Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä iässä teillä?

Vierailija
31.08.2009 |

On vauva/ lapsi saanut itse alkaa harjoitella syömistä omalta lautaselta omalla lusikalla?

Entä minkä ikäisenä teillä on aloitettu pottaan tutustuminen/ sillä käyminen?

Miettii 8kk tytön äityli :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaneet syömistä harjoittelemaan 8-9kk iässä. kuopus siitä niin innostuikin, että söi itse ihan sujuvasti jo 1-vuotissynttärinä.

potalla ollaan myös käyty alle 1-vuotiaasta asti silloin tällöin. esikoinen taas oli tästä kiinnostuneempi ja sai jopa välillä sinne jotain aikaiseksi mutta kuopus on niin meneväinen että ei jaksa kiinnostua paikallaan istumisesta ja ei ole tähän päivään mennessä saanut kuin kerran pissattua pottaan ja ikää on jo 1v8kk.

Vierailija
2/5 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voin siis jo alkaa antamaan oman lusikan kouraan ja sosetta vähän lautaselle, hyvä tietää (:

Eräskin kun sanoi, ettei vielä noin pienelle voi antaa. Eli en ihan väärässä ollutkaan! hahahaa!

Potalla me ollaan kans käyty pari kertaa ja pissa on tullu sinne kerran, harvakseltaan kuitenkin käydään siinä hetki istumassa.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin periaatteessa heti kun pysyy istumassa siinä. mun kaksoset oppi aikoinaan n.1.5v tekemään kakat pottaan aina! (päiväkuivaksi vasta n. 2v.2kk). potalle kannattaa viedä esim. heti aamulla kun on herätty ja päiväunien jälkeen. kehua tietty aina jos tulee saalista!

syömään on opittu n. 1v jälkeen. sormiruokaa ensin ja lusikalla tietty myös, äiti syöttää toisella lusikalla sitten väliin! muistaakseni n.1.5v osasivat syödä itse lusikalla, niin ettei ois välttämättä tarttenut enää auttaa.

Vierailija
4/5 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömisharjoittelu. pysyy hyvin lusikassa.

2

Vierailija
5/5 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun osaa istua syöttötuolissa ja osaa sitä lusikkaa pidellä :) Aluksi se nyt on ihan hiveetä sotkemista, mutta mä olen kutsunut sitä puuroterapiaksi: Ensin plutrataan ja makustellaan ja sit kiikutetaan ipana suihkuun ja annetaan koiran esisiivota pahimmat sotkut keittiöstä... :D Ipanan mielestä kauheen kivaa.

Esikoinen söi täysin itse alle vuoden vanhana. Poika nyt on vähän hitaampi ollut, vaikka on saanut treenata ihan samalla tavalla. Mutta se nyt onkin poika ja on "vaatinut" palvelua pidempään monessa muussakin asiassa :P