Näkeekö facebookissa kuka on käynyt katsomassa omaa listauskuvaa?
Profiilia ei taida edes nähdä jos ei ole kirjattu kaveriksi? Mietin vaan uskallanko käydä päivittäin kuolaamassa ihastukseni kuvaa...?
Kommentit (17)
Kyse voi olla siitä että teillä on listattuna sama opiskelupaikka (vaikka siinä olisikin vuosikymmenen ero), sama työpaikka (tai hänellä on sama työpaikka kun jollain tuttavallasi), sama asuinpaikka tmv.
Että jatka samaan malliin ;). Se on juuri fb:n idea, että siellä voi urkkia, jos siis antaa siihen mahdollisuuden. Monella on suljettu profiili eikä nää kun kuvan ja ehkä kaverit.
Eli urkkii profiiliin laittamastasi sähköpostista, löytyykö kontakteja. Itseäni ärsyttää, koska teen toiminimellä töitä ja työsähköpostit tulevat samaa laatikkoon kuin yksityisetkin, eikä huvita pätkääkään lisäillä jotain työkontakteja FB-kavereiksi. Kaveriehdotuksista pitää sitten klikkailla niitä jatkuvasti pois.
Toiset kertoo ihan kaiken elämästään, julkaisee kuvat häistä hautajaisiin ja kuka tahansa voi lukea. Ja helposti eksyy jonkun toisen kaverin kautta avoimille sivuille. Kertoo ehkä katsojasta, mutta fb ruokkii kyttäystä, jos siihen antaa mahdollisuuden. Näin.
Eli urkkii profiiliin laittamastasi sähköpostista, löytyykö kontakteja..
kun mitään yhteistä ei todellakaan ole! sepä se...
Ei kuuluta mihinkään samaan ryhmään, ei olla listattu samoja kouluja, ei asuta edes samassa maassa, ei yhtään yhteistä kaverfia. Kyllähän minä hänet tunnistin mutta mitään yhteistä ei tod ollut mistä fb olisi meidät yhdistänyt. Voiko olla sattumaa?
Kyllä fb ehdottaa minulle toistuvasti jotain kiinalaista miestäkin eikä meilläkään ole mitään yhteistä! :)
kaveriksi naista, jonka kanssa ainoa yhteys on ollut Huutis-kauppa. Eli ostin häneltä lastenvaatteita ja kävimme yahoon välityksellä sähkpostivaihtoa. Hänellä on erittäin harvinainen ja erikoinen nimi. Tunnistin oitis kun ehdotti kaveriksi.
Juu ei tarvitse asua Porvoossa jotta näin kävisi. Uskomatonta, miten naiiveja ihmisiä vielä on, että joku ei tajua, että ihmisen sähköinen jalanjälki näkyy uskomattoman pitkälle...
Siis yleensä kone ehdottaa kaveriksi puoli tuttuja, samat nimet sielä pyörivät päivästä toiseen, joita kaveriksi kone ehdottaa, ei niitä summan mutikassa tule. Suurimman osan kyllä tunnistan, harvoin sinne tulee ihan vieras nimi.
Virnuile vaan, mutta näin se menee. Mitään muuta linkkiä minulla ei näihin työkontakteihin ole, ei yhteisiä tuttuja, ei käytyjä kouluja tai työpaikkoja (ylläri, nämä henkilöt ovat yleensä aivan muista maista/maanosista). Ainoastaan nämä sähköpostit, jotka on lähetetty profiilissani olevasta sähköpostiosoitteesta. Haluatko ehdottaa jotain toista teoriaa, joka selittäisi tämän?
Mutta sitten hänellä saattaa olla kaverina kaverini kavereita. Yleensä tällaiset, joita se on ehdottanut, ovat uusia FB:n käyttäjiä, joilla on hyvin vähän kavereita.
Uskomatonta, miten naiiveja ihmisiä vielä on, että joku ei tajua, että ihmisen sähköinen jalanjälki näkyy uskomattoman pitkälle...
Tottakai jälki jää joka paikkaan missä käy tai mitä tekee... Mutta että fb lukee jo av-mammojen sähköpostitkin ;)
juttua on tästäkin ollut, että pystyt katsomaan kaverin kaverin kuvia, mikäli oma kaverisi kommentoi kaverinsa kuvia...tämä pätee myös toisin päin, eli sinun kuvia pystyvät katsomaan omien kaveriesi kaverit, jos oma kaverisi kommentoi sinun kuviasi. Tämä on niin tyhmää...albumien yksityisyysasetuksetkaan eivät tähän ilmeisestikään auta...
Uskomatonta, miten naiiveja ihmisiä vielä on, että joku ei tajua, että ihmisen sähköinen jalanjälki näkyy uskomattoman pitkälle...
Mutta että fb lukee jo av-mammojen sähköpostitkin ;)
ainoastaan sen keneltä ja kenelle niitä tulee / menee ja yhdistää samoihin osoitteisiin noita fb.ssa on. Ainakin jo on yahoon posti, koska yahoo ja fb ovat samaa
ehdottaa kaveriks tyyppejä, jotka on mulla mese-kavereina. Mesessä mulla on osotteena hotmail ja fb:ssa yahoo. Nuo tyypit ei edes tiedä mun sukunimee eikä kaikki edes etunimee, joten eivät oikein voi silläkään mua etsiä. Yhteistä meillä ei ole mitään muuta kuin vaihdetut meseosotteet, joka mulla siis eri kuin fb:ssa. Välillä oli jo aika pelottavaa, kun fb ehdotti kaveriks ihmistä jonka kanssa olin käyny joskus vuosi aiemmin parilla treffeillä ja olin jo poistanu sen tyypin mesestä eikä se tienny mun sukunimee. Fb:ssa olevaa s-postiosotetta en ollu sille koskaan antanu.
Mä olen ihmetellyt joskus sitä, miten facebook ehdottaa kaveriksi sellaista ihmistä, jonka kanssa minulla ei ole edes yhteisiä kavereita. saatan kuitenin itse tietää tyypin, joten hän myös luultavimmin minut. Olen tullut siihen tulokseen, että tämä ihminen on ehkä usein käynyt katsomassa minun profiilia (ei näyt kokonaan) ja näin kone ehdottaa häntä ystäväkseni. Kaukaa haettu idea, mutta en ole muutakaan selitystä keksinyt...?