Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6. viikko alkaa

07.09.2009 |

Mukana juoksee:

massukka

rapakunto

Navettahuivi

mustikka

Aava

Kerttuli

lilliputti

hilperina

Paritonsukka2

Karmiini79

helmi14

Ronjamanteli

Viivi09 ja malvina hu-huu oletteko mukana?

Ei kai se haittaa vaikkei alkuperäisessä aikataulusa pysykkään, minkäpä niille sairastumisille ja muille voi, pääasia että juoksu jatkuu kun on kunnossa, vai mitäs olette mieltä? Että kaykää ihmeessä kirjoittelemassa täällä vaikka otsikko viikkoja luetteleekin ja jos oma viikko onkin jotain muuta. Aloitettiinhan me kaikki yhtä aikaa ja yhdessä jatketaan! Tavoite on kaikilla sama kuitenkin :)

Tsemppiä kaikille! Lisäillään jos joku puuttuu...

mustikka

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärr ja murr, meni tuo otsikko vähän poskelleen, mutta jospa te hoksaisitte tämän. En saanut muokattua otsikkoa enää julkaisun jälkeen.

Mustikka

Vierailija
2/21 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teki tiukkaa ensimmäiset 10min, tuntui siltä, ettei millään jaksa. Sitten alkoi taas tuntua paremmalta ja olis voinut jaktaa vielä kauemminkin. Yritän kuitenkin pysyä maltillisesti ohjelman rajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin taas juoksut 1,5 viikon tauon jälkeen ja olen ällistynyt kuinka hyvältä juokseminen tuntui. Luulin, että ei tule mitään kun on taukoa ollut niin pitkään ja heti suoraan 15 min juoksu edessä, mutta juokseminen tuntui paremmalta kuin koskaan. En edes puuskuttanut paljon ja missään vaiheessa ei tuntunut, etten jaksaisi. Olen kyllä ihmeissäni. Jalkakivut on paremmalla mallilla ja aavistuksen vain tuntui toisessa jalassa kipua. Uskalsin kuitenkin lähteä kun tämä 5. viikon ohjelma (mitä minä siis menen nyt) oli helpomman oloinen. Täytyy vain toivoa, ettei kivut palaa. Perässä siis tullaan. Hyvä tunne kyllä antoi taas intoa jatkaa harjoituksia, vaikka lenkille lähteminen tuntuikin ikävältä ajatukselta.

Vierailija
4/21 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk-seudun matkanmittausvinkistä. Kävin tuolla pk-seudun ulkoilukartta sivuilla ja todellakin oli helppokäyttöinen mtakanmittaussysteemi. Huomasinkin mitatessani, että vauhti on mulla ainakin huomattavasti hitaampi kuin joillakin teistä, sillä tän päivän 15 min juoksulle matkaa kertyi vain n. 1700m. Mutta jospa se vauhtikin jossain vaiheessa lisääntyisi kun saa enemmän kuntoa alle.

Vierailija
5/21 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille tällä viikolla 5km tavoitetta yrittäville. Itse mittailin viikonloppua varten jo vitosen lenkkiä näin alustavasti.

Tänään ajattelin vetäistä tuon keskiviikon juoksun, eli 12+12 minuuttia. Jos juoksu kulkee hyvin niin katson vasta kelloa kun olen takaisin kotona. Viime kerralla (perjantaina) juoksu sujui kuin unelma, nyt vähän jännittää että onkos tänään vuorossa se kolikon kääntöpuoli. No, tulen huomenna varmaan raportoimaan miten juoksu meni. Minulla on tapana lähteä lenkille pimeän tullen kun saa ensin lapset nukkumaan. Viimeksi loppumatkan satoi kaatamalla vettä, mutta se oli oikeastaan aika jännä kokemus. Saas nähdä että kastuuko sitä myös tänään, kun on vähän epävakaisen näköistä ulkona.

*k*

Vierailija
6/21 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkki tuli taas tehtyä, ei ollut yhtä helppoa kuin viimeksi, muttei nyt aivan tuskaistakaan. Päivän tavoite oli 12+12 minuuttia, mutta juoksin kelloon katsomatta "sopivan" lenkin, joka oli tasan 30 min. ja kartalta mitattuna 4,3km. Hieman hiljaisempi vauhti kuin viimeksi, mutta "eihän se matka tapa, vaan se vauhti", joten hitaasti hyvä tulee.

Nyt iltapalalle ja nukkumaan!

Vierailija
7/21 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt pysytellä vauhdissa mukana, samaa viikkoa juoksen eli vko6 on nyt menossa. Vaihtelen päivien ohjelmaa sen mukaan miten ennätän. Eilen kävin sienessä joten vaihdoin eiliselle 30min kävelyn. Tänään olisi tarkoitus juosta. Sunnuntaina kävin pitkästä aikaa 2h ratsastamassa, oli aikamoista rääkkiä reisille. Maanantainen juoksu oli rankempaa. Eilen erehdyin sitten vielä jumppaamaan reisi-peppu-jumppaa joten nyt reidet onkin ihan tulessa. Mitenköhän tämän päiväinen muskarireissu onnistuu :-) Sekin on aikamoista jumppaa miltei 7kk ikäisen ja 9kg painoisen kanssa.

Juoksette kyllä tosi lujaa!! Minä mittasin Karttapaikalla, että 20min juoksu oli matkana n. 2,4km. Tässä vaiheessa vielä 5km tuntuu tosi utopistiselta. Sykkeet olen juostessa pyrkinyt pitämään alle 85% maksimisykkeestä. Nyt nuhaisena kyllä pyrkii helposti nousemaan.

Muistakaa kaikki flunssaiset hitaasti aloittaa ettei tule mitään uusintatauteja, sydänlihakseen tms. Sikainfluenssaan ei perusterveet kuole, noihin jälkitauteihin voi kuollakin.

Vierailija
8/21 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maanantainen 15 minuutin juoksu oli iloittelua niin tämä tämänpäiväinen 20 minuuttia oli kyllä aikamoinen väkisin puristettu juoksu. Ihan kamalaa ja meinasi jo usko loppua. Kummallista miten voi noin vaihdella vai onko se sitten vaan se lisä 5 min niin paha? Jokohan tuli raja vastaan? Matkaa juoksulle tuli 2500m eli aika samoissa vauhdeissa mennään Hilperina!

Vierailija
9/21 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä nyt niin mahdottoman kovaa juokse - jos tuosta edellisestä juoksusta laskee 20 minuutin juoksumatkan, niin se on minulla 2.86 km. ELi ei paljoa eroa teidän matkoistanne.

Ja ehkä eniten sen vuoksi että minulla on mahdottoman pitkät jalat!

*karmiini*

Vierailija
10/21 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastan kaikki (pk-seudun) juoksukoululaiset 27.9. Helsingissä Pirkkolan/keskuspuiston maastossa juostavaan Pääkaupunkijuoksuun. Matka on 1/4 maraton eli 10,5 km, mutta EI OLE MIKÄÄN HÄPEÄ jos ei jaksa koko matkaa juosta, vaan jokainen etenee oman jaksamisensa mukaan, vaikka osan matkaa kävellen. Tapahtumassa on paljon hyvää juoksuseuraa ja saa numerolapun rintaansa!

Katsoin viime vuoden tuloksia ja naistensarjassa (n. 200 osallistujaa) tuolla matkalla keskikasti juoksi matkan 1.08,00 tahtiin ja viimeiset tulivat maaliin 1.49,55 joten ei sielä varmastikaan viimeiseksi jää jos jaksaa yhtään juosta!

http://paakaupunkijuoksu.viipurinurheilijat.fi/index.html

Aikaa harjoitteluun on vielä 2,5 viikkoa ja juoksukoulun aikataulun mukaan silloin pitäisi kunnon riittää 6km juoksuun. Mutta eiväthän maratoonaritkaan treenaa koko matkaa, joten kyllä 6km juoksukunnolla voi hyvinkin jaksaa tapahtumassa juosta vaikka sen koko 10,5km matkan.

Lähdetkö mukaan ylittämään itsesi?

*k*

Vierailija
11/21 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haaste taitaa olla mulle vielä liian kova pala. Muuten lähtisin, mutta tulee kyllä liian pian. En usko, että kunto riittää millään. Jos myöhemmin tulee jotain vastaavia niin voinpa lähteäkin. Tuo on kuitenkin matkana 4 kertaa se mitä tällä hetkellä juoksen ja tuo neljäsosakin on aika tuskaa vielä.

Vierailija
12/21 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 6. viikko juostu. Mittailin tässä reittivaihtoehtoja ja mietin missä sen vitosen juoksis. Juoksut on tuntuneet tosi hyvältä. Maanantaina juoksin vahingossa 12+12 kun ohjeessa ois ollutkin 9+9. Siis muistin väärin, kun en ihan just ollu ohjetta lukenu.

Musta ois tosi kiva osallistua johonkin juoksutapahtumaan, mut tonne on kyllä ihan liian pitkästi matkaa täältä pohjosesta :) Mut ens vuonna ainakin popmaraton vuokatissa kutsuu, se on mun tavoite (puolikas, ei kokonainen).

Sain sykemittariinkin patterin ja on kyllä kiva vaihteeksi kun näkee sykkeen. Ja siitä sykkeestä on niin kiva seurata kehitystäkin.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja kivoja juoksulenkkejä!

Mustikka

Vierailija
13/21 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. viikkoa siis täällä mennään ja tänään oli vuorossa taas 15 min juoksu. Tuntui taas hyvältä ja vauhtiakin oli aikaisempaa enemmän kun matkaa kertyi n. 2200m (maanantaina 1800m). Tiedä mikä sitten oikein tökki keskiviikkona kun ei oikein kulkenut. Nyt oli taas vähän viileämpi ilma kuin keskiviikkona ja hengittäminen tuntui helpommalta. Jospa se taas tästä.

Vierailija
14/21 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juoksu 15min ja 2,2km tuli siitä eilen. Hyvälle tuntui! Ilma oli tosiaan illalla viilee ja just sopiva juoksemiseen.

Askelta eteenpäin.

Aava

Vierailija
15/21 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka päiviä on jouduttukin tällä viikolla siirtämään. Täytyy ensi viikolla jättää joku vapaapäivä pois.

Vierailija
16/21 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli suunnitelmissa tehdä aamupäivällä, mutta mies ei ole vielä kotiutunut kyläilyreissulta (p##**"#¤!) joten jäi tekemättä. Selkäkin on jotenkin jumissa ja tämä yh:n leikkiminen käy kunnolle joten saa nähdä jaksaako sitä lenkkiä enää iltasella vetäistä...

Vierailija
17/21 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin onnellinen:)Olen ollut flunssassa, enkä keskiviikon juoksun jälkeen ollut tehnyt mitään. En kuitenkaan voinut vastustaa kiusausta tänään ja niinpä lähdin kokeilemaan. Tuntui yllättävän hyvältä. Edes alussa ei ollut sitä tahmeutta, mitä tavallisesti on. Vauhtini oli tosi rauhallista, mutta oli kyllä voittajafiilis, kun sain matkan taitettua. Tästä vain reippaasti sit eteenpäin...(toivottavasti tauti ei tästä pahene..)Niin, ja aikaa mulla meni 35min.

Vierailija
18/21 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu Helmi ja tsemppiä muillekin 5km tänään juokseville!

Ensi viikolla toivottavasti perässä.

Vierailija
19/21 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten 5km juoksu takana! Tai oikeastaan siitä tuli 5,3km - aikaa meni 36 minuuttia tasan.

Oli aika tuskainen reissu, koska ulkona oli paljon kuumempi kuin uskoinkaan - 17 astetta lämmintä ja aurinko porotti pilvettömältä taivaalta. Aamupäivällä täällä oli paljon vilpoisempaa ja siksi ylipukeuduin: ohkaiset pitkät juoksutrikoot ja pitkähihainen juoksupaita (juoksen yleensä ilallla klo 21 aikoihin). Shortsit ja hihaton toppi olisivat olleet parempi valinta. (no irtosipa ainakin hiki kunnolla kun olo oli kuin juoksisi saunassa). Jalat jaksoivat ihan ok, lähinnä ongelmana oli läkähtyminen kuumuuteen ja sen aiheuttama karmea jano. Muistakaa juoda riittävästi ennen lenkkiä.

Nyt suihkuun!

Vierailija
20/21 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vee, että harmittaa! Juoksu kulki kivasti, tuntui että tässähän tämä menee vaikka epäuskoisena matkaan lähdin. Reilun 3km jälkeen alkoi oikea polvi vihoitella ja sen kanssa yritin jatkaa matkaa, mutta viimeiset 500m oli pakko kävellä, kipu yltyi niin kovaksi :-( Olisin jaksanut, varmasti olisin jos polvi ei olisi kipeytynyt! Paska suoraan sanoen. Aikaa meni 42min, loppu tosin kävellen. En etene ohjelmassa ennen kuin olen sen 5km juossut.

Mahtihomma te jotka olette tavoitteen saavuttaneet!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi