Paljon teillä on rahaa säästössä? Entä paljon säästätte lapsille esim.kuukaudessa?
Kommentit (29)
Mutta siis toki on tämä asunto sitten myös.
Mulla säästötilillä 2500 €, pahan päivän varalle. Miehellä rahastoja ja osakkeita n. 10 000 € arvosta. Mulla rahasto ehkä 500 €.
Lisäksi miehellä taitaa olla joku säästötili Sampossa, oisko siellä 1000 €.
S-Bonustilillä meillä taitaa myös olla 1000 €.
Lapsille joka kk menee rahastoihin 20 €/lapsi (3 lasta). Kahdella vanhemmalla n. 1000 € rahastoissa.
Vaikka oon ollut hoitovapaalla ja tehnyt osa-aikaistyötä lähes 6 vuotta niin silti olemme aina saaneet säästettyä edes vähän. Nyt viime aikoina on tosin tehnyt tiukkaa kun olemme rakentaneet uuden talon... Mutta aina yritämme jotain säästää jostain.
- 35 000 Euroa 6kk:n korkeakorkoisella
- 1300 Euroa lapsen säästötilillä
- 600 Euroa omalla säästötilillä
- Sijoitusrahastossa lapselle reilu 1000 Euroa
- Omassa yhdistelmärahastossa noin 2000 Euroa
- Osakkeita laskeneiden kurssien jälkeen noin 2000 Eurolla
- Käyttötilillä on noin 1000 Euroa
Asuntolainaa on sen verran, että korkeakorkosen loputtua sieltä käytetään asuntolainan ylimääräiseen lyhennykseen kyllä rahaa. Loput säästän mahdollista kotihoitoa varten, kun toiveissa olisi toinen lapsi.
lapsen sijoitustiliin laitan satasen kuussa.
Olen ollut kotona nyt 2 vuotta ja onneksi tuohon säästötiliin ei hirveästi ole tarvinnut kajota. Lapsilla noin 1000-1500 euroa säästössä, minulta menee suuresta kotihoidontuesta 20 euroa per lapsi säästötilille.
Se verovapaan lahjoituksen raja on 3999 euroa per kolme vuotta. Ja sen voi jokainen lahjoittaa kelle tahansa.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että jos lahjoittaa lapselleen rahoja ja tulee sitten itselle tiukka paikka, niin niitä ei saa (saisi) nostaa itselleen takaisin käyttöön.
te säästätte lapsillenne
eli mikä on korko prosentti ja missä pankissa
yhteensä noin 240 000 euroa. Joka tosin menee kaikki uuden asunnon ostoon, sitten kun kaupat tehdään.
Lapsilla on 2800 ja toisella 600 euroa. Kuukaudessa molemmat saavat 30 euroa. Lisäksi mummot laittaa lahjatalletuksia joskus.
ässä ja nyt.