Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjestän eka kerran kaverisynttäreitä, mitä neuvotte?

Vierailija
06.09.2009 |

Kyseessä 4 v tytön juhlat. Olen miettinyt, että kesto 2 h, ja 4 vierasta saa kutsua. Suurin osa on päiväkodista. 1 muu lapsi, mutta hän tuntee yhden muunkin kutsutun aiemmista kuvioista.

Tyttö kutsuu sekä poikia että tyttöjä.

Teemaksi on itse valinnut merirosvot.

Hommasin teeman mukaiset kutsukortit ja aion ne ensi viikolla laittaa lokeroihin & viedä tuon yhden muu postilaatikkoon. Synttäreihin on vielä pari viikkoa aikaa.

Mutta onko parempi arki-ilta, esim. pe? Vai la vai su? Samaan syssyyn heitän sukulaiskekkeritkin, ne siis ovat jo la tai su samana viikonloppuna.

Paljonko ohjelmaa olette järjestäneet ja mitä?

Montako päivää ennen juhlaa pyysitte vastausta?

Mitä muuta neuvoisitte?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin lapsen on helpompi lähteä kivasta juhlasta kotiin, kun saa jonkun lahjapussin.

Itse olin tätä ajatusta vastaan, mutta meillä lapsivieraat kyllä odottivat onkimista. Ensi vuonna sitten.

Vierailija
2/12 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin jokaiselle vieraalle silmälappu ja pieni pahvinen miekka, joka oli pöydässä paikka lappuna. Tarjottiin herkkutikkuja, joissa oli lihapullaa, nakkia, kurkkua yms. Tikut oli jostain tiimarista ja niissä oli päässä merirosvolippu. Ja tietty pääkallo kakku. Tulostin pääkallokuvan ja leikkasin neliön mallisesta kakkupohjasta osat ja kokosin vaaan kakuksi.

Ohjelmana oli pakettien avaus ja hurja merirosvo seikkailu. Mieheni pukeutui kapteeni koukuksi ja kävi sieppaamassa tyttömme (tämä tietenkin sovittu tytön kanssa etukäteen). Kapteeni pudotti kartan ja minä ja avustaja lasten kanssa lähdettiin pelastamaan prinsessaa. Lapset olivat aivan innoissaan. Kapteeni koukku sanoi, että jos lapset löytävät hänen hukkuneet tavaransa hän antaisi prinsessan takaisin (oltiin siis pihalla tämä aika). Lapset etsivät vihjeiden perusteella kapteeni koukun puutarhan hoitovälineet. Sitten kapteeni päästi prinsessan vapaaksi ja antoi lapsille kartan aarteelle. Aarre oli pihalla puun alla ja se oli pieni arkku, jossa oli karkkia lapsille. Jokaiselle oma pieni pussi.

Lapset olivat aivan innostuneita ja osa vähän peloissaankin, mutta sellaila innostuneella ja hyvällä tavalla. He eläytyivät leikkiin ihan täysillä. Lapset olivat 3-5 vuotiaita. ja ihan hyvin pysyivät nuoremmatkin hommassa mukana.

niin että suosittelen todella jotain aarteen metsästystä. Lapset rakastaa sellaista. Ja vieläkin nämä synttärit on sellaset joita lapset muistelevat keskenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teittekö silmälaput huovasta?

Toi olisi kivaa, mutta jos sataa ei niin kivaa :-). Täytyy tehdä 2 versiota, sisälle ja ulos.

ap

Vierailija
4/12 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ongintaa & lahjapussia, mutta musta ok, jos on vaan todella pikkuinen pussi, jossa on jotain xylitol-purkkaa ja joku pikkuinen muisto. Mä mietin ihan sitäkin, että ostaisin jokaiselle pienen kehyksen ja ottaisin kuvan juhlan tiimellyksestä + tulostaisin sen kehykseen (osaan sen helposti + on välineet).

ap

silloin lapsen on helpompi lähteä kivasta juhlasta kotiin, kun saa jonkun lahjapussin.

Itse olin tätä ajatusta vastaan, mutta meillä lapsivieraat kyllä odottivat onkimista. Ensi vuonna sitten.

Vierailija
5/12 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nykylapsilla tapana, tykkäämme me siitä tai emme. Nelivuotiaat eivät vielä vertaile bileitä sen perusteella, mutta isot lapset kyllä.

Vierailija
6/12 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kesto 2h kuulostaa hyvältä, ellei jopa 1,5h.

jotain ohjelmaa, ettei mene yleiseksi riehumiseksi. voisivat vaikka etsiä merirosvojen aarretta jonkun kartan tms avulla..?

Vierailija
7/12 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljästä kutsutusta vain pari saattaa tulla... yksi on kipeä, yksi vanhempien kanssa kylässä tms. ja sitten on lapsesi siinä kahden tai pahimmassa tapauksessa ei kenenkään kanssa juhlimassa.

Toki siinä on sitten myös vastakkainen riski eli että jos kutsuu 8, niin kaikki myös tulevat... mutta ei sekään määrä hallitsematon ole.

Kannattaa varautua siihen, että jonkun lapsen vanhempikin haluaa jäädä valvomaan lapsensa touhuja/asuvat niin kaukana, ettei ole järkeä suhata edestakaisin. Laita kutsuun maininta, saavatko vanhemmatkin halutessaan jäädä vai ei.

Muista kysyä mahdollisista erityisruokavalioista.

Itse pitäisin kutsut sunnuntai-ip. Arki-iltaisin lapset ovat pk:n jälkeen jo väsyneitä ja yliaktiivisia... ja lauantaisin taas perheet voivat olla reissussa (mökillä, mummolassa tms). Sunnuntaina klo 14 useimmat ovat kotosalla.

Herkkuja ei kannata valmistaa liikaa, vähemmmälläkin puurtamisella pärjäät. Toki teille tulee sitten sukulaisia perään, joten hukkaan herkut tuskin menevät. Mutta oma monivuotinen kokemukseni on, että esim. täytekakkua harva nelivuotias edes maistaa, jäätelöbaari on paljon suositumpi. Lisäksi keksejä, naksuja ja jotain suolaista pikkupalaa. Ja nameja, jos katsot sen olevan ok.

Ohjelmaa on hyvä olla vähän, mutta hurjasti sitä ei kannata järjestää. Nelivuotiaille on tarpeeksi jännää penkoa toisen uusia leluja...

Joten pelkkä onginta tai arteenetsintäkin riittää. Palkkioksi kaikille suht samanlaiset pussit, ettei kukaan ala narista saaneensa huonompaa kuin muut (tarroja, ksylitolipurkkaa, nätti kynä, saippuakuplapurkki tms.)

Ja valvot tietysti, että kukaan ei jää yksin nyhjäämään.

Kestona 2 h on noin pienillä maksimi.

Vierailija
8/12 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää miettiä, jos annan kutsua useamman... kaikki kutsutut eivät ole samanikäisiä, mutta ovat 3-5-v.

Kaikki asuvat tässä suht lähellä. Mutta vanhemmat saavat jäädä, toki. Kysyn siis kun ilmottautuvat, että onko allergiaa ja tuleeko ilman vanhempia.

Jos kutsut on su ip, niin sukulaiset tulevat la ip, joten herkkuja jää :-). Olin miettinyt sitä jäätelöbaaria ja keksejä + jotain suolaisia paloja. Sukulaisille teen kakun, jonkun teeman mukaisen ainakin koristeluilla.

Onginta ok, aattelin laittaa sen meidän makkarin oveen (estää vähän sinne menoakin...). Aarteenetsintäkin voisin vetää. Entäs joku tuolileikki (se musikkkihomma)? Ovatko liian pieniä sille vielä? Joku askartelukin olisi ok ehkä? Meillä on paljon lastentuoleja, vissin 7 tai 8.

Vierailija
9/12 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan teette jotain tarpeeksi simppeliä. Et ehdi useaa lasta kamalasti autella yhtä aikaa. Ja sotkua tulee sitten aika lailla...

Ehdotus: tee etukäteen valmiiksi merirosvo/merirosvoprinsessa -naamareita ja annat lasten sitten värittää ja koristella ne. Eli piirrät ja leikkaat valmiiksi kartongista, panet kumpparit valmiiksi. Toinen vaihtoehto on tehdä kruunuja, joihin lapset voivat piirtää ja liimata strasseja. Inkkaripäähineet ovat myös hauskat, ei ole liian vaikeaa tehdä.

Vierailija
10/12 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pullonpyörityksessä katsottiin kuka lapsi saa antaa sankarille lahjan. Kiva juttu niin ei mennyt sekasorroksi ja ehti nähdä minkä lahjan kukin toi.

Vierailija
11/12 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka oon tytön kanssa tehnyt jo keväällä. Ei ollut vaikeaa. Mustaa tiettyyn muotoon leikattua kartonkia, johon valkoisilla liiduilla piirretään merirosvopääkallo ja luut tms.

Voi koristella muutenkin. Ja jos joku tyttö on enemmän prinsessa kuin oma tyttöni, niin voihan hän tehdä siitä tyttömäisemmän. Nitojalla etu-ja takaosa kiinni.

Silmälaputkin huovasta voisi olla kivat.

ap

Vierailija
12/12 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos siitä :)

ap

siis pullonpyörityksessä katsottiin kuka lapsi saa antaa sankarille lahjan. Kiva juttu niin ei mennyt sekasorroksi ja ehti nähdä minkä lahjan kukin toi.