Siivoaako miehenne takapuolensa kakalla käytyään?
Kommentit (34)
että jos kakan jäkeen pesee + ilta ja aamupesut niin ei tarvitse käydä siellä kokovartalo suihkussa välttämättä. Ja aamu ja iltapesuihin kuuluu kainalo-, käsi- ja kasvopesut. Näin teen minä. En siis käy joka päivä siellä suihkussa, mutta vaihdan alusvaatteet kuitenkin päivittäin.
Joku kysyi käyttääkö suihkuttelijat pyyhettä. Itse ainakin kuivaan paperilla suihkuttelun jälkeen.
Kyllä minusta tämä minun tapa säästää enemmän vettä, kun kokovartalosuihkuttajan tapa.
että on näin paljon ihmisiä jotka suihkuttelee takapuoltaan! Mä en koskaan suihkuta kakalla käynnin jälkeen eikä miehenikään enkä oo kyllä tietonen että kukaan muukaan sitä perheessä/lähipiirissä harrastais. Niin ja ei me miehen kanssa edes käydä joka päivä suihkussa.
Kai me sitten haistaan kilometrien päähän.
miksi koirat ovat kiinnostuneita toisten ihmisten takapuolista enemmän kuin toisten =)
esim. Aasiassa pepun pesu on kauhalla vettä alapäähän, luulen että papperilla pyyhkiminen on hygienisempää. Pestään kädet hyvin ja illalla peppu suihkussa;)
Terveisin useassa Aasian maassa matkustanut enkä koskaan törmännyt veden kauhomiseen :D
miten tuo takapuolen tai pimperon pesu alapääsuihkulla pöntöllä istuen tehdään? Opetusvideokin olisi kiva, jos joku kehtaisi tehdä sellaisen.
Tunnustan nimittäin että minä en kertakaikkiaan osaa pestä alapäätäni pöntöllä. Virtsanäytettä kun olen käynyt antamassa niin monta kertaa olen yrittänyt ja ei siitä tule kuin sotkua. Vettä on joka paikassa, housut kastuvat mutta itse paikat eivät ole puhdistuneet.
Yritän takakautta tunkea suihkua ja jostain välistä pesevää kättä, ei onnistu. Yritän etukautta levitellä mutta ei suju sekään ja nyt on vettä lattialla, reisillä ja housuilla. Vesi on aina myös liian kylmää tai kuumaa ja sen kanssa sählätessä menee myös aikaa.
Tämän operaation jälkeen tarvitsen tonnikaupalla paperia kuivaukseen tai mieluummin pyyhkeen, ei onnistu että vähän vain paperilla taputtelisin.
Sama on noissa kainalonpesuissa. Mieluummin menen kokonaan suihkuun ja pesen itseni siellä, kuin yritän lavuaarissa kainaloita huuhtaista. (Suihkussa en ain pese hiuksia vain vartalon)
Nimittäin kainalopesun tuloksena on myös se, että vessan lattia lainehtii vedestä, housut on märät (jos ne oli jalassa) mutta kainalot eivät paljon raikkaammilta tunnu. Saippuaakin on joka paikassa enkä saa sitä kaikkea millään pois.
Joten auttakaapa minua hieman tässä asiassa
T:ilmeisesti motorisesti hyvin kömpelö yksilö
p.s olen ihan hoikka, eli ei johdu mistään 150 kilon painosta se etten mahdu pöntöllä alapäätä pesemään
mutta tässä huimasti fiksumpia kuin suomijuntit.
islamilaiseen kulttuuriin kuuluu, että wc-paperia ei käytetä, vaan pylly pestään aina vedellä vessassakäynnin yhteydessä.
asioista. Ja kulttuuri ja uskonto eri asiat vaikka meillä uskonto monesti nivoutuukin kulttuuriin. Mutta ollaan monessa muussakina asiassa fiksuja, et vaan tiedä. Eikä sun tarvikaan.
Hygienia on ihan perusjuttu.
Pidä hienot tietosi.
Eipähän fiksuimmat meistä ainakaan hillu perskännissa kaupungilla sikailemassa joka vkoloppu niinkun suurin osa suomalaisita tekemässä ihan mitä vaan. ym muuta.
miten tuo takapuolen tai pimperon pesu alapääsuihkulla pöntöllä istuen tehdään? Opetusvideokin olisi kiva, jos joku kehtaisi tehdä sellaisen. Tunnustan nimittäin että minä en kertakaikkiaan osaa pestä alapäätäni pöntöllä. Virtsanäytettä kun olen käynyt antamassa niin monta kertaa olen yrittänyt ja ei siitä tule kuin sotkua. Vettä on joka paikassa, housut kastuvat mutta itse paikat eivät ole puhdistuneet. Yritän takakautta tunkea suihkua ja jostain välistä pesevää kättä, ei onnistu. Yritän etukautta levitellä mutta ei suju sekään ja nyt on vettä lattialla, reisillä ja housuilla. Vesi on aina myös liian kylmää tai kuumaa ja sen kanssa sählätessä menee myös aikaa. Tämän operaation jälkeen tarvitsen tonnikaupalla paperia kuivaukseen tai mieluummin pyyhkeen, ei onnistu että vähän vain paperilla taputtelisin. Sama on noissa kainalonpesuissa. Mieluummin menen kokonaan suihkuun ja pesen itseni siellä, kuin yritän lavuaarissa kainaloita huuhtaista. (Suihkussa en ain pese hiuksia vain vartalon) Nimittäin kainalopesun tuloksena on myös se, että vessan lattia lainehtii vedestä, housut on märät (jos ne oli jalassa) mutta kainalot eivät paljon raikkaammilta tunnu. Saippuaakin on joka paikassa enkä saa sitä kaikkea millään pois. Joten auttakaapa minua hieman tässä asiassa T:ilmeisesti motorisesti hyvin kömpelö yksilö p.s olen ihan hoikka, eli ei johdu mistään 150 kilon painosta se etten mahdu pöntöllä alapäätä pesemään
Onko näinkin uusavuttomia... pitää perustaa joku käytöskoulu suomalaisille tähänkin aisaan kun kaikki "hienoudet" pitää kädestä pitäen opettaa.....
Miten se meiltä monilta luonnistuu siististi ja PUHTAASTI monia monia krtoja pvässä ja vain vähän paprua käyttäen...
miten tuo takapuolen tai pimperon pesu alapääsuihkulla pöntöllä istuen tehdään? Tunnustan nimittäin että minä en kertakaikkiaan osaa pestä alapäätäni pöntöllä. Vettä on joka paikassa, housut kastuvat mutta itse paikat eivät ole puhdistuneet..... operaation jälkeen tarvitsen tonnikaupalla paperia kuivaukseen tai mieluummin pyyhkeen, ei onnistu että vähän vain paperilla taputtelisin. Sama on noissa kainalonpesuissa. Mieluummin menen kokonaan suihkuun ja pesen itseni siellä, kuin yritän lavuaarissa kainaloita huuhtaista. Nimittäin kainalopesun tuloksena on myös se, että vessan lattia lainehtii vedestä, housut on märät (jos ne oli jalassa) mutta kainalot eivät paljon raikkaammilta tunnu.
En kerta kaikkiaan käsitä miten alapääpesun voisi tehdä nopeasti, siististi joka vessassakäynnin yhteydessä enkä ole minäkään 150kg. Toistaiseksi olen tyytynyt kokovartalosuihkuun kerran päivässä ja vessapaperin käyttöön muuten.
ja sitä samaa ihmettelen minäkin, eli miten siis teiltä sujuu? Minulta kun ei suju millään. Ei ole kukaan koskaan opettanut, eikä oma harjoittelu ole tuottanut tulosta. Joten voisitko siis kertoa
Onko näinkin uusavuttomia... pitää perustaa joku käytöskoulu suomalaisille tähänkin aisaan kun kaikki "hienoudet" pitää kädestä pitäen opettaa.....
Miten se meiltä monilta luonnistuu siististi ja PUHTAASTI monia monia krtoja pvässä ja vain vähän paprua käyttäen...
Siis minä teen näin: Istahdan päntöllä aika taakse, että eteen jää tilaa pestä..Otan oikeaan käteen käsisuihkun ja suihkuttelen ylhäältä päin ja vasemmalla kädellä pesen. Siinä puhdistuu ulkosynnyttimet sekä pylly. Ei ole yhtään vaikeeaa. kuivaan paperilla (paperia ei mene paljon)
Saahan sitä vettä noinkin kulutettua,voi voi kun ei ollu ennenvanhaan kun se ulkovessakaan ja taloonkin kannettiin kylmää vettä,mitenkähän tää nykylässy sukupolvi enää pärjäis niissä maisemissa?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2009 klo 11:47"]
ja sitä samaa ihmettelen minäkin, eli miten siis teiltä sujuu? Minulta kun ei suju millään. Ei ole kukaan koskaan opettanut, eikä oma harjoittelu ole tuottanut tulosta. Joten voisitko siis kertoa
Me asutaan Keski-Euoopassa eikä alapääsuihkuja tunneta. Olen miettinyt minäkin, miten niitä käytetään. Millä se perse kuivataan, roikkuuko suomalaisilla persepyyhe naulakossa vessassa? Tarpeen vaatiessa meillä voi ottaa kostean persepyyhkeen laatikosta. Ja se perse pestään muutenkin aamuin illoin...
mitä se niiden paperien käyttäjien perseitä taas kaivelee, jos toiset on hygieenisempiä??
Itse ainakin pesen kun käytän sringejä ja muutenkin ja lasten pyllytkin tulee pestyä kakan jälkeen. Eipähän bakteerit leviä sinne emättimeen saakka.