Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lääkäri arvioi "lapsi syntynee ennen laskettua aikaa", totta vai ei?

01.09.2009 |

Ootan ekaa, joka on supistellut ja varoitellut tulostaan jo viikkotolkulla, kävin ottamassa kortisonitkin kankkuseen. :) Nyt oli sitten synnytystapa-arvio, ja lääkäri sanoi kohdun sisäsuun olevan 1cm auki, viikkoja mulla on 36+0. Epäili, että tullee varmaan ennen laskettua, mutta ei tietty voi luvata. Kumminkin suu ensisynnyttäjälle poikkeuksellisen pehmeä ja auennut.

Siskon mielestä tällainen on kukkua, ja yli menee kuitenkin. Miten muilla? Jos lääkäri on sanonut, että todennäköisesti tulee aiemmin, onko pitänyt paikkaansa?

virva

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokaa ku odotin niin hoki kuukauden ennen laskettua että huomenna tulee, niin lääkäri kuin neuvolantätiki. Kun oli paikat auki ja vauva pää lähtökuopissa hyvissä ajoin. Noh ylihän se meni niin että ropisi, kuten esikoinenkin ja niin menee varmaan tämäkin. Yksilöllistähän tämä on, mutta en lähtisi luottamaan. Synnytyksen käynnistymistä ei nykylääketieteen keinoin osata ennustaa.

Että tsemppiä;)

Rouvaii

Vierailija
2/14 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meillä kanssa lääkäri sanoi viikolla 35 että lapsi voi syntyä ihan kohta, tosin mitään kunnon supistuksia ei edes ollut ollut. no kaksi viikkoa meni yli ja sitten synnytys käynnistettiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas sanottiin ekaa odottaessa, että ei varmasti tule ennen aikojaan ja niin vain poika päättikin tulla maailmaan kolme viikkoa etuajassa ja vain muutama päivä tämän "varman" arvion jälkeen :)

Eihän KUKAAN voi olla täysin varma siitä milloin vauva päättää syntyä, ellei tietty kyseessä ole suunniteltu sektio..

Vierailija
4/14 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa sanottiin ekassa raskaudessa että syntyy ennen la:ta kun paikat oli niin hyvässä mallissa jo ja suppaili ihan jatkuvasti.

Rv 38+ sitten tulikin lähtö,suppaili monta tuntia ihan säännöllisesti mutta synnärillä supparit sitten loppui kuitenkin :O

No esikoinen syntyi sitten oikeasti vasta rv 40+5 :D Vähän potutti odotella se pari viikkoa sen jälkeen kun luuli jo että nyt se syntyy.. ja varsinkin ne la:n jälkeiset päivät.

Että omalla kohdalla se ei pitänyt paikkaansa.

Vierailija
5/14 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäs sitten, jos irtoaa seuraavana päivänä limatulppa?! :)

Ehkä sittenkin lähellä.. nyt jo supistelee. :)

virva, 36+1

Vierailija
6/14 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se limatulppakaan vielä ennusta mitään. Joillakin on mennyt monta viikkoa sen irtomisen jälkeen että synnytys on alkanut.

Koitahan vielä hetki pitää vaavi masun lämmössä, jos mahdollista. On ne aina vähän valmiimpia sitten synnytyksen jälkeen kun viikkoja olisi ainakin 38 :)

Tsemppiä sinne viimeisille metreille :)

Vierailija
7/14 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs yritän, kun itte tekee tuloaan jos tekee! :D Ja juu, kyllä mää oikeesti tiesin, että limatulppa ei aina oo mikään selkee merkki synnytyksestä, mutta tuuminpahan vain. :) Tässä on jo niin supisteltu ja ties mitä kaikkea muuta, ettei ihmettäis vaikka tuliskin pian. Mutta katellaan, ootellaan ja ihmetellään.

On tuo ihan tervetullut pysymään mahassakin, mutta saa se tulla uloskin jos tahtoo. :)

Vierailija
8/14 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina on parempi syntyä edes sen rv 37+ jälkeen kun lasketaan täysiaikaiseksi :)

Aika jännät paikat sulla siellä :) Toivottavasti kaikki menee hyvin sitten kun syntyy :)

Vierailija
9/14 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sanottiin 36 viikolla että voi tulla koska vaan, paikat auki ja pehmeet. mutta tässä sitä vieläkin ollaan, laskettu lauantaina.. :O

Vierailija
10/14 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin esikoisesta neuvolassa ja minun oma nuori th pyysi kokeneempaa tunnustelemaan vauvan tarjontaa. Siinä sitten kyseli milloin la. Sanoin, että reilun viikon päästä. TH:lla oli jännä ilme. Kun läksin sieltä ja menin vessaan, niin limatulppa irtosi ja seuraavana aamuna sytyi tyttö, rv 38 + 6.

Kuopuksesta minulla sisäsuu auki 2cm ja paikat muutenkin valmiina tositoimiin jo viikolta 36. kehoitettiin olemaan rauhakseen muutama viikko ja sitten kun supistukset alkaa niin kipinkapin sairaalaan. Synnytys alkoi vesien menolla 39 + 6, mutta synnytyksen kokonaiskesto oli 2h. sairaalassa ehdittiin olla 20min.

nyt odotan kolmatta ja hieman jännittää kuinka nopsaan tulee tällä kertaa.

Eli tuo paikkojen aikainen kypsyminen saattaa ennustaa nopeaa synnytystä. ja sehän on tietty vain hyvä asia .)

Vierailija
11/14 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista lasta odottaessani (ensimmäinen syntyi suunnitellulla sektiolla, joten olin siis "ensisynnyttäjä") viikkoja oli 35+ ja menin synnärille säännöllisten kivuliaiden supistusten takia. Lääkäri tuumasi ettei kaulaa ole jäljellä lainkaan ja kohdunsuu hitusen auki. Passitti osastolle odottelemaan synnytystä, joka tapahtuisi päivänä minä hyvänsä... Yhden yön jälkeen lähdin kuitenkin kotiin, kun en jaksanut osastolla maata ja sairaala oli kutienkin vajaan 10km:n päässä.

Niinpä niin, poika sitten syntyi ry 39+5, että se siitä ennenaikaisesta syntymästä! Kun sitten myöhemmin näin kyseistä lääkäriä ja kerroin kuinka pitkälle odotus sitten kuitenkin jatkui, niin oli kyllä ihmeissään =) Mutta ei siis ainakaan meillä tuo lääkärin arvio pitänyt paikkaansa lainkaan!

Vierailija
12/14 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan la oli heinäkuun loppupuolella. Toukokuussa lääkäri varoitteli lähtemästä kauas ja oli sitä mieltä että vauva syntyy reippaasti ennen la. No, kaksi viikkoa meni yli ja synnytys käynnistettiin.

Vierailija
13/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin lekuri ennusti että vaavi saattaa tulla enne laskettua aikaa, koska on jo niin alhaalla tuola lähtökuopissa ja kohdunkaula lyhentynyt. Mulla on tänään (12.9.) laskettu aika ja vaavi on edelleen masussa..joten..eihän ne varmasti koskaan sitä pysty lupaamaan.

Ehkä vähän aiheuttanut jo turhautuneen olonkin koska on tässä jo odotellut vauvaa..ja näyttää kuitenkin että yliajalle menee=/

Sais kyllä mun puolesta tulla jo.olokin alkaa oleen tukala..

Vierailija
14/14 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipolilla kävin ja sanoivat että hyvin vauva vielä pysyy,ei ole hetkeen tulossa!Paino arvion sain myös 2200g viikkoja 34+5! Lapsi syntyi yllättäen kahdenpäivän päästä 35+0, painoa oli 2110g. Mentiin sairaalaan 2 tunnin supistelujen jälkeen, supistukset alusta asti kovia n.3-4 min välein. Sairaalassakin vielä sanoivat että ei tämä tänään tule, kaksi tunia ottivat käyrää ja sitten mentiin saliin ja sieltä tyttö tuli! Eka supistus ja tuttö ulkona yht.4h 45min!