Vinkkejä pesukoneen pesulokeron puhdistukseen!!
Se pesuainelokero menee pikkuhiljaa semmoiseksi limaiseksi ja pesuaineen tahrimaksi jos sitä ei puhdista joka kerran jälkeen. Miten sen mönjän ja lian saisi kunnolla pois? Voisiko laittaa likoamaan johonkin klorittiin? Etikkaan?
Vinkkejä!
Kommentit (13)
jokin tehokas aine pitäisi keksiä jolla saisi tehostettua sitä kuurausta. -1-
hohkakiveä
sampoa
tai soodaa
näillähän se yleensä lähtee jos kuurattavaa on.
Irtoaako sun lokero koneesta? Jos, koita mitä tapahtuu jos sen laittaa astianpesukoneeseen...
kyllä mulla riittää ihan se, että irrotan sen lokeron ja laitan vesihanan alle ja pesen siinä. Ihan puhtaksi tulee.
hohkakiveä
sampoa
tai soodaanäillähän se yleensä lähtee jos kuurattavaa on.
Irtoaako sun lokero koneesta? Jos, koita mitä tapahtuu jos sen laittaa astianpesukoneeseen...
josa on jotain saippuaa seassa. Siihen kastetaan vähän kostetettua rättiä ja sitten hinkataan. Sitä myydään pienessä sinivalkoisessa purkissa, jossa lukee "sampo". Sillä lähtee puhtaaksi ihan mikä vain.
hyvä vinkki... ja käytä nestemäistäainetta
näitä outoja homeita ja limoja juuri siinä vaiheessa kun aloin käyttää nestemäisiä pesuaineita. Vaikka laitoin ne pesuaineet pesupalloon.
näitä outoja homeita ja limoja juuri siinä vaiheessa kun aloin käyttää nestemäisiä pesuaineita. Vaikka laitoin ne pesuaineet pesupalloon.
en ole itse (nyt jo 30 v pesukokemuksella) tuollaiseen törmännyt.
Ette kai jätä pesukonetta kiinni pesun jälkeen? Itse aina annan koneen kuivua, luukku auki, joka pesun jälkeen.
Mulla oli vanha kone päältä täytettävä ja voi hanuri, millanen se oli pestä... sinne pohjalle ei päässyt mitenkään käsiksi eikä sitä saanut auki. Tein joko niin, että laitoin etikkaan likoomaan ja sit sihkun kovalla paineella huuhtelin. tai sit laitoin sinne vettä ja tiskikoneen puhdistustabletin ja annoin liota, välillä kävin vähä ravistelemassa... mut se oli siis ihan vihoviimenen pestävä... Nyt on sivusta täytettävä ja senkun vaan putsailee =)
mutta se pysyy suht siedettävää kun pesen välillä nestemäisellä ja välillä jauhemaisella pesuaineella.
jätän aina auki, sekä pesuainelokeron ja se mihin ne pyykit laitetaan. -1-
en ole itse (nyt jo 30 v pesukokemuksella) tuollaiseen törmännyt.
Ette kai jätä pesukonetta kiinni pesun jälkeen? Itse aina annan koneen kuivua, luukku auki, joka pesun jälkeen.
näin vaan käy.
kuuraus vanhalla hammasharjalla?