Olenkohan kauhea äiti kun 1,7v menee hoitoon vaikka ei taloudellisesti hyödytä
eli vain itseni takia menisin töihin. Taloudellisesti ihan sama kotona vai töissä, mutta kotona ollut jo pidempään ja nyt tarjoutuisi mielekäs työ. Mutta sanokaas pilaanko lapseni lapsuuden kun teen näin itsekkäästi. Miksi pitäisi hoitaa lapsia 3v asti kotona.
Kommentit (44)
Kuinka monta kamalaa isää sitten tästä Suomenmaasta löytyy? Monet isät paiskivat pitkiä päiviä: kukaan ei syytä heitä siitä vai mitä?
Kyllä naisellakin on oikeus palata töihin jos niin haluaa. MIelestäni perheen pitäisi yhdessä sopia ratkaisusta, jossa lapsella olisi mahdollisimman lyhyet päivät.
Meillä tämä onnistui vaikka (tai juuri siitä johtuen) olemme yrittäjiä. Kesisin minä hoitelen lapsia, mies enemmän talvisin. Pienin meni hoitoon 1,5-vuotiaana, mutta ei ole koskaan vielä ollut täysiä päiviä eikä 5 päivää viikossa.
Näin sain itsekin edetä uralla. Kotona olisi kyllä pää haljennut. Yhteensä olen kuitenkin ollut kauan kotona kun on kolme lasta. VAnhempien lasten kanssa olin kotona 3 vuotta (=liikaa minulle).
Itse pysyin kotona 3v vaikkei taloudellinen tilanne kaksinen ollutkaan. Halusin tarjota lapselle rauhalliset aamut ja aikatauluttoman elämän, kun oli mahdollista. Ja halusin myös, että osaa kunnolla puhua, kun menee päiväkotiin :-) Jotta voi kertoa, että kohdellaanko kaltoin.