Korvatulehdus itsellä?
KOrvaa särkee ja kuulen huonosti. Meneekö Buranalla ohi vai pitäiskö hakea antibiootteja?
Kommentit (6)
ja tärykalvon puhjettua saattaa käydä niin että saat loppuelämäksesi ystävän nimeltä tinnitus... Minulla sellainen on jo muutenkin, LIEVÄNÄ ONNEKSI, ja olen siihen tottunut kun on ollut ihan lapsesta asti, mutta ei ole kovempana varmastikaan kovin kiva vaiva.
Tyhmä kysymys mut en tiedä. Odotitko kauan ennen kun menit lääkäriin?
ja oireina on alkuun ollut tukkoinen korva ja pieni jomotus. Toisaalta korvasärkyyn saattaa olla muistakin syitä, esim hampaat. Mun miehelle sattui sellainen juttu, että korva rupesi särkemään ja lääkäri totesi, että hänellä on karvoja korvassa, oli hiustenleikkuun jäljiltä joutunut pieniä ja teräväkärkisiä hiusken pätkiä korvakäytävään... Jos kovastikin särkee, niin kannattaa varmastikin käydä näyttämässä korvaa lääkärissä.
montakin kertaa.
Tulehdus alkoi minulla tosi nopeasti ja oli todella kova. Alkoi yöllä ehkä 23-24 aikaan ja söin kauhean kasan kipulääkkeitä jotka ei auttaneet mitään,kipu oli todella kova, noin 3-4 aikana yöllä luulen että tärykalvo puhkesi, koska kipu hieman hellitti, ja se yleensä hellittää kun tärykalvo puhkeaa. Aamulla menin heti klo 8 päivystykseen kun se aukesi. (pieni paikkakunta, vuoropäivystys naapurikunnan kanssa)
Sain ne antibiootit, viikon kuuri ja kipua ei ollut ollenkaan enää seuraavana päivänä mutta tosiaan korva on edelleen tukossa enkä juuri kuule sillä.
viime jouluna. Sain ensimmäisen kärsityn yön jälkeen antibiootit, siitä viikon jälkeen vielä kuurin jotain muuta lääkettä. Kuulo ei silti palautunut kuin vasta noin kuukauden päästä lääkekuurin loppumisesta.
Edelleen kärsin vuoroon nenän, vuoroon korvan lukkiutumisesta (jokin tässä "yhteydessä" jäi tukkoon.
ja oli niin kipeä että meinasin kuolla! Hain aamulla antibiootit mutta tärykalvo ehti puhjeta. Vieläkään en kuule mitään vaikka tulehduksen alusta on jo viikko ja antibiootitkin loppuivat eilen. Mutta lääkäri sanoi että voi kestää jonkin aikaa ennen kuin kuulo palaa.
Sinuna kävisin lääkärissä, enkä päästäisi siihen pisteeseen että tärykalvo puhkeaa, paraneminen on silloin pitempi prosessi.