Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerätään tähän älyttömiä suomalaisia hintoja

Vierailija
31.08.2009 |

Sellaisia, joihin ei ole mitään järkevää selitystä...

Kuten nuo katsastushinnat:

Joensuussa 19 euroa

Lapissa yli 100 euroa

Oulussa 65 euroa

ehkä voimme tällä tavalla vähän vaikuttaa asiaan, tätä palstaa kun lukee aika moni ihminen

Kommentit (155)

Vierailija
1/155 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etukäteen varattuna on jotain 8,50€.

Millä laivalla mukamas aamupala on 40 e/hlö?

Laivoilla ruoka on törkeän kallista, aamupala 40 e.

Vierailija
2/155 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia, joihin ei ole mitään järkevää selitystä...

Kuten nuo katsastushinnat:

Joensuussa 19 euroa

Lapissa yli 100 euroa

Oulussa 65 euroa

ehkä voimme tällä tavalla vähän vaikuttaa asiaan, tätä palstaa kun lukee aika moni ihminen

maksaa kympin enempi..

lukee 19e mut on 29e siihen tulee pakokaasutestit päälle ja joutuu ihmiset käyttämään autojansa useaan otteeseen kun löytävät mitä pienempiä virheitä autoista ja ei mene edes läpi.

Nimimerkillä kokemusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/155 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholilla 8e ja ilman alkoholia 6.50. On siinä glögillä litrahinta.

Vierailija
4/155 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en osta suomesta enää yhtään mtiään koska hinnat täällä ovat niin kalliita.

olen työtön ja minulla ei todellakaan ole varaa maksaa kahvikupista 2,5€..

mielestäni kaikkien pitäisi lopettaa suomalaisen yrittäjyyden tukeminen ja muuttaa vaikka netin kautta saksaan, jossa kaikki on halvempaa.

olen itse muuttanut ilmaiseksi kolme kertaa ensin netin kautta saksaan ja sitten perheen kanssa ruotsalaiseen nettikauppaan..

verotulot verotulot

Vierailija
5/155 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaupoilla on PAKKO olla helvetin hyvät katteet, varsinkin isoilla marketeilla, sillä miten muuten niitä rakennettaisiin joka nurkkaan?

Miten ihmeessä voi kannattaa rakentaa tänne pk-seudullekin joka kylään Cittari ja Prisma?"

Jyväskylässäkin on 10km säteellä 3 prismaa ja kohta 3 cittaria. aika älytöntä.

Vierailija
6/155 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanttarellit kaupoissa jotain 19 euroa litra, samoin suppilot. öö, metsät on täynnä näitä ihan ilmaiseksì, ja vieläpä kotimaisia!

Vierailija
7/155 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä edes ole kummoisen makuisia, mutta sehän onkin *Kämp*...

Laajakaistahinnat ovat todellakin "rikollisen kalliita"; meillä 2 M 34 €/kk

Vierailija
8/155 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kahvi, se on kyllä niin järkyttävän kallista että vähiin jää nykyään kahvilakäynnit. Ihan peruskahvi plus joku baakkelsi maksaa sen viisi euroa tai enemmän. Jos laittaa pari euroa lisää, niin saa lounasbuffetin mihin jopa jossain kuuluu jälkkärinä se kahvi ja baakkelsi!

Erikoiskahveja en ole ostanut vuosiin, en vaan pysty heittämään rahaani niihin hukkaan.

Alkoholi ravintoloissa on ihan uskomattoman kallista. Kalliiksi tulee jos on semmoinen harrastus että käy enemmän kuin pari, kolme kertaa vuodessa ulkona juomassa. Etenkin Helsingissä on näköjään aivan järjettömyyksiin nousseet hinnat.

No, alkoholi on onneksi turhaa tai semmoista ylimääräistä luksusta elämässä, sitä ei tarvitse kovin usein. Mutta kyllä jättämällä jokaviikonloppuisen siiderin- ja viininlipittämisen moni säästäisi satasia vuodessa.

Vierailija
9/155 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille naisille on kyllä markkinoitu hyvin tämän autuuden pakollisuus. Meikkaan kyllä itsekin, mutta kaikki rasvat, purtilot, putelit... litrahinnat huitelevat satasissa.

Pieni järkevyys tässä asiassa säästää satasia vuodessa. Voit esim. viettää aikaa lastesi kanssa sen sijaan että työskentelet ostaaksesi dioria ja Kaneboa naamaan levitettäväksi. Apteekin perusrasvoilla pärjää pitkälle. Ja edullisemmat tuotteet on ihan yhtä hyviä.

Vierailija
10/155 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekatkaapa naiset vaikkapa astianpesutablettien hintoja ja kokeilkaapa kerran niitä edullisempia merkkejä. Yllätytte. Hinta on moninkertainen niissä kalliimmissa, ja isoissa perheissä kun kone pyörii 2-3 kertaa päivässä niin siitä syntyy yllättävän iso säästö vuodessa... tai vuosien kuluessa...

Vierailija
11/155 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse käytän kuukuppia ja satunnaisen pikkuhousunsuojan silloin tällöin, mutta tässä kyllä pissitään taas mainosten uhreja silmään oikein kunnolla. Halpismerkit (Rainbowt, Pirkat, X-trat) ovat itse asiassa usein parempia tuotteita kuin ne moninkertaisesti kalliimmat! Ennen kuin aloin käyttää kuukuppia, ostin X-tra merkkisiä siteitä ja ne olivat todella paljon parempia kuin kalliit libresset.

Vierailija
12/155 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä edes ole kummoisen makuisia, mutta sehän onkin *Kämp*... Laajakaistahinnat ovat todellakin "rikollisen kalliita"; meillä 2 M 34 €/kk

Tää maalaishiiri meinasi lentää selälleen viime Hesanreissulla, kun drinksujen hinnat tosiaan lähtee kympistä ylöspäin. AArgh!

Vierailija
13/155 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä vuonnahan huvipuistojen kävijämäärät ja siellä käytetty raha putosivat dramaattisesti... ja yrittäjän syyttivät LÄMMINTÄ KESÄÄ...

ei voi muuta kuin ihmetellä suomalasiten yrittäjien tyhmyyttä ja ahneutta.

Vierailija
14/155 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Power Parkissa sellainen vedettävä kärry päiväksi 5 euroa+ 15 euroa panttimaksu

Ruotsissa joka huvipuistossa samanlainen panttisysteemi kuin kaupan ostoskärryissä

Vierailija
15/155 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku teistä kertoa mulle paljon maksaa ulkomailla partakoneen terät? Täällä giletet yms. sellaiset maksaa 16-19 euroa. Meidän kaupoissa varastaavat niitä niin paljon että ne pidetään nykyään kassoilla ja annetaan pyydettäessä

Mietin vain.

Ja sitä myös että miksi aina suomalainen tuote on paljon kalliimpi? Esim. tomaatti. Ulkomainen aina halvempaa vaikka voisi luulla kun rahtikulut yms. laitetaan niin hintaa tulee. Mutta ei, kasvihuoneelta joka sijaitsee kaupasta 15 km:n päässä on näköjään kallimpaa kuljettaa tuotteet myyntiin.

Laivoilla ruoka on törkeän kallista, aamupala 40 e.

Puolassa maksoi kans lähemmäs 20e gilleten terät. Miten NIILLÄ on varaa ostaa niitä kun palkka on 300-600e kuussa (600e on sitten jo johtotason palkka)

Vierailija
16/155 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en osta suomesta enää yhtään mtiään koska hinnat täällä ovat niin kalliita.

olen työtön ja minulla ei todellakaan ole varaa maksaa kahvikupista 2,5€..

mielestäni kaikkien pitäisi lopettaa suomalaisen yrittäjyyden tukeminen ja muuttaa vaikka netin kautta saksaan, jossa kaikki on halvempaa.

olen itse muuttanut ilmaiseksi kolme kertaa ensin netin kautta saksaan ja sitten perheen kanssa ruotsalaiseen nettikauppaan..

verotulot verotulot

ainakin tuntuu nykyään olevan halvimipia suomalaisissa nettikaupoissa, välillä ruotsissa oli halvempaa kun kruunun arvo oli alhaalla mut nyt ruotsin nettikaupat on tosi kalliita, puhumattakaan tanskasta. Suomen nettikaupoissa myös monissa nykyään enää parin euron postikulut toimituksille joten itse ostan lastenvaatteet suomalaisista nettikaupoista. Turvaistuimetkin ollaan suomesta saatu halvemmalla. Mitä oikeastaan saa enää halvemmalla ulkomailta? Ruoka on kallista suomessa mutta monessa maassa vielä kalliimpaa. Käytiin ruotsissa baarissa niin olut jotain 10e luokkaa niin jäi kyllä ostamatta... itse olen tyytyväinen suomen hintoihin. No saksassa ruoan hinta oli kyllä sikahalpa mut tosiaan muut tavarat saa suomesta halvemmalla kuin muualta. Puolassakin ja virossa oli kaikki kalliimpaa.

Vierailija
17/155 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Power Parkissa sellainen vedettävä kärry päiväksi 5 euroa+ 15 euroa panttimaksu Ruotsissa joka huvipuistossa samanlainen panttisysteemi kuin kaupan ostoskärryissä

Sen jälkeen kun halpakaupan entinen johtaja tuli paikka vetämään niin hinnat ovat nouseet ja krääsää on tullut myyntiin.

Onko kukaan teistä koskaan nähnyt kenenkään ostavan niitä ILTAPUKUJA sieltä ???? en tajua miski huvipuistossa on oma kauppa iltapuvuille !!

Vierailija
18/155 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on totta että lastenvaatteita ei enää saa halvemmalla ulkomailta. Postikulutkin ihan törkeät niissä. Suomalaisissa nettikaupoissa liki järjestäen postikulut ainakin alle 3€ per tilaus, monilla paljon halvempikin. Harva enää nyhtää 4-6 e toimituskuluja.

Vierailija
19/155 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työpaikan Amicassa ruoka on ihan peruskotiruokaa. Esim. lihakastike+perunat+kiinankaalisalaatti+maito. Hinta 8,9 euroa/annos. Naapuritoimistotalossa on Sodexo, siellä vastava lounas 9,2 euroa. Syön aina omat eväät. Mutta silti jotkut suostuvat maksamaan noita ryöstöhintoja, koska joka päivä ruokala näyttää olevan täynnä.

Vierailija
20/155 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maiden palkkataso. viittaan tuohon budapest/slovakia vertailuun.

myönnetään että ei selitä kaikkea: olin just itävallassa jossa hotellissa söin erinomaisen viiden ruokalajin aterian pöytään tarjoiltuna hintaan 18 euroa - ei irtoa täältä missään hotellissa...

itävallassa, slovakiassa, puolassa yms. hinnat ihan samoja kuin suomessa, en ymmärrä miksi puhutaan et ulkomailla halvempaa. Puolassa ja Virossa moni asia on paljon kalliimpaa (siis muuallakin kuin turistirysissä)