Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä meidän aamun keskustelusta?

Vierailija
05.09.2009 |

Oon ihan pihalla, mitä olen tehnyt/sanonut väärin. Meille tuli nimittäin aamulla riitaa miehen kanssa tällaisesta keskustelusta. Oon yrittänyt ymmärtää miehen kannalta asiaa, mutta en vaan tajua, että olisin jotenkin ollut aivan asiaton.

Tällainen keskustelu käytiin.

Mies oli aamupalan jälkeen sohvalla lukemassa aiemmin viikolla lukematta jääneitä aikakausilehtiä. Menin toiselle sohvalle hänen viereensä ja kysyin, että "voitaisiinko keskustella päivän kulusta, että mitä oikein aiotaan tehdä tänään ?" (olemme useasti miehen kanssa keskustelleet, että minulle on erityisen tärkeä tietää, mitä päivän aikana tehdään, koska olen liian usein joutunut tekemään yhteiset hommat yksin, kun mies käyttää vapaa-aikaansa lukemiseen tms.) Odottelin rauhassa vastausta, mutta mitään ei kuulunut. Aloin sitten ehdotella jotain mitä mielestäni voisi tehdä. Ei vastauksia taaskaan. Sitten kuulin, että nuorimmaisemme (1 v.) oli kiivennyt keittiön pöydälle ja kolisteli astioita siellä. Sanoin miehelle, että voisiko mies käydä hakemassa pojan keittiöstä? (Tiesin, että olisin sen itsekin voinut tehdä, mutta olin ollut viikon lasten kanssa yksin miehen ollessa työmatkalla. Ja siitä oli keskusteltu, että olin erityisen väsynyt nuorimmaisen jatkuvaan kiipeilyyn ja siihen, ettei ole hetken rauhaa hänen ollessa pahimmassa "termiittivaiheessa". Hän ei mennyt hakemaan lasta, vaan hain sen itse keittiöstä. Seuraava juttuni oli miehelleni se, joka oli kuulema pahin ja tyhmin. Näin jutun, jota mies luki lehdestään ja olin sen lukenut aiemmin. Kommentoin juttua, että mielestäni se kyseinen juttu, jota mies parhaillaan lukee, oli mielestäni aika tyhmä. Tästä mies "skitsahti" ja suuttu mulle, että mulla on niin tyhmät jutut, ettei millään pystyisi keksimään noin tyhmiä juttuja vaikka kuinka yrittäisi. Loukkaannuin ja en edes millään voi tajuta, mitä ihmettä tein väärin tilanteessa. Mies ollut kuin perseeseen ammuttu karhu koko päivän ja minussa ja minun tyhmyydessäni on syy hänen käytökseensä.

Mitä mieltä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies myös viljelee näitä 'v***u sul on tyhmät jutut' 'idiootti' 'hei nyt oikeesti oo hiljaa!' oikeestaan ihan ilman syytä.

Loukkaannun kun mulle puhutaan noin rumasti ja alentavasti, mutta mies ei edes tajua olevansa pelottava tai loukkaava. Se on saanut passuuttaa äitiänsä äänensävyllä millä hyvänsä koko ikänsä ja sanoo vaan että 'tää on meidän tapa puhua', olen aito ja rehellinen ja ihmettelee kun mä olen sopuisa enkä huuda vittua joka välissä.

En osaa ikävä kyllä auttaa sua kun en osaa itseänikään auttaa. Miehet on niin saatttanan syvältä.

Vierailija
2/10 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan myös suunnitella päivät, koska mun miehellä on tapana ryhtyä remontoimaan lauantaiaamuisin, tai tekemään jotain muuta 4h projektia, ja jos olen odottanut koko viikon tehtävälistan kanssa joka pitäisi saada hoidettua lauantaina niin en taatusti pääse koska mies ei voi vahtia lapsia samalla kun uppoutuu johonkin remppaan.

Enkä mä tajua, miksei voi ensi hoitaa asiat, ja sitten kun ne kauppaliikkeet on kiinni vois ryhtiä remppaamaan. Tänään esim. Suunnistajan kauppa oli mennyt kiinni klo 13, esimerkkinä erikoisliikkeistä joihin en ikinä ehdi...

Hänellä on varmasti ollut rankka reissu, ehkä joku projekti on mennyt huonosti ja siksi haluaisi vaan rentoutua ja lukea aikakauslehteä. Idiootin minusta hänestä tekee se, että ei sitten voi sanoa sitä sinulle, ´vaan leikkii mykkäkoulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan kyllä tilanteen. :D

Vierailija
4/10 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vielä kahdeksan tunnin jälkeenkään mies on vielä samaa mieltä. Juteltiin nimittäin tässä illalla tästä asiasta, kun minua se jäi vaivaamaan. Kertasin juttelun, kun sen hyvin muistin. Selitin lisäksi miten se minua loukkasi. Mies oli vaan sitä mieltä, että niin TYHMIÄ juttuja ei voisi millään keksiä ja vieläkin raivostuttaa miten tyhmä, joku voikaan olla. En tajua.

Ihan käsittämättömältä tuntuu tällainen parisuhde, kun näitä ja isompiakin riitoja on jatkuvasti ja ei näihin mitään ratkaisua saada koskaan.

Vierailija
5/10 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme juttu. ei me ikinä mistään tollasista älyttömistä asioista riidellä tai toisiamme haukuta.

Vierailija
6/10 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin myös sinä...

yritä ymmärtää miestäsi ja hemmotella häntä.

jos laitat heti tekämään ns. hommia kotona työmatkan jälkeen varmasti kiinnostus perheeseen ja perhe-elämään lopahtaa...

yrittäkää ymmärtää toisianne ja tukea toisianne...

Vierailija
7/10 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kahtele miten se muuten käyttäytyy..

okei, työreissu ja rankkaa ollu ja haluu olla vaan rauhassa ja hiljaa ja puhumatta, ymmärrän, mut pakko kysyy et onko toistuvaa?

meinaan et onko muualla mukavampaa?

Vierailija
8/10 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä oikein osaa auttaa. Minusta tuntuu siltä, että miehesi saattaa kokea sinun suunnittelun nalkuttamisena ja hänen elämänsä ohjailuna. Se voi tuntua ahdistavana. Toisaalta taas sitten voi kysyä, että miksi hän ei halua miettiä ja rakentaa yhteistä päivää perheensä kanssa?

Ja minusta tuntuu myös kamalalle, että joku voi aika arkipäiväisesti käyttää noin alistavaa kieltä. Tulee ihan sellainen tunne, että hän ei arvosta ollenkaan sinua ap.

Tosiaan monesti Suomessa epäkohtelias käytös puetaan johonkin outoon rehtiyden ja suoruuden kaapuun, kun ei haluta tajuta, että oikeasti on vain todella huonot käytöstavat ja kasvatus.

Vierailija
9/10 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vittu sana ja sano sinut tyhmäksi?

Tiedätkö, että lapsetkin tulevat puhumaan samalla tavalla sinulle koska oppivat mallista vähättelemään sua.

en iki maailmassa hyväksyisi

Vaikka on väsynyt toiselle ei voi puhua noin!!

Vierailija
10/10 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin laitoin että myös "sinä" olet väsynyt ja ymmärrän tilanteen täysin, koska joudun kokemaan omalle kohdalleni tätä usein..

mutta jos äiti on kotona eikä töissä hänelle kuuluu perheen hoto ja talous asiat..

eri asia jos molemmat olette töissä.. sitten meillä ainakin jaetaan kaikki vastuu tehtävät...

minä olen lomalla kun sain palata töihin ja laittaa 4 lastani hoitoon :)

joten tiedän miten rankkaa kotiäitiys on!!!!!

mutta minä ymmärrän myös miestäni!!!!!!!!!!!!