Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaksaisisnkohan yrittää vielä taistella?

Vierailija
31.08.2009 |

Olen työtön ja lievästi masentunutkin ja velkainen.

Lapseni on isällään joka toinen viikko, perheessään on kaksi muutakin lasta ja toki äitipuoli.Meillä ei ole muita huollettavia.

Lapseni viihtyy sisarpuoliensa kanssa, mutta saa jatkuvaa arvostelua ja tiuskimista osakseen sekä isältään että äitipuolelta( ei osaa mitään ja on jatkuvassa tarkkailussa).

Meidän luona saa hellyyttä ja huomiota sekä normaalia touhuntaa. On ilmaissut jo haluavana asua mieluiten meidän luona.

Olen kuullut niin kammottavia esimerkkejä(kolmannelta, luotettavalta) taholta, miten lastani kohdellaan isänsä ja äitipuolensa taholta, että olen kohta valmis tappelemaan lapseni meille kokonaan. Mutta, miten jaksan?

Toistaiseksi lapsi menee isälleen mielellään, lähinnä sisarpuoliensa vuoksi, ja siksi olen antanut tilanteen jatkua näin.

Jos erotessamme olisin ollut vahva ja kunnossa, olisin taatusti tapellut itselleni huoltajuuden, isä on väkivaltainen narsisti. Mutta en silloin sitä jaksanut tehdä, olin niin voimaton ja paskana.

Kiitos jos jaksoit lukea, ja otan mielelläni vastaan kaikki kommentit.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiminlyödään ja kohdellaan huonosti. ap

Vierailija
22/27 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaisi mitenkään tapaamisiin? News flash: se ei vaikuta niihin mitenkään. Yksihuoltaja ei voi kieltää lasta tapaamasta toista biologista vanhempaa.

Vain oikeusistuin voin evätä tapaamisoikeuden, ja siihen tarvitaan aika rankkaa näyttöä todellisesta fyysisestä tai henkisestä väkivallasta. Ja voin kertoa, että se, ettei lasta oteta syliin tai kannusteta näyttämään tunteita, ei tosiaan täytä henkisen väkivallan kriteereitä.

Itselläni on lapseni bioisän kanssa yhteishuoltajuus, mutta ex-mies ei ole tavannut lastaan useaan vuoteen. Ei kuitenkaan ole myöskään suostunut luopumaan yhteishuoltajuudesta. Minulle sanottiin aikoinaan oikeusaputoimistossa, ettei huoltajuutta kannata edes lähteä muuttamaan. Jos isä ei vapaaehtoisesti luovu huoltajuudesta, eikä kuitenkaan millään tavalla terrorisoi toista huoltajaa huoltajuuden avulla (esim. ei suostu allekirjoittamaan passihakemusta), on huoltajuudesta kärjäjöinti vain aikaa vievää ja kummallekin osapuolelle maksullista raskasta toimintaa, joka ei kuitenkaan vaikuta arkeen juuri millään tavalla. TAPAAMISIIN EI HUOLTAJUUSMUOTO VAIKUTA MITENKÄÄN! Olenkin tässä vuosien varrella huomannut, että yhteishuoltajuus on hyvin nimellinen. Olen tarvinnut bioisän allekirjoituksen kahdesti 10 vuoden aikana: tosiaan passihakemukseen ja kouluun ilmoittautumislomakkeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asian olla ja lapsi voi huonosti ja kärsii, vittu kun kaduttaa kaikki. Isän narsismi ja ilkeys ei siis vaikuta kai lapseen mitenkään ja kaikki kärsii. Olisin kyllä valmis toki antamaan tapaamisoikeuden, mutta ei viikko-viikko systemillä ja kai mä tässä vain puhun paskaa ja unohdan taas koko jutun...

kaduttaa kaikki ja hatuttaa ja on ikävä;,,( ap

Vierailija
24/27 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiminlyönnistä?

Täytyisi olla ainakin lastensuojeluilmoitus tehtynä. Sosiaaliviranomaisten täytyy tarkistaa lapsen olot isällään. Lisäksi täytyy olla lääkärinlausunto (joko yleislääkärin lausunto fyysisestä väkivallasta/laiminlyönnistä tai lastenpsykiatrin lausunto haitallisesta henkisestä toiminnasta). Mitään sellaista "Tuttavani Maija on kuullut, että isä huutaa usein lapselle" ei todellakaan katsota tarpeeksi raskauttavaksi todistusaineistoksi tai toiminnaksi.

Ja tosiaan, huoltajuusmuoto ei nyt liity tähän mitenkään. Tapaamisten lakkauttamista voit oikeusteitse alkaa ajaa, mutta koita ymmärtää, että tapaamiset lakkautetaan vain ÄÄRIMMÄISISSÄ TAPAUKSISSA: kun on todistusaneistoa todellisesta väkivallasta ja laiminlyönnistä. - Anteeksi nyt vaan, mutta lapsi, joka mielellään kuitenkin lähtee isänsä luokse tuskin kokee tällaista väkivaltaa. Ja muuten, usein tapaamisia ja lapsen kontaktia isään suojellaan loppuun asti: tapaamiset voidaan esim. määrätä valvotuiksi. Todella harvoin tapaamisia lakkautetaan.

Vierailija
25/27 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se viikko-viikko-systeemi paperilla ihan?

Vierailija
26/27 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vain NIIN RÄJÄHTÄÄ TÄLLE exälle, että oksat pois. En mä tiedä mitä teen. Toisessa perheessä on kaikkea, rahaa ja muuta ja paskat aikuiset, meillä on hoivaa ja köyhyyttä, mutta rakkautta. Ja tämä "todistaja" ei ole mikään "naapurin Ulla" vaan ihan asiat nähnyt ihminen.

Ehkä olisi parempi kun antaisin asian ola. ap

Vierailija
27/27 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltajuuteen on turha puuttua, yhteishuoltajuus voi olla vaikka lapsi asuisikin luonasi. Jos lasta kohdellaan huonosti, luulisi olevan heillekin helpotus jos lapsi kävisi vain joka toinen vkl....? Muutaman vuoden kuluttua - muistaakseni 12-vuotiaana - lasta kuunnellaan asumisasioissa. Toisaalta lapsen voi olla liian vaikea asettua toista vanhempaansa vastaan, joten jos kykenet ja jaksat, toimi nyt.

Tsemppiä ja voimia!