Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täysin hyväksikäytettykö?

Vierailija
07.09.2009 |

Mieheni on aika huono rahankäytössä ja pakollisten yhteisten menojen jälkeen tuhlaa heti parissa päivässä omat koko kuun käyttörahansa.

Itse olen säästäväisempi ja minulla on aina hieman rahaa tilillä.

Mieheni on nyt jo pidemmän aikaa lainallut minulta kuukauden mittaa rahaa ja siten on maksanut seuraavast palkasta takaisin. Tämä on nyt kuitenkin johtanut siihen, että mieheni on tavallaa luupissa eli joutuu jo heti lainaamaan minulta uudelleen kun kaikki rhat menevät hänen maksaessaan minulle edellisen kuukauden velkoja.

Jos en halua miehelleni lainata painostaa hän minua monen päivän ajan, yleensä niin kauan kun murrun. Nyt mukaan on tullut jo huutaminen jos en heti suostu. Hän syyllistää minua ja muutenkin elämä kotona on todella ahdistavaa ellen hänelle rahoja anna.

Alan olla jo niin kyllästynyt tilanteeseen, että harkitsen eroa. Ajattelin nyt vielä kysyä hieman muiden mielipiteitä siitä, että jatkaisitteko te tällaisessa suhteessa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutulla oli ihan samanlainen tilanne.

Mies tienas 3 krt enemmän ja silti aina mentiin vaimon autolla, vaimon bensoilla. Kaupassa mies keräs kaikki kärryyn ja kassalla, meni sujuvasti pakkaamaan. Vaimo yritti puhua asiaa muutaman kerran, mutta mies kerran humalassa sanoi hän on niin hyvä mies, että kyllä vaimon pitää hänet syöttää ja juottaa.

Jos homma jatkuu, ihan oikeesti, lähde vetää. Mikäli sulla ei ole tarpeeksi rahaa elättää häntä. Miehesi käyttää sua hyväksi rahallisesti ja sä hyväksyt sen.

Tai sitten mene esim pariterapiaan, tai puhu jonkun tutun kanssa, esim juttele asiasta miehesi kanssa ja sitten jos homma ei etene, kutsukaa yhteinen tuttavapariskunta kylään ja kysykää mitä mieltä he ovat tästä. Muista kertoa tästä ennen vieraitten tulemista miehellesi. Jos menee pupu pöksyihin, silloin miehesi itsekin tietää mikä on homman nimi.

Vierailija
22/23 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamenot ovat yhteisiä menoja. Ei avioliitossa lasketa montako lihapiirakkaa toinen söi tai oliko niitä parempia jogurtteja vain yksi ja se varattu toiselle teistä. Minun mielestäni naurettavaa että teillä erotellaan minun ruoat ja sinun ruoat.

AP, minä ehdotan että perustatte yhteisen tilin (jollei teillä sellaista jo ole) ja siirrätte sinne kumpikin oman palkkanne. Sieltä sitten maksatte kaikki laskut, kuten vuokran, sähkön, vesilaskun, televisioluvan, ruokamenot. Ja jos rahaa on kuun lopussa jäljellä, jaatte ne puoliksi omille tileillenne. Eli yli jääneistä tulee teidän molempien omien menojen rahoja.

Ja jos miehelläsi tuntuu olevan löyhä moraali ja kalja maistuu niin näin aluksi ehdotan että miehelle ei anneta yhteiseen tiliin käyttöoikeutta lainkaan, jottei sitten käytä tiliä pankkikortin avulla kapakassa ryyppäämiseen. Ja jotta miehesi suostuisi tähän järjestelyyn voitte sopia että sinä lahjoitat miehellesi tässä kuussa esim 200 euroa omistasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin kyllä ihan hyvällä! Siis että avaudu tänne, niin näet itsekin, miten outo miehesi on! Epäilin sinua ositain provoksi - tai sitten tuo meno voi olla normaalia 17-vuotiailla... Omassakin miehessä vähän tuollaista narsistista piirrettä. Me harjoiteltiin tuota omat tilit ja taloustili, oppi sitten rahankäytön. Asuntolainaa ottaessa siirryttiin yhteen yhteiseen tiliin. Nyt mies tienaa mua reilut 3 kertaa enemmän, joten saa harrastella antiikkisia mootoripyöriään. Itse en törsää itseeni tuollaisia summia. Jos mies tienais mua vähempi, niin en tiedä miten meillä menisi... Mun mielestä kaljoittelu tai muu ryyppääminen ei sovi PERHE-elämään...

Pahoittelen jos vuodatukseni jotenkin sinua ärsyttävät, mutta ymmärrät varmaan ettei näitä nyt ihan kaikille läheisille ja kavereille kerrota. Täällä pystyn nyt keskustelemaan ja saaman muiden ihmisten näkökulmaa asioihin ilman että täytyy kohdata neuvojia päivästä päivään livenä tämän jälkeen. Väillä tuntuu, että oma ymmärrys heikkenee, kun joku (jota vielä rakastat)jankuttaa tiettyjä asioita ja painostaa päivästä toiseen. Tietenkin jo omassa päässäkin on alknut valjeta, että tämä ei ole ihan ok mutta ihminen aina epäilee itseään ja siinä saattaa hämärtyä se raja mitä toisen edestä pitää tehdä ja mitä ei.