oletko koskaan ottanut itse yhteyttä vanhempiin
siis lapsen kaverin vanhempiin jos lastasi on kiusattu, kotona tai koulussa? auttoiko?
Kommentit (7)
Yleensä vanhemmille puhuminen on auttanu, joskus olen ensin sanonu kiusaajalle, ja pyytäny kiltisti sanomaan vanhemmilleen mitä on tehny.
Jos ei tehoa niin sitten soitan vanhemmille tai menen käymään. Jos eivät välitä, soitan koululle.
Mulla on se periaate, että kenelläkään ei jää mahdollisuutta kiusata lapsiani pitkään. Teen siitä kyllä hyvin nopsaan lopun.
Yleensä vanhemmille puhuminen on auttanu, joskus olen ensin sanonu kiusaajalle, ja pyytäny kiltisti sanomaan vanhemmilleen mitä on tehny. Jos ei tehoa niin sitten soitan vanhemmille tai menen käymään. Jos eivät välitä, soitan koululle. Mulla on se periaate, että kenelläkään ei jää mahdollisuutta kiusata lapsiani pitkään. Teen siitä kyllä hyvin nopsaan lopun.
meillä on sovittu että aina otetaan yhteyttä puolin ja toisin.nyt ei ole sitten tarvinnut ottaa yhteyttä vuoteen.
ongelmia ei ole enää esiintynyt.
vanhempiin jos ei tiedä keitä ne kiusaajat on? Vaikka näkisinkin kuka lasta kiusaa niin tuskin ne mulle kertois,että "mä olen XX ja asun tuolla ja mun äidin nimi on XX,mut se tulee vasta viideltä kotiin,et tuu sitten kertoo sille mitä mä tein"
Jos tietäisin keitä ne kiusaajat ovat niin sitten voisinkin ottaa yhteyttä vanhempiin.
Saako esim. luokkakaverin vanhempien yhteystiedot koululta? Tuskin.
Ehkä pienillä paikkakunnilla on asia helpompi, kun tiedetään että kuka on kenenkin vanhempi ja sitten voi ainakin Fonectan tms. saada puhelinnumeron.
otan yhteyttä kouluun ja pyydän järjestämään tapaamisen. Kerran keskustelen asiasta nätisti, toisella kerralla ilmoitan, että seuraava tilanne johtaa lastensuojeluilmotukseen. Siihen viimeistään on kiusaaminen loppunut.
Ja kyllä, meillä on tietyllä tavalla erityislapsi, joka joutuu kokemaan myös kiusaamista ehkä normaalia lasta enemmän.
Kaksiinkin vanhempiin, ja enää emme ole puheväleissä. Herneet meni nenään ja ne menee vaikka miten asiallinen yrittäisit olla. Mutta ei harmita. Lapsen on saatava tuntea olonsa turvalliseksi.