Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennusta vai väsymystä?

Vierailija
02.09.2009 |

Meillä on neljä lasta, vanhin on 5v poika ja nuorimmat 2v 4kk tyttö ja 1v kaksostytöt. En ole kolmen nuorimman syntymän jälkeen saanut nukkua kun muutamia öitä heräämättä, ovat kaikki olleet vauvana pätkänukkujia ja lisäksi oli koliikkia, allergioita ym, jotka itkettivät ja valvottivat. Pahin alkaa ehkä nyt olla ohi, ellei tule takapakkia, mutta tämä valvominen on jättänyt jälkensä. Olen niin väsynyt, että jos voisin niin haluaisin nukkua koko päivän. En jaksa touhuta lasten kanssa ja välillä tulee tiuskittua turhasta esikolle kun oon väsynyt, samoin mies saa osansa tästä kiukuttelustani. Jälkeenpäin harmittaa kun on tullut taas sanottua pahasti ja osaan kyllä pyytää anteeksi. Haluaisin vaan muutosta tähän tilanteeseen. Sen mitä tiedän masennuksesta niin oireeni on kyllä juuri sellaisia mitä masennuksessa, mutta mietin sitäkin, että voiko älytön univelka vaikuttaa mielialaan niin, että on masennuksen oireita vai onko tuo sitten masennustam, vaikka johtuisi väsymyksestä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla varmaan touhua riittää. Yritä vaan ottaa rennommin.

Vierailija
2/5 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitteko lapsia välillä yökylään tutuille tai mummolaan? Saisit nukkua ja univelkasikin vähenisi ainakin vähitellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin väsynyt ja sairastuin masennukseen kun kaksoset olivat n. 1-2vuotiaita, olin pitkään ilman lääkitystä ja diagnoosia. elo oli raskasta kaikki samat syyt kuin sinulla paitsi ettei ollut useampia lapsia. nyt meillä on kolmas vauva jo vajaa 2v ja nyt vasta alkaa helpottaa. se miten parannuin, oli 1. lääkitys 2. muutto paikkakuntaan, jossa tukiverkostoa 3. isommat virikehoitoon 4. nuorin vauva täytti 1v ja lopetin pillerit.

nyt vasta tunnen olevani elämäni kunnossa ja terve ja palaamassa työelämään.

yritä siis keksiä miten saisitte elämän helpommaksi. auttaisiko virikehoito isompien tai jopa kaikkien kanssa hetkeksi, siis kyse ihan siitä ajasta kun itse saat itsesi kuntoon. voisitko saada ehkä 3 x viikossa, alussa 5xviikossa jonkun opiskelijan viemään lapset ulos 9-11 ja iltapäivällä 14-17 jolloin saat olla ja nukkua tai olla vain.

onko teillä kuntosalia jonne voi viedä lapset sillä aikaa kun sinä vaikka ajat pyörää tai käyt saunomassa rauhassa kun lapset ovat ilmaisessa lapsiparkissa sen aikaa.

voiko teille muutta aupair, maksaa 250e per kk.

auta itseäsi ja lapsiasi, jotain konkreettista on tehtä vä jottei väsymys muutu masennukseski. näin itselläni kävi että uuvuin yksin liian alas lasteni kanssa ja sairastuin paniikkihäiriöiden lisäksi masennukseen, enkä tajunnut sitä tarpeeksi ajoissa.

tsemppiä

p.s ensin soita neuvolapsykologille ja pyydä aika ja hae apua myös sieltä, jotta tiedät mikä johtuu mistäkin, apua sinun pitää hakea

Vierailija
4/5 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuo voi olla vaan väsymystä, mutta muuttuu ajan kanssa masennukseksi.

Lapsille hoitaja kotiin tai virikehoitoon, siksi aikaa, että itse olet kunnossa. Nyt ei ole aika ajatella, että virikehoito on pahasta, sillä se on teidän, erityisesti sinun parhaaksesi, jotta saat itsesi kuntoon. Lapset voi ottaa pois hoidosta kun jaksat taas paremmin.

Ota yhteys neuvolaan ja kerro tilanne ja pyydä aika neuvolapsykologille, jotta saat selville mikä sinulla on ja miten sitten siitä eteenpäin.

Entä voisko miehesi ainakin välillä valvoa lasten kanssa, ettet se olisi aina sinä.

Vierailija
5/5 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin tunnin välein heräilyä.

Vasta nyt kun nuorin on 5 v olen saanut nukuttua "univelat" ehkä lopullisesti pois. Välillä nuorin oli hoidossa kun olin työttömänä ja minä vain nukuin päivät...ei jaksanu mitään.

Pahimpaan aikaan yritin hakea apua neuvolasta (syytä vanhimman lapsen heräilyy, mutta ei löytynyt). Allergioita, koliikkia, neurologisia ongelmia oli mutta lopullista syytä heräilyyn ja vähäunisuuteen ei löytynyt kun lasta ei suostuttu edes tutkimaan. Lasta ei otettu unikouluun,mutta unikoulua yritin kotona ei auttanut. Mistään ei saanut mitään apua, ei muuta kuin voi voi lapset vain heräilevät öisin...(jopa kymmeniä kertoja??joka yö)

Välillä haudoin itsemurhaa ja toteuttaminenkin oli hiuskarvan varassa pari kertaa.

Mutta minulla tuskin oli kuitenkaan masennusta vaan kaikki johtui tuosta hirvittävästä univajeesta joka toivottavasti on ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän