Olen niin väsynyt kaikkeen, en jaksa enää...
Perheeseemme kuuluu kuusi lasta sekä mies ja periaatteessa meillä on kaikki hyvin. Mies osallistuu lasten hoitoon minkä töiltään ehtii ja lapset on kaiken kaikkiaan ihania tai näin ainakin ennen ajattelin. Nyt kuopuksen syntymän jälkeen on kaikki alkanut tuntua vaikealta, vaikkei juuri mikään ole muuttunut elämässämme, paitsi kuopus heräilee kyllä useammin mitä muut lapsemme vauvoina ja väsymyskin siis vaivaa. Ei jaksaisi nousta, tehä ruokaa, leikkiä lasten kanssa ja monesti on viime aikoina tullut syyllistyttyä siihen, että oon laittanut lapset katsomaan dvd:tä. Tuntuu, etten enää tunne mitään samalla tavalla kun ennen, en osaa iloita tai itkeä, kaikki työt vaatii mahdottomasti ponnisteluja jne.
Koskaan minulla ei tähän mennessä ole masennusta ollut, mutta voisiko tämä olla sitä? Entä saanko ihan tavalliselta tk-lääkäriltä esim. lääkkeitä, jos niille olisi tarvetta tai siis jos auttaisivat tässä tilanteessa? Entä miten muuten voi edesauttaa masennuksesta toipumista? Aiemmin olen käynyt lenkillä ja on vietetty paljon aikaa lasten kanssa ulkona, mutta viime aikoina on kaikki tuo jäänyt, ei vaan jaksa eikä saa aikaiseksi, vaikka haluaisikin.
Kommentit (24)
Lapsia ei kannata tehdä ja minä en tehnyt. On ihana rauha aina ja ei väsytä koskaan.
Ei sua muu vaivaa kuin suurperhe. Laita lapset päivähoitoon.
Vauvasi on kovin nuori vielä, en ollenkaan ihmettele, jos väsyttää. Eikä muutkaan lapsesi vielä kovin omatoimisessa iässä ole. Ihan ensiksi kannattaa lopettaa itsensä syyllistäminen. Ja tässä on annettu monta hyvää neuvoa. Juttele myös miehesi kanssa. Vaikka se voi tuntua tarpeettomalta, mutta auttaa jaksamaan, kun tuntee olevansa jonkun kanssa samassa veneessä. Lepää aina, kun se on mahdollista.
Vihaan työtäni,mutta millä maksaisin vuokrani,jos en tee työtä?????