Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisustajat! Kaipaan neuvoja!

Vierailija
03.09.2009 |

Tykkäisin asua kauniissa kodissa, mutta en vain ole tyytyväinen kotimme sisustukseen. Millä yksinkertaisilla konsteilla saisin sisustuksesta yhtenevän ja jonkin "tyylisen"? Meillä on uudehko okt, seinäpinnat/lattiat ok. Jotenkin tämä on tällainen "sillisalaatti", enkä osaa löytää tyyliäni...Toisaalta tykkään (maalais)romanttisesta, toisaalta klassisesta, toisaalta pelkistetystä..Vietän kotona lasten kanssa tosi paljon aikaa, joten tämä on minulle oikeasti tärkeää!! Itse ajattelin niin, että turha roina olisi ensin saatava pois...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi yhdistellä asioita ettei kaikki tarvi olla jotain tiettyä. Mitä haluat ehdottomasti jättää kotiisi? Sitten loput ulos ovesta ja lähdet rakentamaan sisustusta jääneiden ympärille.

Vierailija
2/4 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on vähän hassua ajatella, että alkaisi noudattamaan orjallisesti jotain tiettyä tyyliä. Entä jos rakentaisit kotisi tyylin niistä aineksista, joista sinä oikeasti pidät?

Kodikkuus suomalaisissa kodeissa puuttuu usein sen vuoksi, että valaistus on täysin pielessä. Valot voi olla vain päällä tai pois, mutta ei mitään välimuotoja.

Toinen perusvirhe on se, että verhot ovat liian niukat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että perusilme olis pelkistetty? Esim. ns. skandinaavinen tyyli, ja sitten siinä olis lisämausteena vaikka joku tyylihuonekalua tai jotain muuta pehmeämpää ja romanttisempaa, vaikka jotain kukkaverhoa tms.

Itse tykkään myös monesta tyylistä, mutta pidän jonkinlaisena peruslinjana värien käyttöä. Muutamassa huoneessa tulee olemaan (omakotitalon remontti kesken!) seinien ja isompien kalusteiden väri vaalea tai musta, ja sitten esineillä ja tekstiileillä tuon väriä. Pidän etenkin perusväreistä omassa kodissani.

Mulle on tärkeää miettiä, mikä tuo kotiin rauhallisen ja kodikkaan tunnelman. Olisko tällaisesta lähestymisestä apua? Ja voithan sä laittaa eri huoneita eri tyyleillä, mutta huolehtia kuitenkin siitä, että värimaailmat sopii yhteen, ettei huoneesta toiseen siirtyminen ole kamala "shokki".

Kannattaa katsella sisustuslehtiä ja kirjoja, ainakin mua se auttaa, pystyn erittelemään, mistä tykkään ja mistä en. Tämä on sitten vaan mun mielipide, mutta en kyllä suosittele kellekään sellaisten tyypillisten tämän ajan muotijuttujen laittamista kotiin. Niihin kyllästyy, kun niitä on JOKA PAIKASSA. Ennemmin sellaista ajattomampaa, jota jaksaa katsella vuosia, jopa vuosikymmeniä.

Vierailija
4/4 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"koristeiden" karsimisella on hyvä aloittaa. Eikä kaikkien huoneiden tarvitse noudattaa samaa tyyliä vaikka sisustuslehdissä niin sanotaankin:) Miksei keittiö voi romanttisen tyylinen, mh pelkistetty ja vaikka olkkari klassinen?

Tai yhdistele; meillä on sulassa sovussa ja ihan tyylikkäästi moderni divaanisohva ja sen nojatuoli raheineen, iso ruokapöytä korkeaselkäisine tuoleineen, vanhoja aitoja tauluja ja toisaalta toinen nojatuoli 40 lukua, samoin vitriini. Sohvapöytä, lipasto, lisätuoli ja renginkaappi talonpoikaista. Värit on sitten mausteisia ja lämpimiä. Oh:n välittömässä yhteydessä on keittiön ruokailutila missä on 100v vanha ruokailuryhmä, tuoleissa ja verhoissa 70 luvun kuosia:) Meillä tyylejä löytyy joka lähtöön, kaikki on väreillä yhdistetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä