Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos koulukaveri kiusaa, kerrotko opelle?

Vierailija
31.08.2009 |

Siis jos lapsen koulukaveri kiusaa.

Mun 8-v. tytöllä on jonkin verran erilaisia tic-oireita, mm. silmien räpytystä (kuin olisi roska silmässä). Luokassa tytöt istuvat pareittain poikien kanssa ja tyttöni vierustoveri huomauttelee jatkuvasti silmien räpytyksestä ja kuulemma muutenkin kiusaa (en ole tästä ihan selvillä, mitä tarkoittaa ja kiusaako muitakin). Poika on tummaihoinen ja uusi luokalla, ja taitaa olla jollakin tavalla epävarma itsestään tms. kun pitää muita kiusata jotta huomio ei kohdistuisi häneen (?)

Tyttö ei ole kertonut opettajalle, vaikka olen jo pari kertaa kehoittanut, jos poika todella kiusaa niin, että tulee paha mieli.

Mietinkin, että pitäisikö minun puuttua tähän. Mitä mieltä? Voinko pyytää opettajaa vaihtamaan tyttöni vierustoveri?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita meili opettajalle ja selosta tilanne. USeissa kouluissa on nykyään nollatoleranssi kiusaamisessa. 8-vuotias voi kokea tilanteen liian kiusallisena "kantelemisena". Omakin tyttöni joutui kiusanteon kohteeksi 8-vuotiaana uutena oppilaana. Soitin kiusanneelle tytölle ja sanoin, että sellainen käytös ei käy. Kerroin myös tyttöjen opettajalle, joka tarttui reippaasti asiaan. Tällä hetkellä nuo tytöt ovat hyviä kavereita keskenään.

Vierailija
2/9 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien minusta ottaa yhteyttä opettajaan ja kertoa tilanteesta. Voi olla, että opettaja ei ole vielä huomannut mitään. Lapset ja nuoret voivat olla mestareita kätkemään kiusaamisen. Opettajana toivoisin, että vanhemmat siis informoisivat minua tilanteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin, että jos laitan opelle viestiä, minua pidettäisiin kantelupukkina tai hössöttävänä äitinä.

Taidankin heti laittaa meiliä opelle

Vierailija
4/9 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se heitä kiinnostanut, ei ollut heidän ongelma, vaikka se oli sen verran rajua että heidän on siitä pitänyt tietää

omille vanhemmille ne myoskään kertonut, heillä oli tyottomyyttä, ongelmia avioliitossa ja alkoholin kanssa

en halunnut olla taakka

Vierailija
5/9 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusattavan. Hyvin todennäköistä on, että ainakin joku heistä tuntee itsensä kiusatuksi. Jos tietäisin, alkaisin asiaa selvitellä. Edes opettajat eivät ole meedioita, mutta kyllä he puhetta uskovat, ainakin valtaosa. -3

Vierailija
6/9 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsesi on isossa koulussa itä-vantaalla, siellä opettajat ja kuraattorit eivät välttämätta asetu kiusatun puolelle

Vierailija
7/9 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä otan pienemmästäkin kiusaamisesta yhteyttä kouluun. Kiusaaminen pitää saada loppumaan ajoissa, ei vasta sitten kun se menee pahaksi. Jos ei opettaja reagoi millään tavalla, otan yhteyttä rehtoriin ja sitä rataa.

Vierailija
8/9 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kertonutkin kun lastani on kiusattu. Ope on heti puuttunut asiaan ja kiusaus on saatu loppumaan.

Vierailija
9/9 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusattavan. Hyvin todennäköistä on, että ainakin joku heistä tuntee itsensä kiusatuksi. Jos tietäisin, alkaisin asiaa selvitellä. Edes opettajat eivät ole meedioita, mutta kyllä he puhetta uskovat, ainakin valtaosa. -3

jatka samaan malliin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi