Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NAME 911 !!!

06.09.2009 |

Tervehdys kaikille...taas :-)

Nyt se on sitten totista totta eli tumma, pitkätukkainen "rinsessa" on pari viikkoa sulostuttanut elämäämme... Hän saapui valtaisalla vauhdilla ja pippurisella temperamentilla pitää tiukasti puolensa tämän apinalauman keskellä :-)

Mutta se nimi on edelleen vaiheessa ja tarvitsisin nyt kipeästi apua ja uskonvahvistusta asian kanssa! Minullahan oli haku täällä jo aiemmin ja hyviä ajatuksia tuli paljon, mutta aivan kuin jotain uupuisi...

Haussa siis tyttärelle, neljännelle lapselle nimi, joka olisi mielellään pidempi kuin 5 kirjainta, ryhdikäs, vaan ei kova ja kuitenkin jotain lempeää :-)

Sisarukset:

Jaro Heikki Juhani

Eeli Osmo Oliver

Milona Maria Aurora

Toisiksi nimiksi olen heittänyt miehelle ilmaan osittain suvusta löytyviä vaihtoehtoja:

Telma Matrona (Telma kiva, Matrona "venäjän juurista" peräisin)

Isla Fretriikka (Isla kaunis, Fretriikka äidin sukupuusta)

Impi Anastasia (Impi minulle maailman rakkain ihminen, Anastasia "venäjän juurista")

Oosa Ofinja (Oosa ihana ja Ofinja jälleen "venäjän juurista")

Ajatus kytee, että olisihan se kiva kun isosiskollakin on kolmas nimi "prinsessanimi", niin pikkusiskollakin voisi olla (Anastasia?).

Auttakaa rakkaat löytämään suloiselle neidille nimi! Nostan vanhan haunkin, jos joku saisi ajatusta sitä kautta. Kiitos valtavasti jo etukäteen.

-mulberry-

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamara...

...Telma Matrona (Telma kiva, Matrona "venäjän juurista" peräisin)

Irinja...

...Isla Fretriikka (Isla kaunis, Fretriikka äidin sukupuusta)

...Impi Anastasia (Impi minulle maailman rakkain ihminen, Anastasia "venäjän juurista")

Regina,

Varva(a)na,

Varva(a)ra,

Katinka,

Ulri(ik)ka...

...Oosa Ofinja (Oosa ihana ja Ofinja jälleen "venäjän juurista")

Tai jotkut nimistä sopisi muidenkin eteen...

Vierailija
2/22 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitos nimiehdotuksista :-)

Tamara-n tavara... Eräs entinen tuttavani sai nimensä kanssa tämän tyylistä kommenttia-ei kiva.

Irinja- Aikas kiva! Mies pohti, että menee kovin "venäläiseksi", mutta miesmäisesti näkee nimessä vain tuon Irinan...

Regina- Nuortenlehti...

Varvara/Varvana- Vähän outoja...

Katinka- Ei...

Ulrika- Tämä on ihan kiva.

Mukavia, ja lisääkin saa laittaa :-)

-mulberry-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaron, Eelin ja Milonan sisko

Bettina

Vilina

Vanamo

Karelia

Melissa

Rosanna

Selina

Selinda

Serafia/Serafina

Raakel

Peppiina

Renata

Mirella

Valerina

Teresa

Malviina

Lauriina

Mariella

Elviira

Adelina/Adelia

Helmiina

Emeliina

Monika

Leonora

Kerttuli

Marisa

Marikki

Pepita

Kanerva

Vierailija
4/22 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttia...

Bettina: Tulis melko ruottalainen kokonaisuus, kun sukunimi jo on sitä.

Vilina: Tullut jo aiemminkin, on tosi hauska, mutta onko liian sitä?

Vanamo: Kaunis luontonimi, mutta jotenkin niin "eriparinen".

Karelia: Ylväs nimi, mutta ei sykähdytä.

Melissa: Tämä kaunis, löytyy tuttavan tytöltä, mutta kolmantena nimenä, ettei sillai haittaa. Kävisi hyvin siskon nimeen...

Rosanna: En oikein tiedä tykätäkö vaiko eikö.

Selina: Kaunis, mietintään.

Selinda: Ei niin hyvä.

Serafia/Serafina: Äffää vähän vierastan...

Raakel: Raamatullinen, ihan kaunis.

Peppiina: En tykkää.

Renata: liian "saksalainen"...

Mirella: Tutun tyttö.

Valerina: Vähän "malariamainen".

Teresa: Ei kolahda.

Malviina: Kiva, vanhanaikainen nimi. Isäntää tuntuu häiritsevän tuo viina-loppu.

Lauriina: Tämä tosi kiva, vaikken olisi edes uskonut :-) Tuntuu suussa mukavalle.

Mariella: Olenkohan pikkumainen, kun näissä tosi kauniissa mari-alkuisissa nimissä tulee mieleen isännän ex?

Elviira: Tämä reipas ja mukava nimi! Menee seuraavalle kierrokselle...

Adelia/Adelina: Mikä noissa vieraissa kirjaimissa (b,c,d,f,g jne) oikein häiritsee?

Helmiina: Liian paljon Helmejä lähistöllä.

Emeliina: Tämä oikein mukava! jatkoon.

Monika: En oikein tiedä, joku häiritsee.

Leonora: Tämäkin mukava, eikös se Suvi Lindenin tyttö ole Leonoora?

Kerttuli: Ei, liian jotakin.

Marisa: Taas tuo Mari...

Marikki: Kuin myös...

Pepita: Tutun tyttö.

Kanerva: Kiva luontonimi, mutta ei oikein sovi.

Tosi mukava saada ehdotuksia, laittakaa vaan lisää! Nyt on tuo isäntäkin alkanut pähkiä näitä, kun ei ole oikein ottanut onkeensa ollenkaan, vaikka olen asiasta muutamia kertoja maininnut...

-mulberry-

Vierailija
5/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo SELINA olisi kyllä hyvä nimi teitin rinsessalle =)

Onnea!

Vierailija
6/22 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas nimimietteistänne! Ajattelin tähän nyt kerätä jonkinlaista listausta nimistä, jotka ovat ns. päässeet "toiselle kierrokselle". Ristiäispäivää ei ole vielä varattu, mutta lokakuun toinen tai kolmas viikonloppu olisi kiikarissa...

Seuraavat nimet ovat siis tehneet jonkinlaisen "säväyksen"/ovat tyyliltään tai äänteiltään mukavia(eivät ole missään paremmuusjärjestyksessä, kun ei oikein sellaista ole...):

Merika

Santra

Vilina/Vilmiina

Malviina

Selina

Marleena

Emrika/Emriika

Emmiina

Matleena

Elmira/Elmiira

Melissa

Lauriina

Emelia/Emeliina

Stella

Helinä

Kovasti olen huokaillut kun pidän ihan hurjasti myös Aurora-nimestä, mutta se meni tuolle vanhemmalle sisarelle jo. Sen sointi vaan on niin kaunis! Listassa on omasta mielestäni tosi paljon noita -na päätteisiä nimiä, enkä tiedä tuleeko liian Keijo-Veijo -olo tuon isonsiskon nimen kanssa, kun just sellaista en halua, että ovat "liian rimmaavia".

Toisiksi nimiksi listassa on tällä hetkellä: Meea, Isla, Inka, Impi, Aino ja Telma

Kolmanneksi: Anastasia, Ofinja, Fretriikka ja Matilda sekä tietysti tuolta etunimilistasta kaikki nimet :-)

Tässäpä näitä mietintöjä taas. Kaipaisin lisää nimiä rimpsuun/natsaavia yhdistelmiä, saisi "perspektiiviä" :-D Kiitos taas jo etukäteen!

-mulberry ja "Irma" 3 viikkoa-

Vierailija
7/22 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan tätä "yksinpuheluani" ja rajaan vähän nimiä pois, kun isäntä analysoi listani ja kertoi, mitkä ei hänelle oikein kolahda... Eli 2. semifinaaliin jatkavat kaikki em. 2. ja 3. nimet, mutta etunimistä:

Santra

Vilina/Vilmiina

Selina

Marleena/Matleena

Emrika

Elmiira

Melissa

Emelia/Emeliina ja plussana

Rianna

Ristiäispäivä nyt varattu (11.10.09)! Kertokaa ihmeessä mielestänne parhaita yhdistelmiä ja jos tulee em. tyylisiä nimiä mieleen/vastaan, kertokaa ihmeessä, apua kaivataan :-)

-mulberry-

Vierailija
8/22 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentelin nyt itse joitain mielestäni suht sointuvia yhdistelmiä ja haluaisin kuulla mielipidettä teiltä :-) Jälleen ei ole mitään "paremmuusjärjestystä" vaan ihan summamutikassa näitä kirjailen:

Santra Isla Emriikka/Fretriikka

Emmiina Oona Matleena

Melissa Aino Emmiina

Rianna Meea Marleena/Matilda

Emrika Impi Anastasia

Vilina Inka Elmiira

Matleena Telma Helinä

Selina Impi Emmiina

Emrika Impi Emelia/Emeliina

Rianna Meea Lauriina

Emelia Inka Vilmiina

Melissa Oosa Emeliina

Emeliina Isla Melissa

Kertokaahan aatoksia ja edelleen uusia nimiä/yhdistelmiä sekä kommenttejakin otamme ilolla vastaan :-)

-mulberry-

Vierailija
9/22 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rianna Meea Marleena on tosi ihana. :)

Vierailija
10/22 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en niin välittänyt noista etunimistä, toisista nimistä tuo Telma on aivan ihana! Se oli yksi etunimivaihtoehto tytöllemme. Mielestäni Matleena Telma yhdistelmä ei oikein toimi, menee jotenkin kieli solmuun :( Emelia on aivan ihan myös, voisin harkita sitä tulevalle lapselle :) Myös Vilmiinassa on jotain söpöä! Tyttäremme kolmas nimi on Aurelia, se sopisi Aurora nimen kanssa?

Vierailija
11/22 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santra Isla Emriikka/Fretriikka

Selina Impi Emmiina

nämä olivat kauneimpia omasta mielestäni.

Itselleni kuulostaa tuo Vilina jotenkin poikamaiselta nimeltä, ehkä muodossa Viliina siinä ei olisi niin vahvaa mielleyhtymää Vili-nimeen. Vilmiina kuulostaa kuitenkin vielä sitäkin kivemmalta.

Ehdottelen vielä muutamia muitakin nimiä:

Tianna

Susanja

Oksaana

Nadessa

Miljaana

Matleea

Marleea

Melinna

Mareena

Kasenja

Elianna

Emilla

Vierailija
12/22 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uusista ehdotuksistakin!

Tuo Santra Isla Emriikka/Fretriikka on kyllä kieltämättä yksi omista suosikeistanikin... Tuon listani tarkoitus olikin herättää ajatuksia ja kirvoittaa kommentteja. Kaikki rimpsut eivät ole omasta mielestäni ihan onnistuneita, mutta niitä mielipiteitä ja -kuvia siis haen.

Tuon Vilinan kohdalla olen itse miettinyt sitä, että onko se tarpeeksi "vakuuttava", ettei kuulosta liian hauskalta :-) Toki se on muodossa Vili mm. serkkupoikani toinen nimi, että onhan tuo poikamaisuus hieman läsnä. Vilmiina on tosi ihana!

Rianna Meea Marleena on (joku aiemmin sitä kehui) omastakin mielestä kaunis nimi, mutta onko tuo Rianna kuitenkin liian eri paria muiden kanssa? Meea Marleenassa ei sitten taas ole suvusta tulevaa nimeä ja jotenkin tuntuu, että siitä olisi pidettävä kiinni, kun muutkin ovat "perintöjä" saaneet :-)

Sitten uusista nimistä:

Tianna: ei oikein kolahda

Susanja: mukava, mutta sekoaako turhan herkästi Susannaan?

Oksaana ja Nadessa: jotenkin "venäläisiä" väärällä tapaa :-)

Miljaana: liian Milonamainen

Matleea/Marleea: Nämä molemmat tosi kivoja! Itse asiassa Marleena/Matleena -nimissä juuri tuo -leena -loppu tökkii hieman...

Melinna: tämäkin kiva, mutta sotkeentuu ehkä hieman Milonan kanssa

Mareena: ihan kiva, mutta ei...

Kasenja: ei kolahda

Elianna: tulee suusta väkisin erillään: eli anna

Emilla: ihan suloinen nimi tämäkin.

Lisää kommentteja otetaan ilolla vastaan, tuntuu, että H-hetki lähestyy pelottavan...liian...nopeasti!!!

-mulberry-

Vierailija
13/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Santra kuulostaa jotenkin kömpelöltä suomennokselta, olisiko kuitenkin parempi d:llä? Vaikka ei se sitä ainakaan helpommaksi saa, minusta etunimen olisi hyvä olla helposti äännettävä.

Emmiina, Emelia, Selina ja Melissa ovat mielestäni parhaat luetelluista etunimistä..

Melis(s)a Isla Anastasia?

Selina Telma Aurelia?

Vierailija
14/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilka

Vierailija
15/22 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tuon Santran suhteen eri mieltä tai siis omassa suussa tuntuu ihan mukavalta :-) Minä pikkaisen jotenkin vierastan puolestani noita "vierasperäisiä" kirjaimia suomalaisissa nimissä. Poikkeuksia tietysti on esim. Fretri(i)k(k)a, johon en laittaisi d:tä tai aiemmin mainitsemani Ofinja, joka muuten tuolla suvun historiikissa esiintyy myös muodossa Evfinia. Tosi kiva!

Melissa Isla Anastasia: 3 tosi kaunista nimeä! Hieman puuroutuu suussa, kun on noita ässiä, joita muuten sukunimessäkin on kaksi...

Selina Telma Aurelia: taas kauniit nimet, mutta jo aiemmin pohdiskelin sitä, että tuo Selina on pelottavan samankaltainen Milonan kanssa... Isäntä siitä kyllä kovasti tykkää. Aurelia on ihana, mutta Milonalla on jo Aurora, enkä oikein usko haluavani niin samankaltaisia nimiä, kun ihania nimiä on kuitenkin niiiiin paljon!

Lilka ei oikein iske. Kiitos kuitenkin ja edelleen lisää kommentteja ja ehdotuksia saa laittaa :-)

-mulberry-

Vierailija
16/22 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä ajtuksiani taas julki tuon, kun jotenkin tämä pähkiminen tuntuu helpommalta, kun saa kirjoittaa edes näitä ulos :-)

Isäntä on kovin kiireinen ollut, joten nimiasiaa ei kovin paljoa ole yhdessä eteenpäin viety. Minä olen kyllä lueskellut nimikirjoja, lähinnä katsellut merkityksiä, jos sitä saisi taas "nimikortit" askarreltua pöytiin ristiäisiin.

Bongasin eilen yhden melko mukavanmakuisen nimen vai mitä olette mieltä: Sarlotta. Mielestäni ryhdikäs, mutta jotenkin hellyttävä myös.

Aiemmasta listasta suosikeiksi on nousseet etunimistä:

Santra

Melissa

Emrika

Emeliina

2.nimistä:

Impi

Isla

Oosa

3.nimistä:

Fretri(i)k(k)a

Anastasia

Emeliina

Evfinia

Emriikka

Oletteko muuten te, joilla on useampia lapsia, kyselleet mielipidettä isommilta sisaruksilta näissä nimiasioissa?

edelleen mietinnöissään mulberry :-)

Vierailija
17/22 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan tää kuinka säälittävää, että itse "vastailee" täällä näihin omiin juttuihin... :-)

Huomenna on tosiaan juhlat, ja yllätys yllätys, olemme edelleen "vaiheessa". Tänä iltana luvassa siis "kädenvääntöä"... Ei vaan, minulla on kyllä jo oma suosikki varmistunut, mutta isäntä on edelleen melko harvasanainen. Ja on sillä kyllä väliä mitä se rontti on mieltä, kun sen "rinsessoja" nää neidit kuitenkin on.

Etunimivaihtoehdot on siis nyt listoille noussut

Sarlotta (vähän vierastan tuota loppua...)

Emrika (ihana!)

Santra (kävisi hyvin tuollaiselle pyöreäposkiselle punapäälle :-D )

Melissa (isäntä tykkää, mutta mua häiritsee joku ja kuulostaako kuitenkin "sössöltä", kun sukunimi alkaa Si... )

Toinen nimi on varmistunut, ja yllättävästi isännän puolelta eli minun rakkaan mummoni nimi Impi on nyt päätetty!

Kolmannesta nimestä olemme vähän eri linjoilla eli isäntä on sitä mieltä, että

Anastasia

ja minä olen ehkä hieman enemmän tykästynyt nimeen

Evfimia

joka muuten oli isomummoni...

Mutta näistä sitä soppaa väännetään, ja edelleen laittakaa kommentteja ym mitä tulee mieleen. Olisi kiva kuulla!

-mulberry...täällä...taas-

Vierailija
18/22 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut tuota ketjuasi mutten ennen ole kommentoinut, jännitän täällä vaan mihin nimeen päädytte :) .

Etunimistä tykkään kaikista, mutta kun yksi pitää kuitenkin valita niin sanon Sarlotta!

Itse pidän tuosta nimi suvusta systeemistä, lapsellekin arvokas asia joskus myöhemmin kun voi kertoa kenen mummojen tai isomummojen nimi hänellä on. Mutta ihan nimenä kolmansista nimistä kuitenkin pidän enemmän tuosta Anastasiasta, koska on helpompi ja sopii mielestäni paremmin nimirimpsuun.

Joten ehdotukseni on: Sarlotta Impi Anastasia!

Tule sitten kertomaan mihin päädyitte! Kaikki ihania kuitenkin.

Vierailija
19/22 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, kirjoitin aiemmin jo kommenttia mutta ei sitä täällä näy! No kuitenkin, Etunimet molemmat kivoja ehkä Sarlotta vielä kivempi. Kolmansista nimistä Anastasia parempi, toinen aika vaikean kuuloinen suomalaisten suuhun.

Hauskaa juhlaa huomiselle ja varmaan tyttö saa näköisensä nimen!

Vierailija
20/22 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suosikkini sinun etunimilistastasi ovat Emrika ja Santra... Itse tykkäisin vielä muodosta Eriikka.

Kolmannesta nimestä olen samaa mieltä kuin edellisetkin eli Anastasia on helpompi ja jos etunimi alkaa E:llä olisi tuo toinen liian lähellä minusta.

Eli jokeriehdotus on:

Eriikka Impi Anastasia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi