, enkä ole ainoa!!! :D

Samoin kielet, sydämet menee myyntiin sellasenaan.

Minäkin olen ruokatehtaassa töissä eikä lihapullat ole mistään jätteestä valmistettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatuun satsaan sen verran kun kukkaro antaa myöten. Tosin riippuu asioista, esim. ostamme kallista leipää ja juustoa, mutta halvimmat (kuivatut) mausteyrtit ja (maustamattomat) jogurtit.

Vierailija
24/37 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tuskin makkaroihinkaan laitetaan.

Vierailija
25/37 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalkkunarullaa = kauheaa keinotekoista "lihaa" / Jännettä

keinotekoisia grillikebakoita jotka ei olekaan lihaa vaan jotakin lihaseosta

lastenmakkaroita eli jauhomakkaroita

kaupan lihapullia..

Vierailija
26/37 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen miettinytkin että onko outoa kun pääosin panostan mielestäni terveelliseen (mutta usein myös edulliseen) ruokaan, ja sitten välillä kuitenkin grillataan b-luokan makkaraa, syödään sipsejä ja itse "herkuttelen" joskus töissä mikroaterioilla.

Eli kohtuus kaikessa, niin ruoan epäterveellisyydessä kuin hinnassakin.

Makkarat meidän perheessä syödään makkaroina ja liha lihana. Minusta on ihan ok syödä makkaraan mössättyä kamaraa ja jänteitä kunhan makkara maistuu hyvältä ja on sinänsä syötäväksi kelpaavaa. Ei sitä makkaraa sitten joka viikko vedellä.

Vierailija
27/37 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varmaan jonkun mielestä on sitten ihan ok syödä sitä nahkaa ruokansa seassa...

itse söisin ennemmin vaikka ihan valkoista vehnäjauhoa makkaran seassa, kuin nahkaa.

Vierailija
28/37 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

satsaatko hintaan vai laatuun? Eli toisin sanoen ostat halpaa, mutta keinotekoista lihaa.. Taikka ostat kallista, joka on 100% lihaa?

Lihaa en tosin kasvissyöjänä osta, mutta muissakin tuotteissa ostain aina laatua = luomua, enkä koskaan katso hintaa. Onneksi ei tarvitsekaan ajatella niin hintaa, koska rahat riittävät parempaan laatuunkin hyvin. Tottakai haluan mahdollisimman maistuvaa ruokaa ja sitä ei saa halvoista raaka-aineista (noin pääsääntöisesti).

Vierailija
29/37 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihaeineksiä. ostan mieluiten laadukkaita elintarvikkeita, mahdollisimman käsittelemättömiä. Koska syömme kasvis- ja kalapainotteisesti, on varaa syödä hyvin ja samalla suht edullisesti. Lihaa syömme niukahkosti, jauhelihan ostan vähärasvaisena paistijauhelihana tai sitten syömme suikaleita tms. Mitään paisteja tai pihvejä en yleensä laittele. Ei ole oikein varaa ja toisaalta punaista lihaa pitäisi syödä niukalti terveydellisistä syistä.

Vierailija
30/37 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvispainotteista ruokaa syödään, ja sillon kun syödään lihaa/kanaa/kalaa ostetaan marinoimatonta ja laadukasta kokolihaa. Esim. kalan taas ostan kokonaisena ja fileroin itse, siinäkin säästää.

Vierailija
31/37 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein pari häränsiivuakin jotka yli 5 e/kpl.

Mies perustelee sillä että eipä sillä rahalla ravintolassa syö, kun se kuitenkin peittoaa ravintola-annoksen mennen tullen.

Vierailija
32/37 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei erota sisäelimiä sisäloisista! Olisi kannattanut käydä edes se ammattikoulu. Siellä olisi opetettu tämäkin asia.

Vierailija
33/37 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotuksena siis absoluuttisesti edullisimmasta. Vaihtelen eri ketjujen ja kaupparyhmien kauppoja jotta saan perheen ruokavalioon vaihtelua niin että silti pääsääntöisesti ostan sitä mikä on missäkin tarjouksessa.

Esim. S-marketissa voi olla sama juttu tarjouksessa monta kuukautta, ja siihenhän kyllästyisi pian. Kun välillä käy K-supermarketissa ostamassa ihan eri asioita tarjouksessa, ja sitten taas jossain vaikka Euromarketissa hakemassa sitä mikä siellä on tarjouksessa, niin ei edes huomaa syövänsä pelkkää tarjousruokaa.

Vierailija
34/37 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan sitä missä on korkein lihapitoisuus..

Vierailija
35/37 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on siinä nahan ja lihan välissä.

Vierailija
36/37 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisäelintä ihan muutenkin, joten mitä painaa, jos sitä makkarassa/nakissa on?

Päiväkodeissa ja kouluissa ne on todellakin sitä halvinta mahdollista, joten älkää piipittäkö! Elossa ollaan kaikki siitä huolimatta.

Jos nälkää nähtäis, syötäis rottiakin.

Vierailija
37/37 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tilanne on nyt se ettei ruoasta tarvitse säästää, joskus opiskeluaikoina tuli syötyä paljon edullisia ruokia kuten ranskalaisia ja nakkeja, makaronia joka muodossa (jopa pelkästään ketsupin kera)... Nykyään ostan enemmän laatu- ja terveysasioita ajatellen esim. täyslihaa, marinoimattomana.

elintarvikkeissa suosin niin pitkälle suomalaista kun on järkevää. Järkevyyden raja menee siinä että talvella en ostele suomessa kasvatettuja tomaatteja koska ne eivät ole aurinkoa nähneetkään vaan ovat ekologisesti aika kehno juttu kasvattaa kasvihuoneissa. vähennän tuolloin tomaatin käyttöä tai syön muutaman lentokoneella lennätetyn tomaatin sieltä missä aurinko paistaa.

Luomua valitsen aina kun on tarjolla (meillä melko heikot valikoimat tai pitäisi hakea kaukaa mikä ei ole hyvä sekään).

Itse pyrin tekemään ruoat niin pitkälti kuin kerkeän, esim. leipää en jaksa leipoa mutta lämpimät ruoat teen itse kunnon raaka-aineista esim. lihapullat. Meillä ei lapset valmiita ostettuja syökään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi