Pitäisikö jättää foorumi spämmäreiden takia?
Olen järjettömän kyllästynyt noihin jonkun tahon / ryhmän tekemiin "tummaihoinen sitä ja tummaihoinen tätä"-spämmäyksiin. Nythän näissä on yritetty vähän siistiä kieltä, niinkuin olisivat uutisia, mutta ihan sama porukka on kyseessä. Ovat vain lopettaneet sen ihan ö-luokan kielenkäytön, koska ovat saaneet täällä palautetta.
Tämä on Vauva.fi ja en jaksaisi lukea jokatoista otsikko joka on selvää kansankiihoitusta. Miten se menee ylläpidollakin aina vaan läpi. Selvittäisitte mistä nuo lähetetään, nuo on yhtä ja samaa porukkaa.
Tietääkö joku keitä ja oletteko ajatelleet lopettaa tämän palstan lukemisen? Minä en taida enää jaksaa, uutisia jos kaipaan, niin etsin niitä vähän luotettavammilta "uutistoimistoilta".
Kommentit (59)
Antaisit sit "terroristeille" periksi. Niitä vastaan pitää taistella.
No toisaalta en mä tiedä jos täältä kaikki häipyy, niin olisiko se terroristeille periksi antamista. Nythän ne huutaa, kun täällä vielä on kansaa.
Ap
PIkku vinkki äitylit..
maailmaan mölyä mahtuu..sun ei tartte avata niitä linkkejä... eikä lukea...eikä kuunnella...eikä häiriintyä
jokaisella oikeus keskustella, kirjoittaa, älä provosoidu turhaan.
Vai onko sun elämäs liian tapahtumaköyhää?
Tekisi joskus mieli heittää hanskat tiskiin ja sulkea tämä kanava lopullisesti. Mutta jos lähtisin, täällä olisi yksi tolkun ja kohtuuden ääni vähemmän. Siksi jatkan ja toivon, että tee muutkin tajuissanne olevat jatkatte. Ei anneta tätä palstaa ääriaineksille!
Nuo ketjut ovat vähentäneet omalla kohdalla roimasti palstailua. Ei jaksa edes yrittää etsiä enää jotain järkeviä ketjuja mihin vastailla, useimmiten hyvä aika on olla esim. aamulla aikaisin... Surullista.
Jep. Mullakin palstailu vähentynyt paljon. Ylläpito voisi vähän miettiä tätä, kun sallii täällä tän äärioikeistolaisen ryhmän riehumisen. Ainakin joku selitys olisi ihan kiva kuulla, että miksi mitään ei tehdä. AP
Muistattehan ilmoittaa asiattomiksi sitten asiattomat ketjut, jooko.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 15:31"]
Jep. Mullakin palstailu vähentynyt paljon. Ylläpito voisi vähän miettiä tätä, kun sallii täällä tän äärioikeistolaisen ryhmän riehumisen. Ainakin joku selitys olisi ihan kiva kuulla, että miksi mitään ei tehdä. AP
[/quote]
Niinpä. Tästä kun on ylläpidon taholtakin jo kerrottu miten samat henkilöt tekevät noita ketjuja ja vielä täyttävät ne itse vain omilla kommenteillaan.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 15:26"]
PIkku vinkki äitylit..
maailmaan mölyä mahtuu..sun ei tartte avata niitä linkkejä... eikä lukea...eikä kuunnella...eikä häiriintyä
jokaisella oikeus keskustella, kirjoittaa, älä provosoidu turhaan.
Vai onko sun elämäs liian tapahtumaköyhää?
[/quote]
"Setyli", oikeastaan hänellä tai kenellä tahansa muulla on oikeus häiriintyä, tämä on kai edelleen vauva.fi ei hommafoorumi.
Selvä enemmistö suomalaisista on maahanmuuttokriitikoita. Heillä on oikeus kirjoittaa tärkeäksi kokemistaan asioista. Vähemmän niitä juttuja on kuin "Mieheni lähti kalaan/mökille/lenkille/kaverien kanssa kaljalle, epäilen hänen pettävän, itku ja ahdistus". Jos et halua tarkemmin lukea uutista, että afro yritti raiskata 13-vuotiaan lapsen keskellä päivää, niin älä klikkaa juttuun. Niin helppoa se on. Mutta monelle se on tärkeää tietoa ja tärkeä aihe siitä, miten tämä maa on muuttumassa ja miksi. Ihmisillä on oikeus olla huolestuneita.
Älkää sotkeko tätä ketjua, menkää spämmäämään omianne. Voin sitten olla spämäämättä takaisin. OK?
Tässä on säännöt, mitkä kopion tuolta. Eli ilmoittakaa rasistiset viestit asiattomina!
Ylläpito: Käyttäjäsäännöt/kokonaisten ketjujen poistaminen
Ylläpito pyytää keskustelijoita lukemaan käyttäjäsäännöt. Sääntöjen mukaan palstalla ovat kiellettyjä:
* herjaavat, rasistiset tai yksityiselämää loukkaavat viestit,
* valheellista tietoa tai vihjauksia yksityishenkilöistä sisältävät viestit,
* rikokseen yllyttävät viestit,
* siveettömät tai lapsen koskemattomuutta loukkaavat viestit
* yksityishenkilöiden henkilötietoja (kuten henkilön nimen) sisältävät tiedot ilman asianomaisen suostumusta
* asiattomuudet
* väkivaltakuvaukset
* kiroilua sisältävät viestit
* viestien monistaminen
* massapostitus
* trollaus eli esimerkiksi tahallinen yliärsyttäminen ja provosointi.
Kirjoittaja voi joutua lähettämänsä viestin johdosta oikeudelliseen vastuuseen. Sivuston ylläpitäjä luovuttaa tarvittaessa viestin lähettäjän tunnistetiedot poliisille.
Sääntöjä rikotaan nyt paljon, erityisesti maahanmuuttoa käsittelevissä keskusteluissa. Jos keskustelu ei pysy siistinä, ylläpito joutuu rajaamaan keskustelusta pois aihealueita, jotka aiheuttavat paljon keskustelusääntöjä rikkovia viestejä.
Käyttäjät ovat kysyneet, miksi ylläpito poistaa kokonaisia ketjuja yksittäisten viestien sijaan. Näin tapahtuu etenkin maahanmuuttoa käsittelevissä ketjuissa, koska pieni käyttäjäjoukko aloittaa samasta aiheesta lukuisia ketjuja, ja ketjuihin kertyy lähes yksinomaan käyttäjäsääntöjä rikkovia viestejä. Monissa maahanmuuttoa käsittelevissä ketjuissa kaikki tai lähes kaikki viestit ovat aloittajan itsensä kirjoittamia. Maahanmuuttoaiheisissa keskusteluissa on myös levitetty väärää tietoa, esimerkiksi muuntelemalla uutistekstejä.
Ylläpito kiittää sääntöjen mukaisesti keskustelevia palstalaisia.
Ette näytä olevan lainkaan huolestuneita nuorten tyttöjen kokeman seksuaalisen väkivallan lisääntymisestä? Tämä ketju on hyvin naisvihamielinen. Itse en tätä feministinä voi sulattaa.
Tehkää tästä foorumista sellainen, että vaatii kirjautumisen ja nimimerkin! Päästään noista!
Maahanmuuttokritiikkiin on muitakin foorumeja kuin tämä pienten lasten vanhempien palsta.
Etteikö vaan ikäihmisten keskuudessa löytyisi jokin keskustelukanava, jota ei ole mamu-kritiikillä vielä saturoitu?
Työssäni olen huomannut että +65:t on todella otollista ja äärettömän vihamielistä porukkaa.
Etsikää heidät ;)
Ei muuten välttämättä auta, ihan samoja hommabotteja pyörii mm. Hs:n keskusteluissa. Kyllä sen jengin tunnistaa.
Itse ilmoitan suht usein viestejä asiattomiksi, mutta se on aika toivotonta kun niitä epäasiallisia viestejä on todella paljon. Mieluummin on kokonaan avaamatta ketjua kun jo otsikosta näkee minkä tasoista se keskustelu tulee olemaan.
Kyllähän tämä palsta kuihtuu.
Liiketoimintaa uudistettaessa ei varmasti ole Sanoman tahtotila edistää vihapuheita.
Tämän palstan negatiivinen sävy alleviivaa niin rankasti raaistuneen nettipuheen, että en usko Sanoman haluavan olla esimerkkinä huonosta imagon rakennuksesta.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 15:46"]
Ette näytä olevan lainkaan huolestuneita nuorten tyttöjen kokeman seksuaalisen väkivallan lisääntymisestä? Tämä ketju on hyvin naisvihamielinen. Itse en tätä feministinä voi sulattaa.
[/quote]
Aha, ootko sä "13-vuotiaan tytön , kristillinen äiti, joka ei paina lasten v****a" siis nyt myös feministi.
MInäkin olen kyllästynyt juuri tähän aloittajan mainitsemaan ilmiöön. En todellakaan viitsi käydä täällä enää kuin pyörähtämässä ja toteamassa, että sama meno jatkuu. Toisaalta hyväkin asia: olen saanut lähdettyä muihin hommiin. Enemmän kotitöitä, siivoilua, askartelua ja jopa urheilua!
On kehitys kyllä ollut uskomattoman paljon päin peetä viimeisen 10 vuoden aikana- mitä näillä Vauvan palstoilla olen pyörinyt. Ei täällä viihdy enää.