Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen aivan haltioitunut poikalasten maailmasta! :)

Vierailija
06.09.2009 |

Meillä on ensin kaksi tyttöä, nyt jo 9v ja 7,5v ikäiset. Kuopus on poika kohta 4v.

Tällä hetkellä ympäri meidän olkkaria menee puinen junarata kiemurrellen ja kaarrellen :) Pojan oma huone on yhtä kuin suuri legokaupunki. Parvekkeella on salamajoja.

Aivan upeaa! :)

Tytöillä oli tuossa vaiheessa prinsessavaihe suurimmillaan, olihan sekin ihan jees, mutta mielestäni sitä hehkutetaan ihan liikaa ja jätetään poikien vastaava ikä (joka siis on myös todella upea mielikuvismaailmoineen) huomiotta, nykyään.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittömästi loppuketjun pilaavat hapannaamaiset paskiaiset. Tämä on täysin tyypillistä naisten toimintaa.

Vierailija
2/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikki ole mitenkään mitäään poikien maailmaa... ei nämä tytöt, mistä täällä on kirjoitettu ole mitään poikkeuksia.

Ei ole niin, että 99% tytöistä on prinsessa-vaiheessa, ja 1 % sitten leikkii muutakin.

Koko avaus oli niin asenteellinen tyttöjä kohtaan, että käy sääliksi ap:n tytöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi vain suosiolla myöntää että pojat ovat parempia kuin tytöt, tytöillä ei ole mielikuvitusta ja tytöt eivät ole kiinnostuneita legoista tai junaradoista?

Miksi ihmeessä on niin kamalaa jos tytöt eivät aina ole täysin erilaisia kuin pojat?

joku kertoo, että kyllähän minäkin tyttönä tai kyllä ne meidän tytöt. Jep jep.

Vierailija
4/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä allekirjoita että pojilla olisi enemmän mielikuvitusta. En todellakaan. Vaikka joku poikien äiti siitä hernee vetäiskin nenäänsä. Mutta kyllä ne tytön ja pojan maailmat ovat erilaiset, sitä ei käy kiistäminen. Pojilla on poikien jutut, ja välillä ne ovat niin ihan herkkiäkin. Mutta ihan yhtä haltioissani olen tyttöni prinsessaleikeistä. Johtunee siitä että meillä esikoinen poika ja kuopus tyttö. Iloitkaamme lastemme ominaisuuksista ja heidän persoonallisuudestaan, ihan sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
5/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että pojat leikkivät erilaisia leikkejä kuin tytöt ei tarkoita, että pojilla olisi enemmän mielikuvitusta! Yhtä paljon mielikuvitusta tarvitaan majan rakentamiseen kuin roolileikkeihin.

Ja vanhempien leluvalinnat ohjaavat jonkin verran lapsien käyttäytymistä. Pojat saavat avaruuskirjoja ja legoja, kun taas tytöille ostetaan koruja ja barbin vaatteita.

Vierailija
6/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen tyttö olin, en poikatyttö. Vaan ei ollut prinsessaikää ja salapoliiseja oltiin ja majaa rakennettiin.

Oma tyttöni taas on prinsessa.

Mitä väliä!!!

Vierailija
7/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole lapsia ohjattu olemaan tietynlaisia. Ihan itse on tytöt niitä prinsessamekkoja halunneet ja niillä tahtoneet leikkiä (vaikka siis junaradat on peruja heiltä ja majapaikkoja olisi ollut silloinkin, legot samoin heiltä periytyneet pikkuveljelle jne!) :)

Kuvittelin, että pikkuveli ottaisi mallia siskoistaan ja leikkisi heidän kanssa rooli- ja kotileikkejä, askartelisi innoissaan jne. Pienempänä tyttöjen perässä näissä leikeissä kulkikin, mutta nyt on täysin ilman ohjausta ihan itse hakeutunut ap-viestissä mainitsemiini leikkeihin.

Itselläni vain 2 siskoa, joten siksikin olen ihmeissäni ja haltioitunut :) Muiden poikien äitien kanssa keskusteltuani ja poikani kavereiden leikkejä seuratessani olen kyllä huomannut yhtenäisyyksiä liki kaikkien poikien mielikuvitusmaailmoissa!!

Ja meillä siis tytötkin kyllä mielikuvitusrikkaita ja leikkisiä, mutta poikien leikit on... no omanlaisiaan :) Hyvässä mielessä siis :)

ap

Vierailija
8/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tytöt enemmänkin rämäpäitä vrt. poika! :) Joka enemmänkin haaveilijapoika. Mutta keskittyy niin upeasti noihin poikamaisiin maailmoihin.

Meillä ehkä tytöt vielä litsoneet toissaan tuota tyttömäistä askartelu/prinsessapuolta aikanaa...

ap

Vierailija
9/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 eri-ikäistä poikaa ja 1 kpl 4v prinsessa. Ja täytyy sanoa että vaikka prinsessat onkin söpöjä niin kyllä noi pojat voittaa :) Kaikista ihanimpia pojat ovat kyllä teini-iässä eli koko ajan vaan paranee ;)

Vierailija
10/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielikuvituksesta ja suhtautumisesta ympäristöönsä. Pojilta löytyy mielikuvitusta ja luovuutta aivan eritavalla kuin tytöiltä. Miettikää nyt poikien leikkejä: on majanrakennusta, seikkailuja, pieniä ja vähän suurempiakin kepposia ym.ym. Jo pienenä olin hieman kateellinen veljelleni, joka kavereineen keksi kaikkia mahdottoman kivoja juttuja. Rakensivat mm. upen majan lähimetsään, toimivan ja käyttökelpoisen lautan, perustivat kavereineen salapoliisikerhoon jne. Meillä ei vain tyttöporukassa ideat eikä taidot riittäneet mihinkään vastaavaan.

Vierailija
11/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielikuvituksesta ja suhtautumisesta ympäristöönsä. Pojilta löytyy mielikuvitusta ja luovuutta aivan eritavalla kuin tytöiltä. Miettikää nyt poikien leikkejä: on majanrakennusta, seikkailuja, pieniä ja vähän suurempiakin kepposia ym.ym. Jo pienenä olin hieman kateellinen veljelleni, joka kavereineen keksi kaikkia mahdottoman kivoja juttuja. Rakensivat mm. upen majan lähimetsään, toimivan ja käyttökelpoisen lautan, perustivat kavereineen salapoliisikerhoon jne. Meillä ei vain tyttöporukassa ideat eikä taidot riittäneet mihinkään vastaavaan.

Meillä nimittäin oli juuri tuollaista siskoni kanssa lapsena :D Tehtiin majoja, rakenneltiin kaikkea, leikittiin autoilla ja junilla, oltiin salapoliiseja ja poliiseja. Toki oli niitä barbileikkejäkin, mutta aika paljon kyllä kaikkea muutakin. Oli mielikuvitusseikkailuja, aarteen etsintää, puihin kiipeilyä ym. Eli ihan en yleistäisi että pojilla on enemmän mielikuvitusta kuin tytöillä, kai se on persoonastakin kiinni? =)

Vierailija
12/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikin pienenä barbeilla ja tein muita tyttöjuttuja, mutta prinsessavaihetta ei koskaan minulle tullut.

Sitä vastoin olin muka intiaani ja rakentelin tiipiitä ja ammuskelin nuolipyssyllä. Hieman vanhempana hullaannuin täysin Viisikoista, Neiti Etsivistä sekä Kolme etsivää sarjoista, ja leikit olivat sitten erilaisia salapoliisijuttuja.

Ja sekin varmasti vaikuttaa millaisia vanhemmat ovat, annetaanko lapsen olla oma itsensä ja ostetaan se sulkapäähine vai annetaanko väkisin prinsessamekko ja läntätään kruunu päähän.

Vierailija
14/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään monella ei ole. Katsoessani pihalla tyttöjen leikkejä, niin tylsältä näyttää.

Pojat on täynnä energiaa ja aivan ihania ja vallattomia.

Turhaan poikia mollataan, aivan ihania ovat.

Vierailija
15/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan juuri tuommoinen 4 v tyttö, joka leikkii junaradallaan, tekee majoja joka koloon, tutkii suurennuslasilla ötököitä jne. Joten ei se mikään poikalasten maailma ole.

Minusta on kivaa, että tyttöni on tuommoinen reipas rämäpää, joka leikkii toiminnallisia mielikuvituseikkejä, eikä vaan keskity siihen että on söpö. Olin itsekin sellainen, rakensin isompana puusta majoja metsään, pyysin pikku kemistin vehkeet joululahjaksi jne.

On hänellä nukkekin, jota hoivailee välillä, on pikku äitinä ja välillä vauvan lääkäri. Mutta ei hän ole pätkääkään kiinnostunut bratzeista, barbeista, winxeista, prinsessoista ym.

Vierailija
16/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöt työnnetään herkemmin "kiltin ja kauniin prinsessan" muottiin ja pojille sallitaan kaikki rymyleikit kun nehän on poikia..

Vierailija
17/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi vain suosiolla myöntää että pojat ovat parempia kuin tytöt, tytöillä ei ole mielikuvitusta ja tytöt eivät ole kiinnostuneita legoista tai junaradoista?

Miksi ihmeessä on niin kamalaa jos tytöt eivät aina ole täysin erilaisia kuin pojat?

Vierailija
18/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ollut yhtä tylsä poikanakin.

Itse tein tuota kaikkea tyttönä, salapoliisikerhoa myöten :-).

Oma tyttönikin on samaa maata, ei mikään koristetyttö vaan tykkää majoista ym.

Vierailija
19/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ollut yhtä tylsä poikanakin. Itse tein tuota kaikkea tyttönä, salapoliisikerhoa myöten :-). Oma tyttönikin on samaa maata, ei mikään koristetyttö vaan tykkää majoista ym.

Toiset eivät vaan kykene keskustelemaan omista mielipiteistään mollaamatta toisia. Ehkä olen sitten tylsä ihminen, mutta ainakaan en ole ilkeä.

Vierailija
20/24 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tunkevat joka ketjuun kertomaan vaikka vain sen yhden ainoan poikkeustapauksen, johon ovat joskus törmänneet. Jos ei saa yhtään yleistää, ei saada minkäänlaista keskustelua aikaan. Ärsyttää tuollaiset keskusteluntappajat suunnattomasti ihan tosielämässäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi